[branded content] “Met één creatief team bedienen we de klant 360 graden”

[branded content] “Met één creatief team bedienen we de klant 360 graden”
  • Bureaus
  • 7 feb 2024 @ 07:56
  • Link
  • Sales
    Sales


    BBP Media
  • Geen tag
  • 7 feb 2024 @ 07:56
  • Sales

Om klanten zowel offline als op social media vlak te kunnen bedienen, werkt het activatie bureau Hokra samen met de social creatives van zusterbureau Fresh Lemon. Waarom deze gouden combinatie zo goed werkt, vertellen Martin de Winter (directeur Hokra) en Nicole Roubos-van der Stelt (partner Fresh Lemon).

Hokra is er al meer dan dertig jaar van overtuigd dat het creëren van verrassingen de sleutel is tot het stimuleren van gewenst gedrag bij de doelgroep. En verrassen is iets waar ze in uitblinken. Met op maat gemaakte, creatieve oplossingen die altijd de kern van de klantvraag raken. Daarvoor gaat het activatie bureau altijd naar de kern. Of wel: de vraag achter de vraag. Martin licht toe: “De wereld van communicatie is complex, en daarmee ook de wereld van de marketeers. Het vereist diverse disciplines om een doelstelling te bereiken. Door onze kritische vragen en nieuwsgierige houding komen goed doordachte ideeën tot stand. Zo creëren we een sterke basis als antwoord op de vraag van een klant.”

Social media een diepere laag geven

Martin zag door de jaren heen een toename van campagnes op social media. Goede reden voor Hokra om zelf een social media bureau op te richten: Fresh Lemon. Nicole legt uit: “Inmiddels bestaan we zes jaar en kent ons bureau een kleine tien medewerkers. Sinds de komst van creatief directeur Eric Looijen, zo’n drie jaar geleden, heeft het bureau een vlucht genomen en haar dienstverlening verbreed. We zijn nu een social driven creative agency. Volgens ons gaat social media over mensen. Om die te kunnen lezen, onderzoeken we hoe mensen zich gedragen en analyseren we de verzamelde data. Door te kijken naar wat mensen écht beweegt, kunnen wij social media een diepere laag geven.”

Samen één creatief team

De twee bureaus hebben samen één creatief team bestaande uit verschillende disciplines, variërend van conceptmakers tot copywriters en van designers tot DTP’ers en strategen om vraagstukken van klanten op te lossen. Martin legt uit: “Deze samenwerking stelt ons in staat om creatief en flexibel te zijn, mede doordat alles wordt gecoördineerd vanuit één projectteam”. Ze beginnen al met samenwerken vanaf het eerste klantcontact en zitten samen - met beide bureaus -om de tafel om de wensen van de klant nauwgezet te begrijpen. “We bespreken de koers die de klant wil varen en definiëren de doelstellingen. Wanneer we aan de slag gaan, vormen we één team met de verschillende disciplines die nodig zijn. Zo creëren we een concept dat past bij de mensen die de klant wil bewegen; dát zorgt voor goede resultaten”, voegt Martin toe. Nicole vult aan: “Soms zijn we eigenwijs, maar juist dankzij onze weidse blik komen we met oplossingen waar de klant nog niet eens aan had gedacht, oplossingen die vaak nog beter passen!”

Soms zijn we eigenwijs, maar juist dankzij onze weidse blik komen we met oplossingen waar de klant nog niet eens aan had gedacht

Optimalisatie en evaluatie met eigen rapportagetool

In de afgelopen jaren hebben Hokra en Fresh Lemon zich sterk ontwikkeld op het gebied van inzicht en monitoring, met als resultaat hun eigen rapportagetool. Data spelen een cruciale rol bij het optimaliseren en evalueren van hun werk. Martin legt uit: “Hokra is gespecialiseerd in merkactivatie, promotionele middelen en marketinguitvoering. We zijn van nature resultaatgericht en meten dat ook altijd. We denken in 360 graden en richten ons altijd op het behalen van het beste resultaat. Of het nu gaat om activaties of digitale marketing, we meten het nauwkeurig. Als een campagne eenmaal loopt, werken we met een dashboard waar klanten real-time de voortgang kunnen volgen. Gedurende de campagne houden we nauw contact en sturen we bij waar nodig. Onze kracht ligt niet alleen in het bedenken van creatieve oplossingen en het bundelen van disciplines, maar ook in het snel kunnen schakelen. Als dat nodig is, voegen we bijvoorbeeld extra expertise toe.”

Strategie en creativiteit hand in hand

Het grootste voordeel van de samenwerking tussen deze bureaus is dat ze altijd een antwoord of advies paraat hebben, ongeacht de vraag. Ze combineren strategisch denken met een flinke dosis creativiteit. Zowel Hokra als Fresh Lemon streeft naar de hoogste kwaliteit. Martin concludeert: “We kijken naar wat nodig is, wat het beste is voor de klant en wat mensen beweegt. We presenteren altijd een voorstel van topkwaliteit. De leukste uitdaging ligt in blijven bedenken van concepten die onze klanten blijven verrassen.”

Nicole voegt toe: “En dat lukt ons telkens weer. We werkten bijvoorbeeld intensief samen aan de campagne voor Smuldier, het vers ingevroren hondenvoer van Q-Petfood. De initiële vraag ging over een productintroductie waarvoor we binnen twee weken een volledige (social media) campagne mochten lanceren. De klant was zo tevreden dat we inmiddels het volledige spectrum voor hen beheren: van het bedenken van de online strategie, het beheren van sociale media-kanalen, het ontwikkelen van campagnes en het ontwerpen en bouwen van hun nieuwe website tot het verzorgen van alle activaties, van cashback tot winacties en nieuwsbrieven. Bovendien fungeren we op social media als klantenservice voor Smuldier. Ondertussen bouwen we ook aan een indrukwekkend, gezamenlijk portfolio met klanten zoals Smuldier (Q-Petfood), Hago Zorg, Nationale Bomenbank, GroentenFruit Huis en SRA. Het feit dat we onze klanten 360 graden strategisch én creatief volledig bedienen, laat zien dat onze samenwerking zijn vruchten afwerpt en een gouden combi zijn.”

Dit artikel is tot stand gekomen in samenwerking met Hokra
Tekst: BBP Media | Beeld: Zuiver Beeld

Sales
  • Sales

  • Werkt bij: BBP Media
  • Functie:
  • Website:
  • Profiel »

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken