Girav niet meer alleen voor lange mannen
- Bureaus
- 7 okt 2019 @ 10:27
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 7 okt 2019 @ 10:27
- Lucas Boon
Met een nieuwe campagne hoopt t-shirtmerk Girav de harten van alle mannen, zowel lang als kort van stuk, te winnen. De volledig 3D-geanimeerde productie is ontwikkeld door Being There in samenwerking met Colorbleed.
Girav vindt zijn oorsprong in de frustratie van de oprichters Jopie Geerts en Erik de Weerd. Laatstgenoemde is lang en slank en vond maar geen t-shirts die op zijn postuur aansloten. Zodoende besloot hij ze zelf te gaan maken. Het merk heeft naar eigen zeggen een leidende positie in een nichemarkt en ontvangt bestellingen vanuit 45 verschillende landen. Stefan van den Berg (chief marketing officer): 'Die positie willen we versterken en verder uitbouwen. Met Being There als nieuw bureau en deze campagne kunnen we die ambitie realiseren.'
Nieuwe aandacht
Robrecht Stoekenbroek, strateeg bij Being There, zegt: 'Het merk leunde erg op lengte, terwijl Girav staat voor t-shirts voor iedereen. De shirts zijn verkrijgbaar in 17 maten en dat verhaal vertellen we ook in de campagne. Van lengte naar perfecte fit voor elke man.' Yona Hümmels (creative director): 'We bedachten een bullet time-beeldidee. Een vorm met een duidelijk merkgezicht: speels, fris en stoer. Een vorm die de 17 maten letterlijk laat zien. We willen mensen echt even met nieuwe aandacht naar Girav laten kijken.'
De campagne is volledig 3D-geanimeerd, een complex animatieproces vormt de basis waarbij de fotomodellen tot in detail zijn uitgewerkt. Vanaf dit punt is alles digitaal vervaardigd: van de simulaties van de t-shirts tot de stofdeeltjes die subtiel in de lucht hangen.
De campagne komt tot leven in film (tv, online, social media), outdoor, radio en print.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
- Kruidvat kiest Ace voor social mediastrategie
- Reclamecampagne vol droge humor te koop op Marktplaats
Laatste Nieuws
- 'We zetten grote stappen in onze... 14-07-2025
- Fems On Fire doorbreekt stilte rond... 14-07-2025
- Breaker bevrijdt GIF-helden met... 14-07-2025
- Den Bosch lanceert vervolg op ‘Kom... 11-07-2025
- Wereldwijde herpositionering... 11-07-2025
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers