Mercedes activeert Sprinter-campagne met Shazam
- Bureaus
- 19 jun 2018 @ 08:38
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - ActivatieCampagnesMuziekInteractie
- 19 jun 2018 @ 08:38
- Redactie Bureaus
Mercedes-Benz Vans kiest de muziek-sapp Shazam als campagnetool voor de nieuwe Sprinter. De campagne is ontwikkeld door reclamebureau Nieuwe Koffie, onderdeel van Publicis One.
Wie een reclame-uiting over de bestelwagen ziet (op televisie, online of out-of-home), kan die 'shazammen' (audio- of visuele herkenning). Vervolgens komt men terecht op een speciale Sprinter-webpagina van Mercedes-Benz Vans waar direct een proefrit kan worden geboekt.
‘Music Picks Your Ride’
De nieuwe Sprinter-bestelwagen van Mercedes-Benz Vans is er in een groot aantal uitvoeringen en daarmee optimaal te personaliseren. Dit sluit aan bij het thema van de campagne: '100% For You.' Aangezien er niets persoonlijker is dan iemands muzieksmaak, heeft reclamebureau Nieuwe Koffie (onderdeel van Publicis One) in opdracht van Mercedes de koppeling gemaakt met Shazam.
Als onderdeel van de campagne worden gebruikers na Shazammen automatisch doorgelinkt naar de speciale Sprinter landingspagina. Onder de slogan ‘Music Picks Your Ride’ worden de verschillende uitvoeringen van de Sprinter gekoppeld aan een muziekgenre. Houdt iemand van hiphop? Dan krijgt diegene een andere variant van de Sprinter te zien dan een popliefhebber. Door onze boodschap optimaal te personaliseren verwachten we meer betrokkenheid te genereren.
Persoonlijke benadering
'Innovatie maakt deel uit van de kernwaarden van Mercedes-Benz Vans. Wij vragen onze bureaus dan ook om onze doelgroepen op een innovatieve manier aan te spreken. Deze campagne is daar een mooi voorbeeld van', aldus marketingmanager Harjen Tiesinga. 'We willen hiermee alle offline communicatie ook direct linken naar de mogelijkheid om een proefrit aan te vragen. Dit geeft ons de mogelijkheid om een gedeelte van onze offline middelen te meten.'
'De koppeling tussen de "100% For You"-campagne en Shazam is een logische', aldus Kelly Tennison, commercial manager van Shazam. 'Niet alleen vanwege de techniek achter audio- en visuele herkenning van Shazam, maar ook vanwege onze doelgroep, die voor een groot deel overeenkomt met die van de Mercedes-Benz Sprinter.'
Het is voor het eerst dat Shazam in de Benelux crossmediaal wordt ingezet.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- Kruidvat trapt zomer af met herkenbare vakantiedeals
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- [onderzoek] Bijna helft van Nederlanders wil AI-content...
Laatste Nieuws
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
- Sire rekent af met vooroordelen... 01-07-2025
- Wefilm stelt jong creatief talent... 01-07-2025
- Dappr pleisters voor buitenspelen... 30-06-2025
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert... 30-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation