Babboe mikt met nieuwe campagne op bredere doelgroep

Babboe mikt met nieuwe campagne op bredere doelgroep
  • Bureaus
  • 11 mrt 2021 @ 06:29
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • VideoCampagnes

Babboe lanceert een nieuwe campagne, die het plezier moet laten zien dat het bakfietsmerk toevoegt aan het dagelijks leven van mensen. De videocampagne mikt op drie doelgroepen: jonge gezinnen, hondenbezitters en ondernemers.

De campagne, ontwikkeld door contentmarketingbureau Yune, wordt online uitgerold in Nederland, België, Frankrijk en Duitsland.

Babboe staat naar eigen zeggen bekend om zijn 'iconische bakfietsmodellen', die namen als Big, City en Curve dragen. Het merk is vorig jaar gestart met 'een meer gesegmenteerde strategie', waarmee naast families, de originele doelgroep van Babboe, ook hondenbezitters en zelfstandig ondernemers opgezocht worden. Inmiddels heeft Babboe veertien verschillende bakfietsmodellen beschikbaar.  

Mobiliteitsvraag

Rens Bosma, head of marketing bij Babboe, zegt: 'Ik ben trots op het marketingteam, waarmee we voor het eerst een merkcampagne van deze omvang hebben ontwikkeld. Babboe is hét familiemerk onder de bakfietsen. En dat is logisch, zo zijn we ook ooit begonnen: van ouders, voor ouders. Maar mobiliteitsvragen veranderen en ons productportfolio verandert daarom mee. Een nieuwe differentiatie in boodschap en targeting is dan een logische stap.'

De campagne bestaat uit drie video’s, toegespitst op de drie eerder genoemde doelgroepen. Bekijk 'Hondenbakfiets' hieronder:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken