Mark Beekman: ‘Er wordt steeds meer geïnvesteerd in mooie content cases’
- Content
- 23 okt 2019 @ 09:19
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Grand Prix Content MarketingContentAwards
- 23 okt 2019 @ 09:19
- Lucas Boon
Mark Beekman (The FactrE) is Grand Prix-juryvoorzitter in de categorie B2B. We spreken hem over het juryproces, verwachtingen en de uitdaging waar de Grand Prix Content Marketing Awards dit jaar voor staat.
De Grand Prix-uitreikingsavond vindt plaats op dinsdag 26 november in Postillion Amsterdam. De genomineerden zijn inmiddels bekend.
Wat speelt er op dit moment in de sector B2B waar jij jurylid bent?
Ik zie steeds meer hoogwaardige content creaties. Het valt me op dat B2B-bedrijven vaker bereid zijn te investeren in goede kwaliteit content.
Van welke contentmarketingcase heb je dit jaar hoge verwachtingen?
De case van Reputations en SNB vind ik een leuke: over de verwerking van slib als afvalproduct van rioolzuivering installaties. Hoewel voor velen een wellicht oninteressant onderwerp, is deze case via diverse middelen op een prettige manier onder de aandacht gebracht.
Bij de samenstelling van de Grand Prix-jury speelde het thema diversity een rol. Zie jij daar zelf ook het belang van in en waarom?
Ja, om relevant te blijven denk ik dat we moeten oppassen dat de Grand Prix 'een feestje' wordt van bureaus die als een eiland in de markt staan. Om het vakgebied echt te stimuleren en te ontwikkelen is het van belang dat opdrachtgevers en bureaus gelijkwaardig aanwezig zijn en dan bij voorkeur op een diverse manier. De case van SNB is bijvoorbeeld heel anders dan van het zoveelste energie-, telecom- of verzekeraarsmerk. Zonder hen tekort te doen, begrijp me goed. Maar ik denk dat het vakgebied geholpen is bij een grote diversiteit aan cases en van opdrachtgevers uit verschillende hoeken.
Wat is in algemene zin de grote uitdaging van de Grand Prix?
Ik zie veel cases voorbij komen die zo mooi zijn dat het bijna Hollywood-producties lijken. Er wordt duidelijk steeds meer geïnvesteerd, en het geld is er ook. De uitdaging is vervolgens om je niet te vervreemden van de doelgroep en alleen maar te werken aan het nog mooier maken.
Ik zie gelukkig steeds meer partijen heel goed doelgroeponderzoek doen en de content op een authentieke manier presenteren waarbij de doelgroep zich kan identificeren - dus niet teveel Hollywood-stijl. Ik zie ook een steeds betere combinatie van creatie en effectiviteit. Dus niet alleen een focus op creatie, maar ook veel aandacht voor het beoogde resultaat.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- GPCM2025: 'De prijs was een enorme bevestiging voor Knorr en...
- ‘Nee betekent nee’: nieuwe campagne tegen grensoverschrijdend...
- FME en We Agency lanceren jongerenplatform Dukteep
- Univé zet kindertekeningen in voor verkeersveiligheid met...
- Kinderen ontwerpen feestdagenkaarten voor Kinderpostzegels
- Lego World 2025: bouwen aan beleving en merk
Laatste Nieuws
- 'De Grand Prix draait niet om... 19-09-2025
- GPCM2025: 'Contentmarketing krijgt... 18-09-2025
- GPCM2025: 'De verleiding is om lui... 17-09-2025
- Lego World 2025: bouwen aan beleving... 16-09-2025
- Bibliotheek Rotterdam belicht... 16-09-2025
- Groei Veilig start campagne voor... 16-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes