[column] David Snellenberg over zijn favoriete Esprix-winnaar
- Bureaus
- 9 jan 2023 @ 12:17
- Link
-
Gastblogger
Gastauteur
MarketingTribune - Geen tag
- 9 jan 2023 @ 12:17
- Gastblogger
Nog niet zo lang geleden zat je bij een awardshow en kende je al het werk. Je had het al gezien op tv of OOH, gehoord op radio of meegemaakt ergens op de socials of in real life.
De campagnes die boven kwamen drijven gedurende een jaar zag je terug op een met champagne en zenuwen doordrenkte avond.
Dat is nu niet meer aan de hand. De hoeveelheid kanalen en mogelijkheden zijn zo eindeloos dat je als professioneel consument grote kans hebt briljante dingen te hebben gemist. Zie daar meteen het nut van awardshows: om je te laten zien wat je nog niet wist. En je er op te wijzen dat er veel meer mogelijk is dan wat je dacht.
Een goeie awardshow, zoals de Esprix, heeft daarom juist nu een belangrijke functie: niet alleen het vieren van creativiteit en effectiviteit, maar het openzetten van je denkraam als professional.
Als het goed is inspireert de Esprix je om met nog originelere oplossingen te komen voor moderne marketinguitdagingen.
De kracht van een heel simpel idee. De blauwe band van Swapfiets is natuurlijk een even simpel als briljant idee. Sterker nog, ik zag ze ooit eerder in de stad dan dat ik het merk kende. Die blauwe band is bedacht door één van de oprichters om zo van alledaagse stadsfietsen een Swapfiets te maken. Zo kan de gebruiker zijn of haar fiets makkelijk terug vinden, en geeft daarmee meteen een signaal af naar anderen; Ik ben slim, want ik fiets met de blauwe band.
Maar goed, dat was niet bedacht door een bureau, maar door de (toen nog) startup zelf. Als zo’n merk bij je aanklopt als bureau heb je eigenlijk maar één opdracht: De blauwe band is bekend. Laten we hem beroemd maken. En als dat lukt worden we misschien ook nog geliefd. En dat is gelukt. Door een ploeg van de Tour de France te laten fietsen met de bekende blauwe band werd hij beroemd. En ik denk ook geliefd. Well done dus.
En dat is precies waarom die awardshows zo belangrijk zijn; mij als professional te laten zien dat simpele ideeën een groot effect kunnen hebben. Ook als je dus, zoals ik, de Tour de France niet volgt.
-
Gastblogger
- Werkt voor: MarketingTribune
- Functie: Gastauteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers