Girav niet meer alleen voor lange mannen

Girav niet meer alleen voor lange mannen
  • Bureaus
  • 7 okt 2019 @ 10:27
  • 10517 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Campagnes

Met een nieuwe campagne hoopt t-shirtmerk Girav de harten van alle mannen, zowel lang als kort van stuk, te winnen. De volledig 3D-geanimeerde productie is ontwikkeld door Being There in samenwerking met Colorbleed.

Girav vindt zijn oorsprong in de frustratie van de oprichters Jopie Geerts en Erik de Weerd. Laatstgenoemde is lang en slank en vond maar geen t-shirts die op zijn postuur aansloten. Zodoende besloot hij ze zelf te gaan maken. Het merk heeft naar eigen zeggen een leidende positie in een nichemarkt en ontvangt bestellingen vanuit 45 verschillende landen. Stefan van den Berg (chief marketing officer): 'Die positie willen we versterken en verder uitbouwen. Met Being There als nieuw bureau en deze campagne kunnen we die ambitie realiseren.'

Nieuwe aandacht

Robrecht Stoekenbroek, strateeg bij Being There, zegt: 'Het merk leunde erg op lengte, terwijl Girav staat voor t-shirts voor iedereen. De shirts zijn verkrijgbaar in 17 maten en dat verhaal vertellen we ook in de campagne. Van lengte naar perfecte fit voor elke man.' Yona Hümmels (creative director): 'We bedachten een bullet time-beeldidee. Een vorm met een duidelijk  merkgezicht: speels, fris en stoer. Een vorm die de 17 maten letterlijk laat zien. We willen mensen echt even met nieuwe aandacht naar Girav laten kijken.'

De campagne is volledig 3D-geanimeerd, een complex animatieproces vormt de basis waarbij de fotomodellen tot in detail zijn uitgewerkt. Vanaf dit punt is alles digitaal vervaardigd: van de simulaties van de t-shirts tot de stofdeeltjes die subtiel in de lucht hangen.

De campagne komt tot leven in film (tv, online, social media), outdoor, radio en print.



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken