Triodos Bank lanceert Made for Change campagne
- 21 jun 2021 @ 15:02
- Ryan Baij
Triodos Bank lanceert, in samenwerking met reclamebureau Dawn, online marketingbureau Merkle en mediabureau Zigt de campagne Made for Change. De campagne moet benadrukken dat we niet machteloos zijn.
Het strategisch startpunt van de campagne is dat een steeds groter wordende doelgroep graag verandering ziet in de wereld: inclusiever, meer ruimte voor natuur, een eerlijke en sociale woningmarkt, een ander voedselsysteem. En die daar graag aan wil bijdragen. Er prijkt een gigantisch steigerdoek in Utrecht, aan de Oudegracht in het centrum. Op NS-stations wordt geadverteerd op digitale advertentieschermen.
Maud Pinckers, head of marketing bij Triodos Bank Nederland: vertelt over de campagne: ‘We gaan nu back to normal, maar hoe willen we dat dit normaal er uit gaat zien? De tijd van status quo draait zich idealiter om naar een tijd van actie. Met deze campagne laten we zien dat je niet machteloos bent. You are made for change: je bent gemaakt voor verandering. Het is een positieve campagne, bovenop de tijdsgeest. Kijk naar de baanbrekende rechtszaken van Urgenda en Milieudefensie en initiatieven als Follow This. De veranderaars hebben het momentum.
Triodos Bank werd in 1980 opgericht. Het is een onafhankelijke bank die duurzaamheid hoog in het vaandel heeft staan. Triodos Bank heeft bankactiviteiten in Nederland, België, het Verenigd Koninkrijk, Spanje en Duitsland.
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- Kruidvat trapt zomer af met herkenbare vakantiedeals
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
- Sire rekent af met vooroordelen... 01-07-2025
- Wefilm stelt jong creatief talent... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers