Jeroen Hoedjes (Studio Kluif): 'The best way to predict the future is to create it!'

  • Design
  • 30 jan 2014 @ 09:37
  • Link
  • Wendy van Esveld
    Wendy van Esveld

    Contentmanager MarketingTribune (Design)
    Zelfstandig ondernemer
  • InterviewAccountability

Jeroen Hoedjes van Studio Kluif, ziet het zonnig in. Volgens hem is er langzaam weer meer oog voor design- en identiteitsvraagstukken. Een kort interview met de creative director, momenteel onder meer druk met een grote operatie voor Xenos.

Hallo Jeroen, hoe gaat het met Studio Kluif en hoe gaat het met jou? Bij Kluif loopt alles goed. En dat het goed gaat bij Kluif is voor een groot deel belangrijk voor mijn gemoedstoestand, die is dus ook positief. We hebben niet te klagen over de hoeveelheid werk. Veel opdrachten van retailers, maar ook nog steeds B2B en culturele sector. Een mooie mix waardoor we nooit in een spoor blijven denken.

Wat zijn je verwachtingen voor de nabije toekomst? Moeilijk te zeggen, maar ik heb het gevoel dat er langzaam weer meer oog en dus ook geld is voor design- en identiteitsvraagstukken.

Wat vind je het beste werk ooit van je bureau?  De verpakkingen van de Hema. We zijn trots op het feit dat we mede verantwoordelijk zijn voor het weer hip maken van het merk Hema. Voordat ze daar serieus naar verpakkingen gingen kijken was het merk behoorlijk eenheidsworst. Nu is er meer melodie in de winkel.

Welk werk (nationaal of internationaal) ben je stiekem wel een beetje jaloers op? Het werk van Toko(.nu). Een heel eigen taal: grafisch heel sterk, vaak minimalistisch, soms uitbundig.

Voor welk merk zou je nog wel eens willen werken en waarom? We hebben eigenlijk nog nooit iets in de muziek gedaan. Mijn compagnon Paul is fan van David Bowie en heeft mij daarin meegesleept. Wat zou het geweldig zijn om eens met zo iemand te kunnen samenwerken. Vooral omdat Bowie een goed oog heeft voor design.

Wat vind je het beste argument om te investeren in design? Ons motto: The best way to predict the future is to create it! Design is een onvermijdelijk stuk gereedschap waarmee je een vaak abstract idee letterlijk vorm geeft. Je kunt de toekomst niet voorspellen, maar het wel een handje helpen.

Op welke manier houden jullie je bezig met accountability van design? Wij doen daar nauwelijks aan. De meeste retailers hebben hier hun eigen methodes voor. Ze blijven wel bij ons terugkomen, daaruit kun je wel opmaken dat onze ontwerpen wel aanslaan.

Wat is het laatste nieuws? Momenteel zijn we bezig met een grote operatie voor Xenos. Zij zijn bezig met een nieuwe winkelformule en willen hun private label verpakkingen hierin meenemen.

Wendy van Esveld

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken