Robbert Jansen benoemd tot creative director en partner Artcore
- Bureaus
- 30 apr 2021 @ 10:23
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - CreatieNieuwkomersPersonalia
- 30 apr 2021 @ 10:23
- Peter van Woensel Kooy
'Where creativity is produced', zegt de homepage van het gerenommeerde bureau Artcore. Topcreatief Robbert Jansen (r.) sloot zich er recent aan als creative director en partner, wij stellen hem 4 vragen.
1. Sinds wanneer bij je CD bij Artcore geworden?
Jansen: 'Ik ben vorig jaar begonnen met Artcore en begin dit jaar hun creative director/partner geworden. Vanwege de corona gaat alles heel langzaam, maar eigenlijk is dat heel fijn want zo kun je alles zorgvuldig aanpakken. En door corona kwamen er dingen op ons pad die we nooit hadden bedacht, zoals het produceren en ontwikkelen van een online streaming congres voor de overheid; het Delta congres. Of een e-learning ontwikkelen voor het Liften instituut.'
2. Hebben ze nog het logo van het pistool in de broekband? Of nieuw?
'Zoals je weet had Laboratorivm (zijn voormalige creative hotshop met Krijn van Noordwijk, red.) het logo ontworpen met het pistooltje. Interessant om te zien dat dat niet meer van deze tijd is: millennials hebben het niet zo op geweld... daarom heb ik een nieuw logo ontworpen. Dit is gegroeid uit de gesprekken tussen Tim en mij. Het straalt creativiteit uit maar je kunt niet precies vertellen vanuit welke hoek. Is het kunst? Theater? Reclame?'
3. Wie zijn de andere partners of jullie twee?
'De founder van Artcore, Stefany Rietkerk is nog steeds aan boord. Stefany heeft zo ontzettend veel ervaring dat mag je nooit verliezen. En dan heb je Tim die van huis uit regisseur is maar ook theatermaker. Hij heeft vele talenten die hij vol kan inzetten in de nieuwe set up. En dan heb je mijn persoon, die ken je. Dan is er een harde kern van mensen met allemaal verschillende achtergronden, dit kun je vinden op www.artcore.nl onder het menu “about us”.'
4. Kan de opdrachtgever / marketeer direct bij Artcore aankloppen, bij jou bijvoorbeeld?
'Zekers, wij vertellen ons verhaal altijd zo aan marketeers dat we een tijdelijk creative department voor ze kunnen zijn. handig om te hebben en fijn dat het er niet is als je het niet nodig hebt. Mocht je wat meer de diepte in willen dan kunnen we altijd afspreken, dan hoor je het verhaal vanuit verschillende kanten. Het is interessant om te zien wat een jaar “stilte” heeft opgebracht. Dit geldt natuurlijk niet alleen maar voor een Artcore.'
(PvWK)
Het nieuwe logo van Artcore
Jansen maakt ook vrij werk onder de artiestennaam Robbert Kanadoo, te volgens via Insta (#robbertkanado)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Esther van Vliet & Steffi Boom... 05-12-2025
- Louis gaat met kerst op avontuur04-12-2025
- De Beren kiest OK als creatief partner04-12-2025
- Nieuwe campagne voor divers De Pijp04-12-2025
- Dentsu lanceert PR-propositie02-12-2025
- 113-campagne stelt de ongemakkelijke... 01-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

