The Valley zet record met Hertog Jan Vatgerijpt

  • Bureaus
  • 17 sep 2020 @ 10:18
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    redacteur
    MarketingTribune
  • Creatie

De vierde editie van Hertog Jan Vatgerijpt is een doorslaand succes. Bureau The Valley en de bierbouwer wisten in recordtempo van 30 minuten de gelimiteerde oplage van 20.000 bieren uit te verkopen.

Het speciale bier was online exclusief in de webshop van de Hertog Jan verkrijgbaar. De laatste 10.000 flessen bieren zijn gereserveerd voor bezoekers van de ook al volledig uitverkochte rondleiding door de brouwerij.

Met teasers op social media en in de bijlage in het NRC is het vierde smaakavontuur van de brouwers op 12 september 2020 gelanceerd.

Philip Kok, CEO van The Valley: 'Grand Prestige van Hertog Jan is een van de weinige bieren die gerijpt kunnen worden. De smaak ontwikkelt zich prachtig naarmate je hem langer bewaart. Net als bij dit bier, is ook bij whisky ‘de tijd’ een belangrijke factor. Daarom heeft de Grand Prestige negen maanden gerijpt op vaten uit vier Schotse whiskystreken. Met als resultaat een bier om rustig de tijd voor te nemen. Een ervaring die moeilijk in een foto te vatten is, maar niet onmogelijk als je het overweldigende landschap van de Schotse Highlands, Lowlands, Islay en Speyside als uitgangspunt kunt nemen.'

Een team van vakmensen, waaronder meesterbrouwer Gerard van den Broek, reisde af naar Schotland om het concept van tijd en smaak vast te leggen. Het verhaal over hoe de natuur het rijpen van bier en whisky tot een smaakvolle ervaring brengt, is opgetekend in de NRC-bijlage ‘Geduld is een schone taak’.
 

Vier regio’s, vier smaken
Kok: 'De vier befaamde whiskystreken van Schotland worden ieder gekenmerkt door een uniek landschap. Van de zachte Lowlands en het elegante Speyside tot de fenomenale Highlands en het turfachtige Islay. Je proeft de uitgesproken karakters direct terug in de vier varianten. In het verlengde daarvan zijn de verschillende landschappen vastgelegd in hoogwaardige video en fotografie die rondom de lancering centraal staat. De beelden geven de rustgevende aard van Schotland weer en omarmen de grote hoeveelheid invloed die de tijd en natuur hebben op de smaak en kwaliteit van dit indrukwekkende bier.'

CREDITS


Hertog Jan
Gerard van den Broek
Sjors van Drie
Rianne Govers
Micha Peute
Vicky Steijntjes
Adriaan Bos





The Valley
Sheldon Bont
Joost van Praag Sigaar
Gijs ten Buuren
Francis Verdouw
Charlotte Willems




NRC
Natasja Admiraal
Charlotte Balder
Ab van Vlaardingen


Fotografie en video
Pie Aerts
Rik van der Kleij (Four Creating)
Boris Marijn (Four Creating)
Ester Gebuis



Packaging design
Osborn Pike

 


 



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken