Arte over de schijnbaar lieflijke band tussen broers en zussen

- Bureaus
- 7 jul 2023 @ 11:51
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MerkenMedia
- 7 jul 2023 @ 11:51
- Peter van Woensel Kooy
Jonge broers en zussen spelen de hoofdrol in de nieuwe campagne van KesselsKramer om de zomerprogrammering van de omroep Arte te promoten. 'De gedeelde voorliefde voor imperfectie, rauwe beelden en een specifiek soort humor maakt deze samenwerking tot een no-brainer.'
De broer-zus-relatie is dit jaar het Leitmotiv voor de jaarlijkse ‘Summer of... ‘ line-up van de Europese publieke omroep Arte, melden de bedenkers. Venus & Serena, William & Harry en Beyoncé & Solange zijn allemaal te zien in 'The Summer of Brothers & Sisters'. Om het zomerprogramma te promoten heeft KesselsKramer een campagne ontwikkeld die de band tussen broers en zussen op 'een eigenzinnige manier' weergeeft.
Broers en zussen
De broer-zus-relatie, die lang genegeerd is door onderzoekers, wordt nu beschouwd als een van de belangrijkste - en vaak langste - relaties uit ons leven. Geen enkele andere relatie gaat gepaard met een gedeelde opvoeding, genen en geheimen. Maartje Slijpen, creatief directeur bij KesselsKramer, zegt: 'De liefde tussen broers en zussen is even intens diepgaand als diepgaand intens en leidt daardoor tot de meest ongewone situaties. Die voor broers en zussen op de een of andere manier wél logisch zijn. De "Summer of…"-campagne van dit jaar brengt deze dynamiek in beeld. Het is herkenbaar en absurd, behoorlijk complex en volkomen normaal in één. Net als het leven zelf.'
Home video-stijl
Opgehangen aan een kapstok, besmeurd met markeerstift, of een koelkast als verstopplek: we zien jonge kinderen in een fractie van een seconde van onschuldig naar schuldig veranderen. De campagnebeelden ademen de sfeer van een familie tafereel: warm, intiem en chaotisch. Om een home-video-esthetiek te creëren, werd fotograaf en regisseur Daniel Gebhart de Koekkoek ingeschakeld - hij werkte al eerder met KesselsKramer aan Arte campagnes, en is dan ook de aangewezen persoon om met zijn ‘the good, the bad and the ugly’ mentaliteit het campagne idee te vertalen, volgens het bureau.
Daniel Gebhart de Koekkoek: 'De gedeelde voorliefde voor imperfectie, rauwe beelden en een specifiek soort humor maakt samenwerken met KesselsKramer tot een no-brainer. Werken aan de "Summer of..." campagnes voor Arte is altijd een eer. Deze editie was extra speciaal omdat het me herinnerde aan de streken die ik uithaalde met mijn zusje. Om een gevoel van nostalgie in de campagne te brengen, experimenteerden we met analoge cameratechnieken, rommelig decorontwerp en tijdloze styling.'
(PvWK)
* bron: The Guardian
Over KesselsKramer
'KesselsKramer is een onafhankelijk communicatiebureau opgericht in 1996 en gevestigd in Amsterdam, Den Haag, en Londen. Het bureau maakt graag ‘reclame voor mensen die niet van reclame houden’ en doet dit onder andere voor merken zoals CitizenM, Arte, Hasbro Monopoly, Bever en Ben. KesselsKramer werkt sinds 2017 met Arte aan diverse projecten. Meer info op kesselskramer.com.'
(bron: KesselsKramer)
credits
opdrachtgever: Arte
agency: KesselsKramer
photography and film: Daniel Gebhart de Koekkoek
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- PwC lanceert nieuwe merkidentiteit en campagne
- Volkswagen kiest voor DC social: 'Van automerk naar love brand'
- EY zet in nieuwe campagne menselijke kant leiderschap centraal
- AI brengt James Parkinson tot leven
- Branded content zonder verhaal is gewoon ruis
- Branded content werkt pas echt als het hoofd én hart raakt
Laatste Nieuws
- Zonnebankmaker JK Group lanceert... 02-05-2025
- Goud voor 'Stukje van mij' van KPN... 02-05-2025
- Monks zijn wereldwijd B Corp... 01-05-2025
- Museumkaart kiest Act Agency voor... 01-05-2025
- Vinted viert tweedehands met 'New... 30-04-2025
- AI brengt James Parkinson tot leven30-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management