Taco Rijssemus (IDTV): ‘Persoonlijk contact wordt steeds duurder’

Taco Rijssemus (IDTV): ‘Persoonlijk contact wordt steeds duurder’
  • Content
  • 27 feb 2020 @ 14:39
  • 21113 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Content

Producent IDTV voegt '+' toe aan zijn naam. Het bedrijf wil hiermee laten zien dat zijn focus breder ligt dan op alleen televisie. Het nieuwe IDTV+ bedenkt en produceert content en 'experiences' voor merken. Taco Rijssemus (CEO) licht toe.

Foto: Het team van IDTV op Branded Content Event 2020, met op links Taco Rijssemus (CEO).

IDTV maakte dit nieuws bekend tijdens zijn presentatie op Branded Content Event, eerder deze maand. Op dit event won het bedrijf tevens de traditionele live pitch met zijn 'Buurzaam'-concept voor opdrachtgever Essent.

IDTV+ is dus een nieuwe tak van IDTV, dat gewoon blijft bestaan. Taco Rijssemus (CEO) zegt: 'Naast ons werk voor de televisiemarkt, produceren we al jaren evenementen, maar dat was minder zichtbaar in de bredere markt. De twee disciplines content en experiences zijn wat ons betreft in het huidige communicatielandschap een gouden combinatie. Mensen willen kwaliteitsverhalen zien en lezen. Als een bedrijf je dat kan bieden én je die verhalen kan laten beleven, dan kun je als merk pas echt impact maken.'

Waarom nu? Rijssemus: 'Er zijn een aantal redenen te benoemen. De belangrijkste is de ontwikkeling van het marketingvak. Persoonlijk contact wordt steeds minder vanzelfsprekend in de communicatie tussen mensen en bedrijven. Menselijk contact lijkt van een commodity naar een luxury te gaan. Probeer bij de grote tech-spelers maar eens een mens te spreken. Persoonlijk contact wordt langzaamaan duur en een band opbouwen wordt daarmee steeds lastiger.'

Hij vervolgt: 'Maar daar kun je slim mee omgaan. Je kunt met tech- en contentoplossingen prima je dagelijkse relatie onderhouden, als je daarnaast uitroeptekens durft te plaatsen bij momenten van beleving, emotie en echt contact. Het is een kwestie van slim omgaan met budget, de juiste momenten kiezen en vooral: het vakmanschap van de juiste 'experience' én het opbouwen van een relatie door in te spelen op de behoefte naar kwaliteitscontent. De tijd van nutteloze Facebook-content is aan zijn einde gekomen en bedrijven vragen weer om kwaliteit en daadwerkelijke waarde.'

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken