The Valley zet record met Hertog Jan Vatgerijpt
- Bureaus
- 17 sep 2020 @ 10:18
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Creatie
- 17 sep 2020 @ 10:18
- Sjaak Hoogkamer
De vierde editie van Hertog Jan Vatgerijpt is een doorslaand succes. Bureau The Valley en de bierbouwer wisten in recordtempo van 30 minuten de gelimiteerde oplage van 20.000 bieren uit te verkopen.
Het speciale bier was online exclusief in de webshop van de Hertog Jan verkrijgbaar. De laatste 10.000 flessen bieren zijn gereserveerd voor bezoekers van de ook al volledig uitverkochte rondleiding door de brouwerij.
Met teasers op social media en in de bijlage in het NRC is het vierde smaakavontuur van de brouwers op 12 september 2020 gelanceerd.
Philip Kok, CEO van The Valley: 'Grand Prestige van Hertog Jan is een van de weinige bieren die gerijpt kunnen worden. De smaak ontwikkelt zich prachtig naarmate je hem langer bewaart. Net als bij dit bier, is ook bij whisky ‘de tijd’ een belangrijke factor. Daarom heeft de Grand Prestige negen maanden gerijpt op vaten uit vier Schotse whiskystreken. Met als resultaat een bier om rustig de tijd voor te nemen. Een ervaring die moeilijk in een foto te vatten is, maar niet onmogelijk als je het overweldigende landschap van de Schotse Highlands, Lowlands, Islay en Speyside als uitgangspunt kunt nemen.'
Een team van vakmensen, waaronder meesterbrouwer Gerard van den Broek, reisde af naar Schotland om het concept van tijd en smaak vast te leggen. Het verhaal over hoe de natuur het rijpen van bier en whisky tot een smaakvolle ervaring brengt, is opgetekend in de NRC-bijlage ‘Geduld is een schone taak’.
Vier regio’s, vier smaken
Kok: 'De vier befaamde whiskystreken van Schotland worden ieder gekenmerkt door een uniek landschap. Van de zachte Lowlands en het elegante Speyside tot de fenomenale Highlands en het turfachtige Islay. Je proeft de uitgesproken karakters direct terug in de vier varianten. In het verlengde daarvan zijn de verschillende landschappen vastgelegd in hoogwaardige video en fotografie die rondom de lancering centraal staat. De beelden geven de rustgevende aard van Schotland weer en omarmen de grote hoeveelheid invloed die de tijd en natuur hebben op de smaak en kwaliteit van dit indrukwekkende bier.'
CREDITS
Hertog Jan
Gerard van den Broek
Sjors van Drie
Rianne Govers
Micha Peute
Vicky Steijntjes
Adriaan Bos
The Valley
Sheldon Bont
Joost van Praag Sigaar
Gijs ten Buuren
Francis Verdouw
Charlotte Willems
NRC
Natasja Admiraal
Charlotte Balder
Ab van Vlaardingen
Fotografie en video
Pie Aerts
Rik van der Kleij (Four Creating)
Boris Marijn (Four Creating)
Ester Gebuis
Packaging design
Osborn Pike
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe NIX18-campagne richt zich op ouders
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers