Vraag en aanbod influencer marketing blijft groeien

- Content
- 25 feb 2020 @ 13:42
- 23959 x gelezen
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Social mediaInfluencermarketingContent
- 25 feb 2020 @ 13:42
- 23959 x gelezen
- Lucas Boon
Het aantal posts dat influencers hebben geplaatst op social media is in het afgelopen jaar verdrievoudigd. Het aantal gesponsorde posts is zelfs nog forser toegenomen: 414 procent. Dit en meer blijkt uit onderzoek van Join Marketing.
Join heeft de cijfers van 2019 op basis van data van een ruim miljoen posts van influencers geanalyseerd en vergeleken met 2018. Alleen Instagram-accounts met 5.000 volgers of meer zijn geanalyseerd. Door middel van machine learning en natural language processing (NLP) zijn posts aangemerkt als commerciële samenwerkingen.
David Dekker, customer success lead bij Join, zegt: 'Influencer marketing groeit enorm en met de vraag groeit ook het aanbod. Vooral het aantal micro influencers groeit flink. Zij hebben een kleiner, maar loyaal publiek en worden gezien als authentieke 'opinion leaders'. Verder zien we dat het aantal commerciële samenwerkingen met influencers blijft stijgen. Dat is mede te danken aan het feit dat influencers eenvoudig zichzelf kunnen vertegenwoordigen en vindbaar maken in platformen zoals die van Join, dus zonder gedoe met marketingbureaus. Tot slot verschuiven budgetten steeds meer naar influencer marketing. De hele markt groeit dus.'
Join Marketing is in 2017 opgericht door Paolo Martorino en Edwin Knip. Het platform verbindt merken en influencers door middel van artifical intelligence.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- De Grand Prix Content Marketing is... 18-05-2022
- Petrol Industries en Jay Jay Boske... 17-05-2022
- DIY video Gamma over bouwen boomhut... 16-05-2022
- Crowdmedia start wervingscampagne... 16-05-2022
- Dossier Contentmarketing16-05-2022
- Storytel Awards voor Lale Gül, Rik... 13-05-2022
MarketingTribune Events
- 7jun 2022
Shopping Awards
- 16jun 2022
NIMA Marketing Day
- 28sep 2022
CustomerFirst Congres
- 6okt 2022
Grand Prix Content Marketing
- 13okt 2022
Shopping Today
- 8nov 2022
Social Service Congres