Girav niet meer alleen voor lange mannen
- Bureaus
- 7 okt 2019 @ 10:27
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 7 okt 2019 @ 10:27
- Lucas Boon
Met een nieuwe campagne hoopt t-shirtmerk Girav de harten van alle mannen, zowel lang als kort van stuk, te winnen. De volledig 3D-geanimeerde productie is ontwikkeld door Being There in samenwerking met Colorbleed.
Girav vindt zijn oorsprong in de frustratie van de oprichters Jopie Geerts en Erik de Weerd. Laatstgenoemde is lang en slank en vond maar geen t-shirts die op zijn postuur aansloten. Zodoende besloot hij ze zelf te gaan maken. Het merk heeft naar eigen zeggen een leidende positie in een nichemarkt en ontvangt bestellingen vanuit 45 verschillende landen. Stefan van den Berg (chief marketing officer): 'Die positie willen we versterken en verder uitbouwen. Met Being There als nieuw bureau en deze campagne kunnen we die ambitie realiseren.'
Nieuwe aandacht
Robrecht Stoekenbroek, strateeg bij Being There, zegt: 'Het merk leunde erg op lengte, terwijl Girav staat voor t-shirts voor iedereen. De shirts zijn verkrijgbaar in 17 maten en dat verhaal vertellen we ook in de campagne. Van lengte naar perfecte fit voor elke man.' Yona Hümmels (creative director): 'We bedachten een bullet time-beeldidee. Een vorm met een duidelijk merkgezicht: speels, fris en stoer. Een vorm die de 17 maten letterlijk laat zien. We willen mensen echt even met nieuwe aandacht naar Girav laten kijken.'
De campagne is volledig 3D-geanimeerd, een complex animatieproces vormt de basis waarbij de fotomodellen tot in detail zijn uitgewerkt. Vanaf dit punt is alles digitaal vervaardigd: van de simulaties van de t-shirts tot de stofdeeltjes die subtiel in de lucht hangen.
De campagne komt tot leven in film (tv, online, social media), outdoor, radio en print.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Dentsu Lab Amsterdam focust op mensgerichte innovatie
- ANWB brengt woonverzekeringen tot leven met Buddy
- Gardeners lanceert Impact hub voor merken
- Van ‘gewoon beginnen’ tot social-first agency
- 113-campagne stelt de ongemakkelijke vraag voor naasten
- Opvallers over festivalmarketing ‘Merken zoeken meer diepgang...
Laatste Nieuws
- Esther van Vliet & Steffi Boom... 05-12-2025
- Louis gaat met kerst op avontuur04-12-2025
- De Beren kiest OK als creatief partner04-12-2025
- Nieuwe campagne voor divers De Pijp04-12-2025
- Dentsu lanceert PR-propositie02-12-2025
- 113-campagne stelt de ongemakkelijke... 01-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

