Taco Rijssemus (IDTV): ‘Persoonlijk contact wordt steeds duurder’
- Content
- 27 feb 2020 @ 14:39
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Content
- 27 feb 2020 @ 14:39
- Lucas Boon
Producent IDTV voegt '+' toe aan zijn naam. Het bedrijf wil hiermee laten zien dat zijn focus breder ligt dan op alleen televisie. Het nieuwe IDTV+ bedenkt en produceert content en 'experiences' voor merken. Taco Rijssemus (CEO) licht toe.
Foto: Het team van IDTV op Branded Content Event 2020, met op links Taco Rijssemus (CEO).
IDTV maakte dit nieuws bekend tijdens zijn presentatie op Branded Content Event, eerder deze maand. Op dit event won het bedrijf tevens de traditionele live pitch met zijn 'Buurzaam'-concept voor opdrachtgever Essent.
IDTV+ is dus een nieuwe tak van IDTV, dat gewoon blijft bestaan. Taco Rijssemus (CEO) zegt: 'Naast ons werk voor de televisiemarkt, produceren we al jaren evenementen, maar dat was minder zichtbaar in de bredere markt. De twee disciplines content en experiences zijn wat ons betreft in het huidige communicatielandschap een gouden combinatie. Mensen willen kwaliteitsverhalen zien en lezen. Als een bedrijf je dat kan bieden én je die verhalen kan laten beleven, dan kun je als merk pas echt impact maken.'
Waarom nu? Rijssemus: 'Er zijn een aantal redenen te benoemen. De belangrijkste is de ontwikkeling van het marketingvak. Persoonlijk contact wordt steeds minder vanzelfsprekend in de communicatie tussen mensen en bedrijven. Menselijk contact lijkt van een commodity naar een luxury te gaan. Probeer bij de grote tech-spelers maar eens een mens te spreken. Persoonlijk contact wordt langzaamaan duur en een band opbouwen wordt daarmee steeds lastiger.'
Hij vervolgt: 'Maar daar kun je slim mee omgaan. Je kunt met tech- en contentoplossingen prima je dagelijkse relatie onderhouden, als je daarnaast uitroeptekens durft te plaatsen bij momenten van beleving, emotie en echt contact. Het is een kwestie van slim omgaan met budget, de juiste momenten kiezen en vooral: het vakmanschap van de juiste 'experience' én het opbouwen van een relatie door in te spelen op de behoefte naar kwaliteitscontent. De tijd van nutteloze Facebook-content is aan zijn einde gekomen en bedrijven vragen weer om kwaliteit en daadwerkelijke waarde.'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- GPCM2025: 'Campagnes moeten naadloos bewegen tussen...
- GPCM2025: 'De prijs was een enorme bevestiging voor Knorr en...
- ‘Nee betekent nee’: nieuwe campagne tegen grensoverschrijdend...
- FME en We Agency lanceren jongerenplatform Dukteep
- Univé zet kindertekeningen in voor verkeersveiligheid met...
- Kinderen ontwerpen feestdagenkaarten voor Kinderpostzegels
Laatste Nieuws
- GPCM2025: 'De verleiding is om lui... 17-09-2025
- Lego World 2025: bouwen aan beleving... 16-09-2025
- Bibliotheek Rotterdam belicht... 16-09-2025
- 'De Grand Prix draait niet om... 16-09-2025
- Groei Veilig start campagne voor... 16-09-2025
- GPCM2025: 'Een helder concept kan... 16-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes