5 vragen aan Thecla Schaeffer (cmo Tony's Chocolonely)
- Food-en-retail
- 9 sep 2019 @ 11:55
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingInterview
- 9 sep 2019 @ 11:55
- Peter van Woensel Kooy
Thecla Schaeffer (44) is per 1 september 2019 aangesteld als head of marketing bij Tony's Chocolonely, zoals wij vorige week direct berichtten. Nu het cacaopoeder over het nieuws wat is neergedaald: tijd voor vijf vragen inzake deze 'major move'.
Thecla Schaeffer komt van Accell, daarvoor was zij marketeer bij G-Star. Ze wordt verantwoordelijk voor het merk wereldwijd. ‘Het verhaal van Tony’s wereldwijd blijven vertellen, is hierbij het allerbelangrijkst', vertelde zij al aan MarketingTribune in dit bericht. Nu de achtergrond.
1. Hoe is het balletje gaan rollen, richting Tony?
'Ik heb Henk Jan (Beltman, DGA TC, red.) al eens jaren geleden ontmoet toen hij bij Pepsi zat en ik bij FHV. Maar toen hadden we allebei nog geen cacao in de melk te brokkelen.'
2. Wat spreekt je vooral aan van het merk?
' Missie en merkdenken. En ook: lef en creativiteit. En de internationale potentie. Dit is waar ik in geloof: dat je een gezond bedrijf kan bouwen zonder mens of natuur te exploiteren.'
3. Heeft Tony's Chocolonely nog veel groeimogelijkheden, kansen op productvariaties denk je? Wat is de specifieke uitdaging qua marketing?
'Er zijn wereldwijd nog zoveel meer mensen die we blij kunnen maken met Tony's Chocolonely -aan beide kanten van de "supply chain"- en er is nog zoveel missiewerk te doen om de hele industrie mee te krijgen om alle chocolade in de wereld 100% slaafvrij te maken.'
4. Unilever denkt er aan alle merken zonder 'purpose' eruit te gooien. Goede zaak?
'Geweldige zaak! Er bestaan heel veel bedrijven die het middel geld tot doel hebben verheven. Dat is best raar. Met Tony's streven we een doel na: 100% slaafvrije chocolade in de hele industrie.'
5. Wat wordt jouw eigen doelstelling de komende 100 dagen bij Tony's Chocolonely?
'Ik stel me bescheiden op: Tony's is een fantastisch merk, dat al heel erg veel bereikt heeft. En ik ga me vol inzetten om Tony's Chocolonely wereldberoemd te maken.'
(PvWK)
Lees ook:
* De grote ambities van Tony's Chocolonely's chef Henk-Jan Beltman
* Tony's Chocolonely opent eigen Super Store in Amsterdam
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- retail
- september
- head of marketing
- Tony's Chocolonely
- Accell
- Amsterdam
- food
- FHV
- move
- slaafvrij
- merk
- cacao
- haven
- Thecla Schaeffer
- neergedaaldslaafvrij
- bericht
- boon
- chocola
- G-Star
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en ‘Tranquilo’
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- René Repko tijdelijk aan het roer... 11-07-2025
- Koninklijke Eru smelt erfgoed en... 11-07-2025
- [marketeer 227] Ragna Hes en Kees... 11-07-2025
- Louise Picquet van Kellanova:... 11-07-2025
- Snackmerk Rewind onthult maïschips... 10-07-2025
- ACM waarschuwt: winkeliers moeten... 10-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers