Jumbo plaatst landelijk anti-verspillingsmeubels
- Food-en-retail
- 14 jan 2020 @ 11:52
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodKlantenMVO
- 14 jan 2020 @ 11:52
- Peter van Woensel Kooy
Retailketen Jumbo is begonnen met de landelijke uitrol van koelingen gevuld met verse producten die pal tegen de uiterste houdbaarheidsdatum aanzitten. De nieuwe stap betekent dat Jumbo de samenwerking met verspillingbestrijding-app Too Good To Go staakt.
Dat meldt Distrifood. De introductie is het vervolg op een eerdere pilot. Het meubel werd eind vorig jaar getest in 110 Jumbo-winkels. 'De Versgarantie zoals Jumbo die binnen zijn Zekerheden biedt, geldt niet voor de producten in het schap.'
Anti-verspilling
‘We hebben op basis van de resultaten van die pilot besloten om deze als module naar al onze filialen uit te rollen’, zegt Jumbo-woordvoerder Suzanne van der Vaart in Distrifood. Het initiatief van de het familiebedrijf wordt uitgevoerd onder de naam ‘Samen minder verspillen’. Van der Vaart: ‘Versproducten met de houdbaarheidsdatum van vandaag worden aangeboden tegen tarieven van €0,50, €1 of €2,50. Binnen Jumbo spannen wij ons al geruime tijd in om voedselverspilling verder terug te dringen. Samen minder verspillen sluit hier goed bij aan.’ Anti-verspilling is momenteel een groot issue onder Nederlandse consumenten. Er wordt ongelooflijk veel eten onnodig weggegooid. Lees hier verder.
(PvWK, bron: Distrifood)
beeld boven: Jumbo Veggie Chef, beeld onder anti-verspilmeubel op Facebook Jumbo pagina
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- marketing
- nieuwe stap
- Jumbo
- producten
- uitrol
- uiterste houdbaarheid
- Too Good To Go
- app
- samenwerking
- retail
- Jumbo
- landelijk
- vers
- pal
- gevuld
- begonnen
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
- Veggies First: van bijgerecht naar... 01-07-2025
- Praxis introduceert AI-hulp in app... 30-06-2025
- Dirk krijgt hoogste score in YouGov... 30-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers