Nederland 13 keer op shortlist Film Lions
- Bureaus
- 21 jun 2014 @ 13:26
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - CampagnesReclameCannesAward
- 21 jun 2014 @ 13:26
- Jeroen Mirck
Cannes maakt zich op voor de laatste prijsuitreiking op zaterdagavond. In de aanloop naar die climax zijn de laatste shortlists bekendgemaakt. Nederland staat dertien keer op de shortlist voor de Film Lions. In de andere categorieën is de Nederlandse oogst wat mager.
Bij de Film Lions zijn meerdere Nederlandse bureaus tweemaal genomineerd: TBWA\Neboko (judokampioen van Campina, parachute van McDonald’s), Ogilvy & Mather (Dela), Wieden+Kennedy (Heineken’s Odyssey) en 72andSunny (Samsung).
Vier reclamebureaus staan één keer op de film-shortlist: Doom & Dickson (War Child), 180 Amsterdam (Sony Playstation), DDB & Tribal (Centraal Beheer) en Lemz (Sweetie). Ook de nominatie van ITN Productions Londen voor de All-Lego Ad Break van Warner Bros heeft een Nederlands tintje: Bricksports uit Leeuwarden verzorgde de Lego-animaties.
Bij de Integrated Lions scoorde Nederland één nominatie: BVH haalde de shortlist met de Amnesty-campagne ‘Do Not Frighten President Putin’. Prominente nominaties in deze categorie zijn The Scarecrow (Chipotle, CAA), Live Test Series (Volvo, Forsman & Bodenfors), Grand Prix-winnaar Happy ID (McCann Lima) en Axe Apollo Space Academy (Unilever, BBH London).
Voor de Titanium Lions haalde geen Nederlands bureau de shortlist. Kanshebbers in deze categorie zijn Epic Split (Volvo, Forsman & Bodenfors), 24 Hours Of Happy (Universal, Iconoclast) en wellicht Sony’s ‘Bob Dylan Like A Rolling Stone’ (Interlude).
Bij Branded Content & Entertainment haalde Nederland drie keer de shortlist: eenmaal in de categorie Non-Ficion Online (Sweetie van Lemz), tweemaal in de categorie Fiction TV & Broadcast: Heineken’s The Odyssey (Wieden+Kennedy Amsterdam) en Absolut Nextframe (Sid Lee).
In de categorieën Film Craft en Innovation staat Nederland niet op de shortlist.
Update (23:00): BEKIJK HIER de winnaars van de slotavond!
Zie ook het complete overzicht van Nederlandse nominaties.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- Campina
- Film Lions
- Ogilvy & Mather Amsterdam
- shortlist
- Cannes
- Branded Content
- W+K
- DDB & Tribal
- Integrated
- Samsung
- TBWA\Neboko
- Dela
- Doom & Dickson
- Heineken
- Cannes Lions 2014
- awards
- Titanium
- BVH
- Putin
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Dentsu Lab Amsterdam focust op mensgerichte innovatie
- ANWB brengt woonverzekeringen tot leven met Buddy
- ANWB Private Lease en Marktplaats winnen bij ADCE in Barcelona
- Van Geloven kiest Joe Public als nieuw bureau
- OK Creative Agency lanceert €30K-startuppitch
- Herpositionering versterkt rol WTC Amsterdam
Laatste Nieuws
- Louis gaat met kerst op avontuur04-12-2025
- De Beren kiest OK als creatief partner04-12-2025
- Nieuwe campagne voor divers De Pijp04-12-2025
- Dentsu lanceert PR-propositie02-12-2025
- 113-campagne stelt de ongemakkelijke... 01-12-2025
- ADCN viert 60 jaar creativiteit01-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

