Brabanthallen en Rai kunnen veilig 100+ aan voor events
- B2b
- 22 mei 2020 @ 11:42
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingEvenement
- 22 mei 2020 @ 11:42
- Peter van Woensel Kooy
Volgens beheerders van grote zaalcomplexen als de Brabanthallen in Den Bosch en de Rai Amsterdam, zou de anderhalve meterregel gekoppeld moeten worden aan beschikbare capaciteit. Men ziet toekomst in 'hybride evenementen'.
Slechts 30 of 100 man toelaten in een veilige megazaal is buiten proportie.
Op Omroep Brabant wordt in dit interview uitgelegd waarom (zakelijke) bijeenkomsten, congressen, drive-in concepten en entertainmentproducties al goed kunnen aanstaande zomer. De omzet van de Brabanthallen is sinds half maart 2020 gedaald naar nul. En dat deze niet snel terugkeert op het niveau van voor de coronacrisis, realiseren de event-organisatoren zich ook, meldt het item. Maar de directie van het complex in Den Bosch zegt intussen wel klaar te zijn voor grote evenementen. 'Lekker losgaan bij een concert van Guus Meeuwis kan hier ook op anderhalve meter', stelt de directeur Jeroen Dona (foto boven) ook op RTL. Hij stoort zich met zijn enorme hallen vooral aan het maximum van 100 mensen per evenement, zoals voorlopig door de overheid is vastgesteld. Hij noemt zijn enorme ruimte, verspreid over meerdere zalen, intussen corona-proof. 'Een maximum van 100 staat op deze locatie gelijk aan nul.' Dat geldt ook voor de inkomsten onder deze rigide voorwaarden.
Hybride evenementen
'Veilig & verantwoord. Relateer capaciteit aan 1,5m en aan beschikbare ruimte. #wijzijnerklaarvoor, #ontmoetenopveiligeafstand', reageren de betrokkenen via social op het video-item met gepaste hashtags.
Meer dan 100 geen probleem
Tegelijkertijd post Yvonne Nassar, head of customer strategy & marketing van de Rai Amsterdam en voorzitter van PIM op Linkedin woorden van dezelfde strekking. Ze meldt in juli 2020 verder te willen experimenteren met een 'corona-proof Rai', die verantwoord en veilig makkelijk meer dan 100 bezoekers kan verwelkomen. Zij meldt daarnaast virtuele mogelijkheden vol te omarmen, waarmee haar bedrijf langs digitale weg nog veel meer extra gasten kan bedienen. Wat nodig is, is een beleid dat grote zalencomplexen ook ruimte teruggeeft, zonder aan veiligheid in te boeten. Nassar meldt als Rai een XR specialist in dienst te hebben, juist om de 3D, VR en AR-mogelijkheden te ontwikkelen. Over deze nieuwe mogelijkheden bij de Rai volgt binnenkort meer. Nassar: 'evenementen zullen in elk geval meer hybride worden en dat is goed nieuws.'
Openlucht events extra optie
Het Omroep Brabant-item en de post van de Rai vallen samen met het laatste nieuws over corona-verspreiding. Daar zou volgens wetenschappelijk onderzoek uit Hong Kong amper sprake van zijn in de buitenlucht. Terwijl de Nederlandse terrassen zich opmaken voor heropening met anderhalve meter ruimte tussen de bezoekers op 1 juni 2020, bewezen de betrokken wetenschappers dat het coronavirus in de buitenlucht nauwelijks besmettelijk is. Dit inzicht biedt extra perspectief voor events en congressen in de buitenlucht, of in zalen met open dak en ramen. Wellicht is een enorm schuifdak, zoals in de Amsterdam Arena, een extra optie voor grotere congresaccomodaties. In elk geval verschillende redenen voor optimisme, voor wie events organiseert, er spreekt, zich presenteert of graag bezoekt. Hopelijk werkt de overheid mee.
(PvWK, foto: screenshot RTL)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- vooruit
- enorm
- social
- Brabanthallen
- pandemie
- locatie
- capaciteit
- item
- #ontmoetenopveiligeafstand
- AI
- ruimte
- Jeroen Dona
- events
- 100
- hashtag
- VR
- video
- XR
- corona
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Marketeer ANWB Lars Smit: Brandreview Validators was voor ons...
- [column] Concurreren met je eigen merken: goed idee?
- Martijn Jaartsveld, strategy director Stroom: Validators...
- Hokra zet met behalen ISO-certificering significante stap in...
- [column] SXSW: Is eenzaamheid marketingkans?
- B2B-campagne autoverhuurder Enterprise op Europese luchthavens
Laatste Nieuws
- Martijn Jaartsveld, strategy... 15-03-2024
- Hokra zet met behalen... 08-03-2024
- B2B-campagne autoverhuurder... 07-03-2024
- Marketeer ANWB Lars Smit:... 07-03-2024
- Lemon en Abovo Maxlead: master the... 05-03-2024
- Brandreview non-alcoholische... 04-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing