Babboe mikt met nieuwe campagne op bredere doelgroep
- Bureaus
- 11 mrt 2021 @ 06:29
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - VideoCampagnes
- 11 mrt 2021 @ 06:29
- Lucas Boon
Babboe lanceert een nieuwe campagne, die het plezier moet laten zien dat het bakfietsmerk toevoegt aan het dagelijks leven van mensen. De videocampagne mikt op drie doelgroepen: jonge gezinnen, hondenbezitters en ondernemers.
De campagne, ontwikkeld door contentmarketingbureau Yune, wordt online uitgerold in Nederland, België, Frankrijk en Duitsland.
Babboe staat naar eigen zeggen bekend om zijn 'iconische bakfietsmodellen', die namen als Big, City en Curve dragen. Het merk is vorig jaar gestart met 'een meer gesegmenteerde strategie', waarmee naast families, de originele doelgroep van Babboe, ook hondenbezitters en zelfstandig ondernemers opgezocht worden. Inmiddels heeft Babboe veertien verschillende bakfietsmodellen beschikbaar.
Mobiliteitsvraag
Rens Bosma, head of marketing bij Babboe, zegt: 'Ik ben trots op het marketingteam, waarmee we voor het eerst een merkcampagne van deze omvang hebben ontwikkeld. Babboe is hét familiemerk onder de bakfietsen. En dat is logisch, zo zijn we ook ooit begonnen: van ouders, voor ouders. Maar mobiliteitsvragen veranderen en ons productportfolio verandert daarom mee. Een nieuwe differentiatie in boodschap en targeting is dan een logische stap.'
De campagne bestaat uit drie video’s, toegespitst op de drie eerder genoemde doelgroepen. Bekijk 'Hondenbakfiets' hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert Italië thuis
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Den Bosch lanceert vervolg op ‘Kom... 11-07-2025
- Wereldwijde herpositionering... 11-07-2025
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers