Babboe mikt met nieuwe campagne op bredere doelgroep
- Bureaus
- 11 mrt 2021 @ 06:29
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - VideoCampagnes
- 11 mrt 2021 @ 06:29
- Lucas Boon
Babboe lanceert een nieuwe campagne, die het plezier moet laten zien dat het bakfietsmerk toevoegt aan het dagelijks leven van mensen. De videocampagne mikt op drie doelgroepen: jonge gezinnen, hondenbezitters en ondernemers.
De campagne, ontwikkeld door contentmarketingbureau Yune, wordt online uitgerold in Nederland, België, Frankrijk en Duitsland.
Babboe staat naar eigen zeggen bekend om zijn 'iconische bakfietsmodellen', die namen als Big, City en Curve dragen. Het merk is vorig jaar gestart met 'een meer gesegmenteerde strategie', waarmee naast families, de originele doelgroep van Babboe, ook hondenbezitters en zelfstandig ondernemers opgezocht worden. Inmiddels heeft Babboe veertien verschillende bakfietsmodellen beschikbaar.
Mobiliteitsvraag
Rens Bosma, head of marketing bij Babboe, zegt: 'Ik ben trots op het marketingteam, waarmee we voor het eerst een merkcampagne van deze omvang hebben ontwikkeld. Babboe is hét familiemerk onder de bakfietsen. En dat is logisch, zo zijn we ook ooit begonnen: van ouders, voor ouders. Maar mobiliteitsvragen veranderen en ons productportfolio verandert daarom mee. Een nieuwe differentiatie in boodschap en targeting is dan een logische stap.'
De campagne bestaat uit drie video’s, toegespitst op de drie eerder genoemde doelgroepen. Bekijk 'Hondenbakfiets' hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing