Maartje Claassen: 'Ik wil aandacht vragen voor het mooiste vak dat er is'

Maartje Claassen: 'Ik wil aandacht vragen voor het mooiste vak dat er is'
  • Content
  • 6 sep 2018 @ 11:29
  • 10881 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • AwardsContentGrand Prix Content MarketingPersonalia

De Grand Prix Content Marketing 2018 staat weer voor de deur. Als B2B-juryvoorzitter vindt Maartje Claassen (contentmarketeer bij Centagon) dat de Grand Prix meer zichtbaar mag zijn en hoopt ze dat er dit jaar meer bureaus inzenden.

De uitreiking van de Grand Prix Content Marketing Awards vindt plaats op 22 november in Postillion Amsterdam. Een case inzenden (tot 27 september) kan hier.

Wat hoop je met jouw aanwezigheid in de Grand Prix-jury te bereiken?

Ik hoop het vak wat bekender te maken. Contentmarketing is nog vaak onbekend en wordt niet altijd serieus genoeg genomen. Content lijkt iets vanzelfsprekends, dat er altijd is. Creatie van content, in welke vorm dan ook, lijkt makkelijk maar blijkt vaak onderschat. Het verhaal op het juiste moment vertellen, passend bij het merk en de doelstellingen, is de kunst. Ik wil dit met de Grand Prix uitdragen en aandacht vragen voor het mooiste vak dat er is.

Wat verwacht je van de inzendingen?

Ik ben vorig jaar als jurylid verrast door creativiteit en interessante cases. Ik hoop dit jaar op inzendingen met resultaat en natuurlijk hoop ik wederom geïnspireerd te raken.

Welke contentmarketingcase van het afgelopen jaar zou absoluut een Grand Prix moeten winnen?

Wat een moeilijke vraag. Ik heb nog geen inzendingen gezien maar ik hoop vooral op veel cases, zowel groot als klein. Ik zou het leuk vinden als er verrassende cases tussen zitten die met beperkte financiële middelen iets bereikt hebben. Bavaria met #Carnavalvrij was natuurlijk een hit. Of ze moeten winnen? Geen idee. Wat wel heel leuk is aan deze case: het merk heeft in korte tijd extra content gecreëerd die inspeelde op de hype van dat moment.

Wat is in algemene zin de grote uitdaging van de GPCM?

Uit alle inzendingen de juiste case kiezen. Het is soms toch appels met peren vergelijken. Daarnaast zou wat mij betreft de Grand Prix meer zichtbaar mogen zijn. Ik zie steeds inzendingen van dezelfde bureaus, ik hoop dat het dit jaar anders is.

In welke hoedanigheid gaan we jou op de uitreikingsavond aantreffen?

Ik verheug me er enorm op. Ik hoop veel mensen te ontmoeten en een fantastische avond te beleven vol inspirerende cases.

 

De uitreiking van de Grand Prix Content Marketing Awards vindt plaats op 22 november in Postillion Amsterdam. Een case inzenden (tot 27 september) kan hier.

Lees ook onze interviews met:

Albert-Jan Huisman en Bert van Loon: 'Lef en creativiteit staan dit jaar centraal'

Aart Lensink: 'Contentmarketing loopt lichtjaren achter op reclamewereld'

Michael Willems: 'Er wordt teveel content van middelmatig niveau gemaakt'

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken