[column] Pretty in pin #8
- Design
- 30 nov 2018 @ 08:55
- Link
-
Edwin Visser
medeoprichter, directeur
SOGOOD - Branding
- 30 nov 2018 @ 08:55
- Edwin Visser
Deel 8 van de serie op basis van het jaren zestig-speldjesarchief van Edwin Visser, directeur van designbureau SoGood.
Wajang is een plantaardige margarine, die destijds door Koninklijke Brinkers Margarinefabrieken op de markt werd gebracht. Hoewel het een Indonesisch woord is, kunnen de speldjes uit de jaren zestig niet oer-Hollandser:
Alle provincies, op Drenthe na, tonen de Nederlandse Leeuw. In die zin hadden de speldjes beter bij het merk Leeuwenzegel van dezelfde fabrikant gepast. Wajang is nu in handen van Vandemoortele, maar is niet eens op hun website terug te vinden.
Het soepmerk Royco was al in de jaren vijftig verkrijgbaar. In de jaren zestig begonnen de Nederlanders op vakantie te gaan naar het buitenland en kwamen daar nieuwe smaken tegen. Dat inspireerde Royco om met een meer internationaal georiënteerd assortiment te komen:
Unilever verkocht het merk in 2001 aan Continental Foods Belgium, destijds een onderdeel van Campbell, maar nu een zelfstandig bedrijf. Royco-soepen zijn nog steeds op de Belgische markt verkrijgbaar, in allerlei smaakjes, die niet meer naar verschillende landen refereren.
Dit is deel 8 uit de serie op basis van het jaren zestig speldjes-archief van Edwin Visser, directeur van designbureau SoGood. Vijftig jaar later vormen ze een mooi tijdsbeeld en het is interessant te zien hoe merken zich destijds presenteerden en hoe zich dat verhoudt tot de tegenwoordige tijd.
-
Edwin Visser
- Werkt bij: SOGOOD
- Functie: medeoprichter, directeur
- Website:http://www.sogooddesign.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

