Fusie Media.Monks en Cashmere

Fusie Media.Monks en Cashmere
  • Bureaus
  • 8 sep 2021 @ 15:04
  • 17984 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Vandaag kondigt S4Capital de fusie aan tussen Media.Monks en Cashmere. Cashmere is met een team van 150 mensen naar eigen zeggen ‘een specialist in het maken van authentieke, cultureel relevante content en campagnes.’

Cashmere werkt onder andere voor Google, Instagram, Facebook, BMW, WarnerMedia, adidas, Netflix, Disney, Amazon en Apple.  

Cashmere is volgens S4Capital ‘een van de meest vooraanstaande bureaus als het gaat om creatie en culture marketing.’ Het bureau ontving meerdere prijzen waaronder de Cannes Lions Creative Award in 2019, Clio en Webby Awards.

Sir Martin Sorrell, S4Capital’s Executive Chairman: ‘Cashmere wordt erkend door vooraanstaande organisaties op het gebied van diversiteit, zoals AdColor en de GoldHouse A100. De groei die Cashmere heeft doorgemaakt de afgelopen jaren is bijvoorbeeld af te zien aan de plaats van het bureau in de Ad Age A-List. In 2019 werd Cashmere bekroond als Multicultural Agency of the Year, in 2020 als een van de Agencies to Watch en dit jaar als A-List Standout Agency.’

Volgens Sorrell heeft Cashmere het vermogen ‘om hedendaagse cultuur te vangen in effectieve content om zo een divers publiek te bereiken.’  

‘Dit willen we integreren in het hart van onze content practice. Dit is juist nu relevant gezien de veranderingen rondom diversiteit en purpose, niet alleen in de VS, maar wereldwijd, aldus de topman.

Ted Chung, Cashmere Chairman en Co-Founder: ‘We kijken er naar uit om vanuit Cashmere onze internationale visie op cultuur en merkloyaliteit te delen met onze nieuwe collega’s. Meteen waren we al erg onder de indruk van de ontvankelijkheid en de ambitie van Media.Monks om de markt op te schudden. Dit past helemaal bij onze filosofie om bij te dragen aan de ontwikkeling van de status quo.’

Wesley ter Haar, Media.Monks Co-Founder en S4Capital Executive Director, voegt toe: ‘Het creatieve succes van Cashmere en de expertise die ze hebben om hun klanten te verbinden met de hedendaagse cultuur is iets wat we al lang hebben bewonderd. Daarom is het fantastisch om ze nu bij Media.Monks te kunnen verwelkomen.’

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken