Jumbo plaatst landelijk anti-verspillingsmeubels
- Food-en-retail
- 14 jan 2020 @ 11:52
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodKlantenMVO
- 14 jan 2020 @ 11:52
- Peter van Woensel Kooy
Retailketen Jumbo is begonnen met de landelijke uitrol van koelingen gevuld met verse producten die pal tegen de uiterste houdbaarheidsdatum aanzitten. De nieuwe stap betekent dat Jumbo de samenwerking met verspillingbestrijding-app Too Good To Go staakt.
Dat meldt Distrifood. De introductie is het vervolg op een eerdere pilot. Het meubel werd eind vorig jaar getest in 110 Jumbo-winkels. 'De Versgarantie zoals Jumbo die binnen zijn Zekerheden biedt, geldt niet voor de producten in het schap.'
Anti-verspilling
‘We hebben op basis van de resultaten van die pilot besloten om deze als module naar al onze filialen uit te rollen’, zegt Jumbo-woordvoerder Suzanne van der Vaart in Distrifood. Het initiatief van de het familiebedrijf wordt uitgevoerd onder de naam ‘Samen minder verspillen’. Van der Vaart: ‘Versproducten met de houdbaarheidsdatum van vandaag worden aangeboden tegen tarieven van €0,50, €1 of €2,50. Binnen Jumbo spannen wij ons al geruime tijd in om voedselverspilling verder terug te dringen. Samen minder verspillen sluit hier goed bij aan.’ Anti-verspilling is momenteel een groot issue onder Nederlandse consumenten. Er wordt ongelooflijk veel eten onnodig weggegooid. Lees hier verder.
(PvWK, bron: Distrifood)
beeld boven: Jumbo Veggie Chef, beeld onder anti-verspilmeubel op Facebook Jumbo pagina
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- gevuld
- retail
- uiterste houdbaarheid
- Too Good To Go
- uitrol
- pal
- vers
- nieuwe stap
- app
- marketing
- Jumbo
- producten
- begonnen
- landelijk
- Jumbo
- samenwerking
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- MediaMarkt introduceert landelijk refurbishmentprogramma
- Tonys Chocolonely viert 20 jaar impact en handhaaft merknaam
- Ex-Blokkerondernemers lanceren eigen retailformule Allesz
- TommyTomato voert campagne voor groente in politiek debat
- Magnum lanceert Hydro Ice, glow-in-the-dark
- CBL reageert op verkiezingsuitslag: 'let op de...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Action en Bol uitgeroepen tot 'beste... 07-11-2025
- [marketeer 235] Barbara van Schuppen... 07-11-2025
- [onderzoek] Jongeren willen wel... 06-11-2025
- Albert Heijn lanceert vernieuwde... 05-11-2025
- Brut172 opnieuw nummer een in Lekker04-11-2025
- Bol laat Sinterklaas en Kerstman... 03-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




