Eurosonic Noorderslag komt met streamingplatform
- Bureaus
- 13 jan 2021 @ 10:31
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Content
- 13 jan 2021 @ 10:31
- Lucas Boon
De 35e editie van het Eurosonic Noorderslag-festival (ESNS) in Groningen start vandaag als een volledig digitale editie. In opdracht van de VPRO en 3FM, beiden mediapartner van ESNS, ontwikkelde digitaal designbureau Bravoure een streamingplatform, waarop bezoekers het festival digitaal kunnen beleven.
De nieuwe online variant van het festival biedt veel nieuwe mogelijkheden en geeft het programma een extra groot bereik, via diverse online kanalen en mediapartners, aldus Bravoure. De missie van ESNS moet hiermee gewaarborgd blijven: het promoten en circuleren van nieuwe Europese muziek. Het online festival is vanaf vanavond 20:00 uur tot zaterdagavond te beleven via 3fm.nl/esns. Bravoure is verantwoordelijk voor het concept, design en development van het platform.
Bezoekers van het online festival kunnen via de 'discover'-functionaliteit nieuwe muziek van 181 artiesten uit binnen- en buitenland ontdekken. In de livestream kan men, naast het kijken van het optreden, achtergrondinformatie over de desbetreffende artiest tot zich nemen. Door middel van een 'interactieve map' waarin de stad Groningen centraal staat, kunnen bezoekers schakelen tussen de podia, een zoombar, nieuwsitems en artiestprofielen.
Door het wegvallen van muziekfestivals, live registraties en verslaglegging ontstond bij NPO 3FM en VPRO 3voor12 de vraag naar het creëren van een 'centraal online streaming platform'. Een centrale plek waar de interactie met muziekliefhebbers gemaximaliseerd wordt, iedereen samenkomt en het unieke festivalgevoel overgebracht wordt, aldus ESNS.
Het white label streamingplatform is eerder ingezet voor de festivals Lowlands en Welcome to the Village. Bravoure werkt vaker voor merken in de cultuur- en festivalbranche, zoals Amsterdam Dance Event, Eye Filmmuseum en Paradiso.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Digital humans, data en durf, zo... 08-07-2025
- L’Or mixt zomer, stijl en smaak in... 08-07-2025
- Overname Pinch vergroot Nederlandse... 08-07-2025
- Omnicom lanceert sportlabel Dark... 08-07-2025
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers