Michael Jansen executive creative director bij Wunderman Thompson

Michael Jansen executive creative director bij Wunderman Thompson
  • Bureaus
  • 4 dec 2019 @ 09:46
  • 12867 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Personalia

Wunderman Thompson heeft Michael Jansen aangesteld als executive creative director. In deze nieuwe rol gaat hij nauw samenwerken met chief creative officer Bas Korsten, waarmee hij 14 jaar lang een creatief duo vormde bij DDB Amsterdam, Selmore en Nothing.

De van oorsprong Australische Jansen werkte eerder in Londen en New York en heeft een lange staat van dienst in de Nederlandse reclamewereld. In 2003 werd hij verkozen tot MarketingTribune Reclameman van het Jaar. Hij stond aan het creatieve roer van bureaus als DDB Amsterdam, Selmore en Ogilvy. Recent won hij een Gouden Leeuw in Cannes voor Opel.

Jansen zal in de dagelijkse creatieve leiding van Wunderman Thompson worden bijgestaan door twee creative director-teams: Chris Sant & Dieuwer Bulthuis en Rienk de Vries & Niels Bredemeijer. Met de komst van Nik Sluijs en Joey Boeters wordt de creatieve line-up gecompleteerd.

Bas Korsten, global CCO van Wunderman Thompson, laat weten: ‘Alhoewel reclame zoals we dat kenden nu een beperkte invloed heeft op de groei van bedrijven, is de noodzaak voor creativiteit in het huidige tijdsgewricht groter dan ooit. Creativiteit in de breedste en diepste zin van het woord. Over alle customer experiences, platformen en comms heen. Daarom zijn we ook zo blij in Amsterdam met de komst van onze nieuwe collega’s. Het vegroot en vernieuwt de creatieve vuurkracht van het nieuwe Wunderman Thompson voor alle opdrachtgevers.’

Lees ook: Bas Korsten CCO van Wunderman Thompson

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken