Defensie maakt YouTube-serie met influencers
- Content
- 12 jul 2019 @ 10:15
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- InfluencermarketingYouTube
- 12 jul 2019 @ 10:15
- Redactie MarketingTribune
Defensie maakt jacht op influencers in de nieuwe YouTube-serie Target. Met deze ‘online manhunt’ hoopt defensie ‘Snappende, Netflix-bingende jongeren' te bereiken. Onder meer Enzo Knol, Royalistiq, Don de Jong en Sophie Milzink worden opgejaagd door verkenners van de 104 JISTARC compagnie.
In Target neemt een influencer het op tegen een team van verkenners van Defensie. In een militair terrein wordt een geblinddoekte influencer gedropt om vervolgens zo snel mogelijk het Target te vinden: een koffer met daarin de exacte tijd en locatie voor een ‘extraction’ van het speelterrein. De influencer moet binnen de speeltijd een voertuig zien te vinden waarmee die in veiligheid kan worden gebracht.
Met Target wil Defensie een doelgroep bereiken die zich vooral bezighoudt met social media en gaming. Hoewel de afleveringen spannend zijn, bevatten ze een behoorlijk waarheidsgetrouw beeld van werken bij Defensie. Target is ontwikkeld en geproduceerd door digital studio Hot Pepper in samenwerking met arbeidsmarktcommunicatiebureau Maximum, dat verantwoordelijk is voor alle online arbeidsmarktcommunicatie van Defensie.
De eerste aflevering, met Royalistiq, is te bekijken via het YouTube-kanaal van Defensie.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Kerst 2025: Kind met sproetjes en... 20-11-2025
- Zero Gravity Drone eert hoofdstad... 19-11-2025
- Plus vernieuwt merkbelofte en... 12-11-2025
- Karvan Cevitam, Hema en Somention... 06-11-2025
- Kinderpostzegels en KPN starten... 06-11-2025
- Marketeer Kya de Booij over Jack... 05-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

