Defensie maakt YouTube-serie met influencers

- Content
- 12 jul 2019 @ 10:15
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- InfluencermarketingYouTube
- 12 jul 2019 @ 10:15
- Redactie MarketingTribune
Defensie maakt jacht op influencers in de nieuwe YouTube-serie Target. Met deze ‘online manhunt’ hoopt defensie ‘Snappende, Netflix-bingende jongeren' te bereiken. Onder meer Enzo Knol, Royalistiq, Don de Jong en Sophie Milzink worden opgejaagd door verkenners van de 104 JISTARC compagnie.
In Target neemt een influencer het op tegen een team van verkenners van Defensie. In een militair terrein wordt een geblinddoekte influencer gedropt om vervolgens zo snel mogelijk het Target te vinden: een koffer met daarin de exacte tijd en locatie voor een ‘extraction’ van het speelterrein. De influencer moet binnen de speeltijd een voertuig zien te vinden waarmee die in veiligheid kan worden gebracht.
Met Target wil Defensie een doelgroep bereiken die zich vooral bezighoudt met social media en gaming. Hoewel de afleveringen spannend zijn, bevatten ze een behoorlijk waarheidsgetrouw beeld van werken bij Defensie. Target is ontwikkeld en geproduceerd door digital studio Hot Pepper in samenwerking met arbeidsmarktcommunicatiebureau Maximum, dat verantwoordelijk is voor alle online arbeidsmarktcommunicatie van Defensie.
De eerste aflevering, met Royalistiq, is te bekijken via het YouTube-kanaal van Defensie.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- [branded content] De marketingkalender voor 2024: evenementen...
- [onderzoek] 'Consument vertrouwt content websites het meest'
- [BOCA] 65 ingediende cases - Propaganda wint Belgische Agency...
- Bever lanceert samen met Mediahuis eerste gerecyclede online...
- Kinderen leren jarige Grondwet kennen
- [Marketing the Rainbow #46] Regenboogreizigers: de ideale...
Laatste Nieuws
- Overheid stimuleert autodelen met... 30-11-2023
- Pareltje van Apple op de klanken van... 30-11-2023
- Bever lanceert samen met Mediahuis... 27-11-2023
- [branded content] De... 24-11-2023
- Kinderen leren jarige Grondwet kennen22-11-2023
- [BOCA] 65 ingediende cases -... 22-11-2023
MarketingTribune Events
- 26jan 2024
Deadline inschrijven Shopping Awards
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala