SocialReblz professionaliseert influencer marketing

SocialReblz professionaliseert influencer marketing
  • Content
  • 30 jan 2019 @ 12:28
  • 18437 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • NieuwkomersMakersInfluencermarketingContent

Nadat Niels Verhoeven (l) en Daan Sip eind vorig jaar Social1nfluencers aan Talpa Network verkochten, lanceren zij nu start-up SocialReblz. Doel is om influencer marketing te professionaliseren door te focussen op strategie en contentcreatie.

De match tussen merken en influencers moet met data, insights en talent managers geoptimaliseerd worden. 'Geen sigaar uit eigen doos, maar de beste match', aldus Verhoeven. 'Of de influencer nu ergens exclusief gesigned is, of juist niet. Want een trend is dat influencers steeds vaker onafhankelijk blijven en dus niet terug te vinden zijn in de smoelenboeken van partijen als Talpa en RTL.'

Sip en Verhoeven spreken over 'een nieuwe generatie makers' die in de afgelopen tien jaar is opgestaan. 'Getalenteerde creatieven die hoogwaardige content creëren met een focus op digital en social media voor een fractie van de traditionele kosten.'

Partnerships

Deze jonge makers worden vanuit de content studio van SocialReblz ingezet om samen met influencers content te maken voor merken, die moet aanslaan bij hun volgers. 'Door met partnerships voor een langere periode aan een relatie tussen merk en volgers te bouwen, worden de influencers ambassadeurs en worden de beste resultaten behaald', stelt Sip. 'Bovendien ondervinden we dat partijen het fijn vinden om voor influencer marketing één partner te hebben die goed kan schakelen met alle stakeholders, zowel intern als extern.'

SocialReblz houdt kantoor in het centrum van Amsterdam en werkt al voor merken als Transavia en Action. Het bureau is daarnaast influencer partner voor social mediabureau Dorst & Lesser en werkt op campagnebasis voor onder meer Dutch Film Works.

 

Lees ook: Talpa Network eigenaar van Social1influencers

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken