Michael Jansen executive creative director bij Wunderman Thompson
- Bureaus
- 4 dec 2019 @ 09:46
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Personalia
- 4 dec 2019 @ 09:46
- Lucas Boon
Wunderman Thompson heeft Michael Jansen aangesteld als executive creative director. In deze nieuwe rol gaat hij nauw samenwerken met chief creative officer Bas Korsten, waarmee hij 14 jaar lang een creatief duo vormde bij DDB Amsterdam, Selmore en Nothing.
De van oorsprong Australische Jansen werkte eerder in Londen en New York en heeft een lange staat van dienst in de Nederlandse reclamewereld. In 2003 werd hij verkozen tot MarketingTribune Reclameman van het Jaar. Hij stond aan het creatieve roer van bureaus als DDB Amsterdam, Selmore en Ogilvy. Recent won hij een Gouden Leeuw in Cannes voor Opel.
Jansen zal in de dagelijkse creatieve leiding van Wunderman Thompson worden bijgestaan door twee creative director-teams: Chris Sant & Dieuwer Bulthuis en Rienk de Vries & Niels Bredemeijer. Met de komst van Nik Sluijs en Joey Boeters wordt de creatieve line-up gecompleteerd.
Bas Korsten, global CCO van Wunderman Thompson, laat weten: ‘Alhoewel reclame zoals we dat kenden nu een beperkte invloed heeft op de groei van bedrijven, is de noodzaak voor creativiteit in het huidige tijdsgewricht groter dan ooit. Creativiteit in de breedste en diepste zin van het woord. Over alle customer experiences, platformen en comms heen. Daarom zijn we ook zo blij in Amsterdam met de komst van onze nieuwe collega’s. Het vegroot en vernieuwt de creatieve vuurkracht van het nieuwe Wunderman Thompson voor alle opdrachtgevers.’
Lees ook: Bas Korsten CCO van Wunderman Thompson
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert Italië thuis
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Den Bosch lanceert vervolg op ‘Kom... 11-07-2025
- Wereldwijde herpositionering... 11-07-2025
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers