Defensie maakt YouTube-serie met influencers

Defensie maakt YouTube-serie met influencers
  • Content
  • 12 jul 2019 @ 10:15
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune


  • InfluencermarketingYouTube

Defensie maakt jacht op influencers in de nieuwe YouTube-serie Target. Met deze ‘online manhunt’ hoopt defensie ‘Snappende, Netflix-bingende jongeren' te bereiken. Onder meer Enzo Knol, Royalistiq, Don de Jong en Sophie Milzink worden opgejaagd door verkenners van de 104 JISTARC compagnie.

In Target neemt een influencer het op tegen een team van verkenners van Defensie. In een militair terrein wordt een geblinddoekte influencer gedropt om vervolgens zo snel mogelijk het Target te vinden: een koffer met daarin de exacte tijd en locatie voor een ‘extraction’ van het speelterrein. De influencer moet binnen de speeltijd een voertuig zien te vinden waarmee die in veiligheid kan worden gebracht.

Met Target wil Defensie een doelgroep bereiken die zich vooral bezighoudt met social media en gaming. Hoewel de afleveringen spannend zijn, bevatten ze een behoorlijk waarheidsgetrouw beeld van werken bij Defensie. Target is ontwikkeld en geproduceerd door digital studio Hot Pepper in samenwerking met arbeidsmarktcommunicatiebureau Maximum, dat verantwoordelijk is voor alle online arbeidsmarktcommunicatie van Defensie.  

De eerste aflevering, met Royalistiq, is te bekijken via het YouTube-kanaal van Defensie.


Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken