Nederland 13 keer op shortlist Film Lions

- Bureaus
- 21 jun 2014 @ 13:26
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - CampagnesReclameCannesAward
- 21 jun 2014 @ 13:26
- Jeroen Mirck
Cannes maakt zich op voor de laatste prijsuitreiking op zaterdagavond. In de aanloop naar die climax zijn de laatste shortlists bekendgemaakt. Nederland staat dertien keer op de shortlist voor de Film Lions. In de andere categorieën is de Nederlandse oogst wat mager.
Bij de Film Lions zijn meerdere Nederlandse bureaus tweemaal genomineerd: TBWA\Neboko (judokampioen van Campina, parachute van McDonald’s), Ogilvy & Mather (Dela), Wieden+Kennedy (Heineken’s Odyssey) en 72andSunny (Samsung).
Vier reclamebureaus staan één keer op de film-shortlist: Doom & Dickson (War Child), 180 Amsterdam (Sony Playstation), DDB & Tribal (Centraal Beheer) en Lemz (Sweetie). Ook de nominatie van ITN Productions Londen voor de All-Lego Ad Break van Warner Bros heeft een Nederlands tintje: Bricksports uit Leeuwarden verzorgde de Lego-animaties.
Bij de Integrated Lions scoorde Nederland één nominatie: BVH haalde de shortlist met de Amnesty-campagne ‘Do Not Frighten President Putin’. Prominente nominaties in deze categorie zijn The Scarecrow (Chipotle, CAA), Live Test Series (Volvo, Forsman & Bodenfors), Grand Prix-winnaar Happy ID (McCann Lima) en Axe Apollo Space Academy (Unilever, BBH London).
Voor de Titanium Lions haalde geen Nederlands bureau de shortlist. Kanshebbers in deze categorie zijn Epic Split (Volvo, Forsman & Bodenfors), 24 Hours Of Happy (Universal, Iconoclast) en wellicht Sony’s ‘Bob Dylan Like A Rolling Stone’ (Interlude).
Bij Branded Content & Entertainment haalde Nederland drie keer de shortlist: eenmaal in de categorie Non-Ficion Online (Sweetie van Lemz), tweemaal in de categorie Fiction TV & Broadcast: Heineken’s The Odyssey (Wieden+Kennedy Amsterdam) en Absolut Nextframe (Sid Lee).
In de categorieën Film Craft en Innovation staat Nederland niet op de shortlist.
Update (23:00): BEKIJK HIER de winnaars van de slotavond!
Zie ook het complete overzicht van Nederlandse nominaties.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
- Cannes Lions 2014
- W+K
- Campina
- TBWA\Neboko
- DDB & Tribal
- awards
- Doom & Dickson
- Branded Content
- Heineken
- Samsung
- shortlist
- Dela
- Film Lions
- Cannes
- Titanium
- Integrated
- BVH
- Ogilvy & Mather Amsterdam
- Putin
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Column Televisie Monopoly Nederland bereikt voorlopige eindfase
- Stoov op zoek naar de échte koukleum
- Natuurhuisje lanceert nieuwe merkstrategie
- Cases vanuit een abonnementsmodel zijn voor ons heel interessant
- Stayokay lanceert nieuwe merkcampagne: ‘Stay meer dan okay’
- Popcorn Stories ontwikkelt jongerencampagne voor 113...
Laatste Nieuws
- Campagne Vogelbescherming om meer... 27-01-2023
- Harrie Kuipers nieuwe CCO Happy... 27-01-2023
- Nieuwe campagne Ziggo stelt... 26-01-2023
- Onderzoek InSites Consulting: 'We... 26-01-2023
- Regina Romeijn: Ook... 25-01-2023
- Publicis Groupe zoekt web 3.0 talent... 25-01-2023
MarketingTribune Events
- 23mrt 2023
Shopping Awards
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day