Aart Lensink: 'Contentmarketing loopt lichtjaren achter op reclamewereld'

Aart Lensink: 'Contentmarketing loopt lichtjaren achter op reclamewereld'
  • Content
  • 3 sep 2018 @ 13:41
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • PersonaliaAwardsGrand Prix Content MarketingContent

De Grand Prix Content Marketing 2018 staat weer voor de deur. Als moderator van de jury hoopt Aart Lensink, directeur van LVB Contentmarketing, op vernieuwend werk met liefst een beetje lef erin. En op de uitreikingsavond op 22 november zit hij aan tafel met een tonic converserend over Feyenoord.

De uitreiking van de Grand Prix Content Marketing Awards vindt plaats op 22 november in Postillion Amsterdam. Een case inzenden (tot 27 september) kan hier.

Wat wil je met jouw zitting in deze jury bereiken, voor de Grand Prix maar ook voor jezelf?

Als moderator probeer ik vooral juryleden aan te moedigen om door de KPI's heen te kijken en te onderzoeken of een ingezonden case ook voldoet aan het criterium 'lef'. Meer van hetzelfde bekronen, daar ben ik geen voorstander van. Goed werk is goed werk, maar we zoeken naar cases die iets vernieuwends hebben. Dat is ook wat ik er zelf uit hoop te halen. Werk ontdekken waar we binnen ons eigen bureau ook weer verder mee kunnen, doordat we geïnspireerd raken.

Wat verwacht je van de inzendingen?

Heel veel. De afgelopen twaalf maanden is er gewoon veel positiefs gebeurd. Het aantal klanten dat veel generieke content maakte, is afgenomen. Het aantal klanten dat minder content produceert maar van veel hogere kwaliteit, is toegenomen. Dus dat moet leiden tot goede inzendingen.

Welke case van het afgelopen jaar zou absoluut een GP-award moeten winnen?

Appie Today van TBWA Neboko, als ze inzenden. Een case die echt een stap voorwaarts voor het gehele vak betekent.

Wat is in algemene zin de grote uitdaging van de GPCM?

Sowieso dat de goede cases worden ingezonden. Dan pas krijg je ook echt een goed beeld. Verder houden we in het marketingvak van definitiediscussies. In het geval van contentmarketing zijn er best veel vakgenoten die nog altijd niet zo goed zien wat contentmarketing is en wat niet. In die zin lopen we lichtjaren achter op de reclamewereld. Iedereen snapt wat reclame is. Dus de uitdaging is om cases te bekronen die zo overduidelijk echte contentmarketing zijn, dat er geen twijfel meer is en dat de ongelovigen ook gaan geloven.

In welke hoedanigheid gaan we jou op de uitreikingdavond op 22 november aantreffen?

Zoals altijd aan tafel. Met een tonic. Tussen klanten. Converserend over Feyenoord en terechte en onterechte winnaars op het podium. Verder stel ik me altijd voor aan mensen die ik al ken. En als de zaal klaagt dat de usual suspects winnen (net als in voetbal), dan ben ik het er op voorhand mee eens.

 

De uitreiking van de Grand Prix Content Marketing Awards vindt plaats op 22 november in Postillion Amsterdam. Een case inzenden (tot 27 september) kan hier.

Lees ook ons interview met Bert van Loon en Albert-Jan Huisman, die dit jaar de coördinatie en het juryproces van de GPCM voor hun rekening nemen: 'Lef en creativiteit staan dit jaar centraal'

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken