Triodos Bank lanceert Made for Change campagne

  • Bureaus
  • 21 jun 2021 @ 15:02
  • Link
  • Ryan Baij
    Ryan Baij

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • PromotieCampagnes

Triodos Bank lanceert, in samenwerking met reclamebureau Dawn, online marketingbureau Merkle en mediabureau Zigt de campagne Made for Change. De campagne moet benadrukken dat we niet machteloos zijn.

Het strategisch startpunt van de campagne is dat een steeds groter wordende doelgroep graag verandering ziet in de wereld: inclusiever, meer ruimte voor natuur, een eerlijke en sociale woningmarkt, een ander voedselsysteem. En die daar graag aan wil bijdragen. Er prijkt een gigantisch steigerdoek in Utrecht, aan de Oudegracht in het centrum. Op NS-stations wordt geadverteerd op digitale advertentieschermen.

Maud Pinckers, head of marketing bij Triodos Bank Nederland: vertelt over de campagne: ‘We gaan nu back to normal, maar hoe willen we dat dit normaal er uit gaat zien? De tijd van status quo draait zich idealiter om naar een tijd van actie. Met deze campagne laten we zien dat je niet machteloos bent. You are made for change: je bent gemaakt voor verandering. Het is een positieve campagne, bovenop de tijdsgeest. Kijk naar de baanbrekende rechtszaken van Urgenda en Milieudefensie en initiatieven als Follow This. De veranderaars hebben het momentum.

Triodos Bank werd in 1980 opgericht. Het is een onafhankelijke bank die duurzaamheid hoog in het vaandel heeft staan. Triodos Bank heeft bankactiviteiten in Nederland, België, het Verenigd Koninkrijk, Spanje en Duitsland.



Ryan Baij

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken