5 vragen aan Thecla Schaeffer (cmo Tony's Chocolonely)

5 vragen aan Thecla Schaeffer (cmo Tony's Chocolonely)
  • Food-en-retail
  • 9 sep 2019 @ 11:55
  • 15308 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingInterview

Thecla Schaeffer (44) is per 1 september 2019 aangesteld als head of marketing bij Tony's Chocolonely, zoals wij vorige week direct berichtten. Nu het cacaopoeder over het nieuws wat is neergedaald: tijd voor vijf vragen inzake deze 'major move'.

Thecla Schaeffer komt van Accell, daarvoor was zij marketeer bij G-Star. Ze wordt verantwoordelijk voor het merk wereldwijd. ‘Het verhaal van Tony’s wereldwijd blijven vertellen, is hierbij het allerbelangrijkst', vertelde zij al aan MarketingTribune in dit bericht. Nu de achtergrond.

1. Hoe is het balletje gaan rollen, richting Tony?
'Ik heb Henk Jan (Beltman, DGA TC, red.) al eens jaren geleden ontmoet toen hij bij Pepsi zat en ik bij FHV. Maar toen hadden we allebei nog geen cacao in de melk te brokkelen.'

2. Wat spreekt je vooral aan van het merk?
' Missie en merkdenken. En ook: lef en creativiteit. En de internationale potentie. Dit is waar ik in geloof: dat je een gezond bedrijf kan bouwen zonder mens of natuur te exploiteren.'

3. Heeft Tony's Chocolonely nog veel groeimogelijkheden, kansen op productvariaties denk je? Wat is de specifieke uitdaging qua marketing?
'Er zijn wereldwijd nog zoveel meer mensen die we blij kunnen maken met Tony's Chocolonely -aan beide kanten van de "supply chain"- en er is nog zoveel missiewerk te doen om de hele industrie mee te krijgen om alle chocolade in de wereld 100% slaafvrij te maken.'

4. Unilever denkt er aan alle merken zonder 'purpose' eruit te gooien. Goede zaak?
'Geweldige zaak! Er bestaan heel veel bedrijven die het middel geld tot doel hebben verheven. Dat is best raar. Met Tony's streven we een doel na: 100% slaafvrije chocolade in de hele industrie.'

5. Wat wordt jouw eigen doelstelling de komende 100 dagen bij Tony's Chocolonely?
'Ik stel me bescheiden op: Tony's is een fantastisch merk, dat al heel erg veel bereikt heeft. En ik ga me vol inzetten om Tony's Chocolonely wereldberoemd te maken.'

(PvWK)

Lees ook:
* De grote ambities van Tony's Chocolonely's chef Henk-Jan Beltman
* Tony's Chocolonely opent eigen Super Store in Amsterdam

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken