Michael Jansen executive creative director bij Wunderman Thompson
- Bureaus
- 4 dec 2019 @ 09:46
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Personalia
- 4 dec 2019 @ 09:46
- Lucas Boon
Wunderman Thompson heeft Michael Jansen aangesteld als executive creative director. In deze nieuwe rol gaat hij nauw samenwerken met chief creative officer Bas Korsten, waarmee hij 14 jaar lang een creatief duo vormde bij DDB Amsterdam, Selmore en Nothing.
De van oorsprong Australische Jansen werkte eerder in Londen en New York en heeft een lange staat van dienst in de Nederlandse reclamewereld. In 2003 werd hij verkozen tot MarketingTribune Reclameman van het Jaar. Hij stond aan het creatieve roer van bureaus als DDB Amsterdam, Selmore en Ogilvy. Recent won hij een Gouden Leeuw in Cannes voor Opel.
Jansen zal in de dagelijkse creatieve leiding van Wunderman Thompson worden bijgestaan door twee creative director-teams: Chris Sant & Dieuwer Bulthuis en Rienk de Vries & Niels Bredemeijer. Met de komst van Nik Sluijs en Joey Boeters wordt de creatieve line-up gecompleteerd.
Bas Korsten, global CCO van Wunderman Thompson, laat weten: ‘Alhoewel reclame zoals we dat kenden nu een beperkte invloed heeft op de groei van bedrijven, is de noodzaak voor creativiteit in het huidige tijdsgewricht groter dan ooit. Creativiteit in de breedste en diepste zin van het woord. Over alle customer experiences, platformen en comms heen. Daarom zijn we ook zo blij in Amsterdam met de komst van onze nieuwe collega’s. Het vegroot en vernieuwt de creatieve vuurkracht van het nieuwe Wunderman Thompson voor alle opdrachtgevers.’
Lees ook: Bas Korsten CCO van Wunderman Thompson
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Dentsu Lab Amsterdam focust op mensgerichte innovatie
- ANWB brengt woonverzekeringen tot leven met Buddy
- ANWB Private Lease en Marktplaats winnen bij ADCE in Barcelona
- Van Geloven kiest Joe Public als nieuw bureau
- OK Creative Agency lanceert €30K-startuppitch
- Herpositionering versterkt rol WTC Amsterdam
Laatste Nieuws
- Louis gaat met kerst op avontuur04-12-2025
- De Beren kiest OK als creatief partner04-12-2025
- Nieuwe campagne voor divers De Pijp04-12-2025
- Dentsu lanceert PR-propositie02-12-2025
- 113-campagne stelt de ongemakkelijke... 01-12-2025
- ADCN viert 60 jaar creativiteit01-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

