Dacia vernieuwt visuele identiteit

Dacia vernieuwt visuele identiteit
  • Design
  • 12 jul 2021 @ 10:00
  • 23283 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • AutomotiveMarketing

Dacia presenteert zich als disruptive automerk, dit keer door de visuele identiteit te veranderen.

Het merk wordt volgens haar marketeers steeds assertiever en authentieker, 'en omarmt symbolen van eenvoud en stevigheid met een gloednieuw logo en embleem, en een extra nieuw kleurenpalet dat doet denken aan het buitenleven en grote open ruimtes.'

Het nieuwe logo is volgens de makers een krachtige eigentijdse visie op Dacia's waarden en DNA, met een 'buiten'-gevoel, het drukt de essentie van moderniteit uit: opnieuw verbinding maken met de omgeving en eenvoudige genoegens delen met uw dierbaren. David, hoofd van Dacia's Studio Design, en Julie, hoofdontwerper verantwoordelijk voor visuele identiteit, leggen hier uit hoe ze het nieuwe ontwerp hebben gemaakt en de stappen die ze hebben genomen om daar te komen.
(PvWK)
 

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken