Dutch Design Week organiseert Digital Friday

Dutch Design Week organiseert Digital Friday
  • Design
  • 24 sep 2019 @ 08:01
  • 5913 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Digital design

Tijdens Dutch Design Week, 19 tot en met 27 oktober in Eindhoven, wordt op vrijdag 25 oktober Digital Friday georganiseerd: een dag rondom digitale creativiteit, met als rode draad de samenwerking tussen verschillende creatieve disciplines.

In de ochtend is er een programma voor jong talent en in de middag zijn er presentaties door experts van merken en digitale bureaus. Daarnaast zijn er georganiseerde tours en is er wederom een Digital Route die de bezoekers kunnen volgen.

 

Ochtendprogramma Digital Friday

In de ochtend hebben Dutch Digital Agencies (DDA) en stichting Dutch Digital Design de krachten gebundeld voor een programma voor jong talent. Op de locatie van het SintLucas wordt het event Creative Jam georganiseerd voor studenten van opleidingen als Willem de Kooning Academie, Hogeschool Utrecht, SintLucas, Hogeschool van Amsterdam en de Master Digital Design. Zij worden gebriefd op een pittige digitale challenge, waarna diverse teams met hun pitch aan de slag gaan onder begeleiding van experts van vooraanstaande digitale bureaus. Vervolgens presenteren de talenten hun concept aan professionals uit het vak. Later die middag presenteert het winnende team van jonge talenten hun concept voor het grote publiek op het podium van Digital Friday.

 

DDW Talks tijdens Digital Friday

In de middag organiseert Dutch Design Week in nauwe samenwerking met programmapartner Dutch Digital Design DDW Talks: Digital Design. Tijdens het event, wat in 2018 plaatsvond onder de naam Forward/Talks, staan vooraanstaande bureaus en merken op het podium van de gloednieuwe locatie Fifth. Sprekers van merken als Sony, WeTransfer en creatieve bureaus als MediaMonks, CleverFranke, Vruchtvlees en Code d'Azur presenteren interactieve projecten, vertellen over de samenwerking tussen verschillende disciplines en delen hun visie op de toekomst van digital design. Daarna presenteren jonge talenten het winnende werk uit het ochtendprogramma en is er aansluitend een panel met alle sprekers. Moderator is Bert Hagendoorn (Dutch Digital Design). Het event wordt afgesloten met een netwerkborrel. 

 

Naast deze events zijn er tours over het terrein en kunnen bezoekers een Digital Route volgen. Deze leidt onder meer langs onderdelen als Manifestations, Dutch Design Awards, Aiml, White Hole, Design United, Suslib, Philips Design Awards Show, 'What a time to be alive', Embassy of Safety en '0.0416 seconds equals'. Kijk voor meer informatie de Dutch Design Week-website: ddw.nl.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken