Texel schittert in nieuwe merkfilm van McDonald's

Texel schittert in nieuwe merkfilm van McDonald's
  • Bureaus
  • 5 jul 2023 @ 15:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MerkenCreatie

De zomer is om te delen, dat is ook dit jaar weer de boodschap van het zomerplatform van McDonald's. In de hoofdrol: het eiland Texel. 'Want voor zomerse Good Times hoef je helemaal niet naar het buitenland.'

De campagne is ontwikkeld in samenwerking met creative agencies TBWA\Neboko en TBWA\X.

Een zomer lang campagne
De zomer is bij uitstek het seizoen om samen te vieren. En een bezoekje aan McDonald’s vergroot de zomerse fun. Dat komt overal terug in de merkcampagne: in de merkfilm waar een zomerdagje uit een verrassende wending krijgt. In de McDonald’s App waarmee je met de Summerpass samen geweldige prijzen kunt winnen. Of bij de gloednieuwe festivalactivatie van McDonald’s die deze zomer op meerdere festivals te vinden is.

Bijzondere campagnefilm
De merkfilm vertelt het verhaal van Marit, een meisje van Texel, die samen met haar vader dagjes uit verzorgt op een omgebouwde vissersboot. Daar ontmoet ze het stadse meisje Lotte, aan wie ze al het moois van Texel laat zien. Leuke dingen die je allemaal niet op het vaste land hebt. Toch weet Lotte haar uiteindelijk te verrassen met iets dat je op het eiland niet hebt…

Stijn Mentrop, Marketing Director McDonald’s Nederland: 'Niets is heerlijker dan de Nederlandse zomer, maar het wordt pas echt onvergetelijk wanneer we 'm samen beleven. McDonald's en de zomer vormen de perfecte match: samen op avontuur, onszelf verwennen en de ultieme zomer delen. Genieten doe je immers niet alleen, maar samen.'

Erik Falke, Executive Creative Director TBWA\Neboko voegt daaraan toe: 'Geen mooier seizoen dan de zomer. Het fijne gevoel dat de zomer je geeft hebben we opnieuw gevangen in een lief klein verhaaltje, met een verrassende rol voor McDonald’s.'

McDonald’s Summerpass
'De zomer is bij uitstek dé periode om er samen op uit te gaan. De tijd voor onverwachte en spontane acties. Weken die we zo goed mogelijk willen benutten, en daarbij is alle hulp welkom. Daarom introduceren we McDonald’s Summerpass. Dat is jouw ingang naar een nog lekkerdere zomer vol Good Times! Een App platform dat inspireert, stimuleert en prikkelt om (samen) écht alles uit de zomer te halen. Niet door zoveel mogelijk in de App te zitten, maar zoveel mogelijk zomerse feel-good ervaringen te beleven én te delen. En terwijl je dat doet maak je ook nog eens kans op festivalkaarten, te gekke merchandise en unlock je de beste deals. Zo wordt de zomer samen nog leuker', stelt Mentrop. Bekijk de nieuwe film in het venster hieronder.
(PvWK)

credits
opdrachtgever: McDonald’s
bureau: TBWA\Neboko en TBWA\X
productiemaatschappij: Pink Rabbit



Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken