G-Star Raw verkoopt meerderheidsbelang aan WHP
- B2b
- 6 sep 2023 @ 07:35
- Link
- 
  
 Peter van Woensel Kooy
 senior redacteur, merk-expert
 MarketingTribune
- ZakelijkVerkoopMarketing
- 6 sep 2023 @ 07:35
- Peter van Woensel Kooy
G-Star Raw wordt grootdeels verkocht aan WHP Global, een Amerikaanse brand management organisatie die investeert in internationale merken 'om deze verder te laten groeien'. De oprichters waaronder Jos van Tilburg behouden een minderheidsaandeel.
Dat meldt vakmedium Fashion United. De overdracht krijgt in Q3 en Q$ van 2023 zijn beslag. Dit zou meer mogelijkheid tot expansie en groei van het van oorspriong Nederlandse stoere modemerk betekenen, aldus de betrokkenen.
De oprichter van G-Star, Jos van Tilburg, eerder genomineerd voor MT's Reclameman van het Jaar, ziet WHP Global als de juiste strategische en financiële partner voor een toekomst met verder internationale en duurzame groei, zo staat in het persbericht. 'En dat terwijl we trouw blijven aan onze productfilosofie, onze dedicated teams, en onze loyale business partners.'
Het portfolio van WHP Global bestaat behalve uit G-Star onder andere uit Anne Klein, Joseph Abboud, Joe’s Jeans en Bonobos. Lees hier verder.
(PvWK, bron: Fashion United, beeld: G-Star app)
- 
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Marketingtransfers week 44, 202531-10-2025
- [onderzoek] Werknemers willen... 30-10-2025
- DPG Media integreert Brand Metrics... 28-10-2025
- Marketingtransfers week 43, 202524-10-2025
- Buitenreclame groeit door, digitaal... 22-10-2025
- Marketingtransfers week 42, 202517-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




