SocialReblz professionaliseert influencer marketing
- Content
- 30 jan 2019 @ 12:28
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - NieuwkomersMakersInfluencermarketingContent
- 30 jan 2019 @ 12:28
- Lucas Boon
Nadat Niels Verhoeven (l) en Daan Sip eind vorig jaar Social1nfluencers aan Talpa Network verkochten, lanceren zij nu start-up SocialReblz. Doel is om influencer marketing te professionaliseren door te focussen op strategie en contentcreatie.
De match tussen merken en influencers moet met data, insights en talent managers geoptimaliseerd worden. 'Geen sigaar uit eigen doos, maar de beste match', aldus Verhoeven. 'Of de influencer nu ergens exclusief gesigned is, of juist niet. Want een trend is dat influencers steeds vaker onafhankelijk blijven en dus niet terug te vinden zijn in de smoelenboeken van partijen als Talpa en RTL.'
Sip en Verhoeven spreken over 'een nieuwe generatie makers' die in de afgelopen tien jaar is opgestaan. 'Getalenteerde creatieven die hoogwaardige content creëren met een focus op digital en social media voor een fractie van de traditionele kosten.'
Partnerships
Deze jonge makers worden vanuit de content studio van SocialReblz ingezet om samen met influencers content te maken voor merken, die moet aanslaan bij hun volgers. 'Door met partnerships voor een langere periode aan een relatie tussen merk en volgers te bouwen, worden de influencers ambassadeurs en worden de beste resultaten behaald', stelt Sip. 'Bovendien ondervinden we dat partijen het fijn vinden om voor influencer marketing één partner te hebben die goed kan schakelen met alle stakeholders, zowel intern als extern.'
SocialReblz houdt kantoor in het centrum van Amsterdam en werkt al voor merken als Transavia en Action. Het bureau is daarnaast influencer partner voor social mediabureau Dorst & Lesser en werkt op campagnebasis voor onder meer Dutch Film Works.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- talpa
- talpa network
- influencer marketing
- content
- socialreblz
- daan sip
- influencer
- niels verhoeven
- action
- transavia
- rtl
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- GPCM2025: 'Campagnes moeten naadloos bewegen tussen...
- GPCM2025: 'De prijs was een enorme bevestiging voor Knorr en...
- ‘Nee betekent nee’: nieuwe campagne tegen grensoverschrijdend...
- FME en We Agency lanceren jongerenplatform Dukteep
- Univé zet kindertekeningen in voor verkeersveiligheid met...
- Kinderen ontwerpen feestdagenkaarten voor Kinderpostzegels
Laatste Nieuws
- GPCM2025: 'De verleiding is om lui... 17-09-2025
- Lego World 2025: bouwen aan beleving... 16-09-2025
- Bibliotheek Rotterdam belicht... 16-09-2025
- 'De Grand Prix draait niet om... 16-09-2025
- Groei Veilig start campagne voor... 16-09-2025
- GPCM2025: 'Een helder concept kan... 16-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes