DDMA publiceert visierapport over marketingteam van de toekomst

- B2b
- 21 mrt 2023 @ 08:02
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 21 mrt 2023 @ 08:02
- Michiel van Zaane
Een van de grootste uitdagingen in marketing vandaag de dag is het bijhouden van tempo van verandering en hoe je je marketingteam daarop inricht. Om organisaties hierbij te ondersteunen heeft DDMA het visierapport: ‘Het marketingteam van de toekomst’ uitgebracht.
In dit rapport schetst DDMA de onderliggende dynamieken en implicaties achter de veranderingen die impact (gaan) hebben op het marketingteam van de toekomst. Het rapport voorziet organisaties hiermee met de tools om zélf een visie te vormen op hun eigen marketingteam en op hoe ze die in de toekomst gaan inrichten. Het doel is om organisaties te inspireren om het gesprek aan te gaan en om je marketingteam zo in te richten zodat we als sector afkoersen op een duurzamere, menselijkere en verbonden wijze van marketing.
Drie thema's
Samen met marketingprofessionals uit verschillende markten heeft DDMA negen trends op een rij gezet waar marketingteams nu en zeker in de toekomst mee te maken gaan krijgen. Deze trends zijn verdeeld over drie thema's: Technologie, Cultuur en Organisatie. De opdeling van de trends onder verschillende thema’s is gedaan om een overzichtelijke indeling te creëren en om inzicht te geven in de verschillende factoren die op de huidige samenleving en het bedrijfsleven van invloed zijn. Het is echter goed om te beseffen dat sommige trends deze categorieën overstijgen. Het is daarom belangrijk om deze trends niet op een silo-achtige manier te bekijken, maar juist in samenhang met elkaar.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Winnaars Student Company van het... 26-05-2023
- Spotler Nederland, Tripolis en... 25-05-2023
- Tambr en Typhoon: ‘Muziek is een... 24-05-2023
- Keynote Peeter Verlegh: 'Welke... 23-05-2023
- Evenementenlocatie CitySense onthult... 19-05-2023
- Validators introduceert eigen label... 16-05-2023
MarketingTribune Events
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day
- 19sep 2023
CrossBorder Event
- 5okt 2023
CustomerFirst Congres