Jarige Dirk van den Broek deelt 75.000 tompoucen uit
- Food-en-retail
- 15 jun 2017 @ 15:01
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - FoodMarketingInteractie
- 15 jun 2017 @ 15:01
- Redactie Food en Retail
Retailketen Dirk bestaat 75 jaar. Op de officiële verjaardag, trakteerde Dirk van den Broek op de 'enige echte rode Dirk-tompouce'. In alle winkels stonden er in totaal 75.000 klaar. De tompoucen werden ook uitgedeeld in bejaarden- en verzorgingstehuizen in de omgeving. Inmiddels is het familiebedrijf uitgegroeid naar 118 winkels
Wie jarig is trakteert
Vanaf het moment dat de winkels open gingen, was het feest, meldt Dirk. 'De klanten konden niet om de Dirk-tompouce heen. Daar kregen ze natuurlijk ook een heerlijk geurend vers kopje koffie bij. Klanten waardeerden dit gebaar. Ze maakten volop van de gelegenheid gebruik om al genietend van de tompouce en de koffie, de supermarktmanager te feliciteren met het jubileum. Het jubileum wordt dit jaar groots gevierd op een manier die past bij Dirk van den Broek. De aankomende maanden deelt Dirk van den Broek nog meer cadeaus uit. Het feest gaat door met een Prijzenfestijn waarbij duizenden prijzen worden weggegeven aan de klanten. Tot aan het einde van het jaar bedankt Dirk zijn klanten zo voor het vertrouwen.'
Historie
Inmiddels is het familiebedrijf uitgegroeid naar 118 winkels. Het begint voor Dirk van den Broek in 1942 als hij zijn melkwinkel opent op het Mercatorplein in Amsterdam. Tot die tijd bedient Dirk van den Broek met de ponywagen de buurt met melk. Met zijn 18 jaar is Dirk van den Broek eigenlijk te jong voor een eigen zaak, maar met dispensatie van de rechter mag hij aan de slag. En hoe. Al in 1948 start Dirk de eerste zelfbedieningszaak van Amsterdam. Geen toonbank meer, maar planken langs de wanden met daarop alle artikelen. Tijdens de opening delen Dirk en zijn vrouw mandjes uit bij de ingang van de winkel. Hieruit volgde in 1953 de allereerste supermarkt van Nederland. Deze was gevestigd op de Kinkerstraat. (PvWK)
Over Dirk
'Het familiebedrijf Dirk van den Broek omvat 118 winkels met een kwaliteitsdiscountformule. Dirk winkels zijn gevestigd in Noord- en Zuid-Holland, Noord-Brabant, Utrecht, Gelderland, Flevoland, Overijssel, Friesland en Zeeland. Kijk voor meer informatie hier.' (bron: Dirk)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- koffie
- tompouce
- Dirk van den Broek
- melkwinkel
- familiebedrijf
- feliciteren
- 118
- Mercatorplein
- Dirk
- 75
- ubileum
- winkels
- maanden
- Dirk
- supermarktmanager
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn kiest Jeroen van Koningsbrugge als nieuwe...
- [marketeer 230] Isabelle Pinckaers - Head of Marketing Podimo
- Horroriconen komen samen op Fanta Halloween verpakkingen
- [column] Zo raakt je duurzaamheidsboodschap wél: menselijkheid...
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer of the Year 2025-2026...
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw koffiesysteem Neo met...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Intergamma lanceert... 16-09-2025
- Primeur in Haarlem: eerste... 15-09-2025
- Dirk haakt stevig in op Prinsjesdag... 15-09-2025
- Dumfries helpt tieners leren... 15-09-2025
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw... 12-09-2025
- Heineken 0 punt 0 bereikt 10K... 11-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes