Dacia vernieuwt visuele identiteit
- Design
- 12 jul 2021 @ 10:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - AutomotiveMarketing
- 12 jul 2021 @ 10:00
- Peter van Woensel Kooy
Dacia presenteert zich als disruptive automerk, dit keer door de visuele identiteit te veranderen.
Het merk wordt volgens haar marketeers steeds assertiever en authentieker, 'en omarmt symbolen van eenvoud en stevigheid met een gloednieuw logo en embleem, en een extra nieuw kleurenpalet dat doet denken aan het buitenleven en grote open ruimtes.'
Het nieuwe logo is volgens de makers een krachtige eigentijdse visie op Dacia's waarden en DNA, met een 'buiten'-gevoel, het drukt de essentie van moderniteit uit: opnieuw verbinding maken met de omgeving en eenvoudige genoegens delen met uw dierbaren. David, hoofd van Dacia's Studio Design, en Julie, hoofdontwerper verantwoordelijk voor visuele identiteit, leggen hier uit hoe ze het nieuwe ontwerp hebben gemaakt en de stappen die ze hebben genomen om daar te komen.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- The Drum over SXSW 202419-03-2024
- Google onderzoekt impact GenAI op... 14-03-2024
- Henk Schiffmacher steekt Veluwse De... 11-03-2024
- Ford Nederland viert 100 jarig... 08-03-2024
- HDV visual branding nieuwe naam van... 05-03-2024
- Dutch Digital Design tijdens SXSW23-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing