Vraag en aanbod influencer marketing blijft groeien
- Content
- 25 feb 2020 @ 13:42
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Social mediaInfluencermarketingContent
- 25 feb 2020 @ 13:42
- Lucas Boon
Het aantal posts dat influencers hebben geplaatst op social media is in het afgelopen jaar verdrievoudigd. Het aantal gesponsorde posts is zelfs nog forser toegenomen: 414 procent. Dit en meer blijkt uit onderzoek van Join Marketing.
Join heeft de cijfers van 2019 op basis van data van een ruim miljoen posts van influencers geanalyseerd en vergeleken met 2018. Alleen Instagram-accounts met 5.000 volgers of meer zijn geanalyseerd. Door middel van machine learning en natural language processing (NLP) zijn posts aangemerkt als commerciële samenwerkingen.
David Dekker, customer success lead bij Join, zegt: 'Influencer marketing groeit enorm en met de vraag groeit ook het aanbod. Vooral het aantal micro influencers groeit flink. Zij hebben een kleiner, maar loyaal publiek en worden gezien als authentieke 'opinion leaders'. Verder zien we dat het aantal commerciële samenwerkingen met influencers blijft stijgen. Dat is mede te danken aan het feit dat influencers eenvoudig zichzelf kunnen vertegenwoordigen en vindbaar maken in platformen zoals die van Join, dus zonder gedoe met marketingbureaus. Tot slot verschuiven budgetten steeds meer naar influencer marketing. De hele markt groeit dus.'
Join Marketing is in 2017 opgericht door Paolo Martorino en Edwin Knip. Het platform verbindt merken en influencers door middel van artifical intelligence.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- GPCM2025: 'De prijs was een enorme bevestiging voor Knorr en...
- ‘Nee betekent nee’: nieuwe campagne tegen grensoverschrijdend...
- FME en We Agency lanceren jongerenplatform Dukteep
- Univé zet kindertekeningen in voor verkeersveiligheid met...
- Kinderen ontwerpen feestdagenkaarten voor Kinderpostzegels
- Lego World 2025: bouwen aan beleving en merk
Laatste Nieuws
- 'De Grand Prix draait niet om... 19-09-2025
- GPCM2025: 'Contentmarketing krijgt... 18-09-2025
- GPCM2025: 'De verleiding is om lui... 17-09-2025
- Lego World 2025: bouwen aan beleving... 16-09-2025
- Bibliotheek Rotterdam belicht... 16-09-2025
- Groei Veilig start campagne voor... 16-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes