Checkouts AH en Jumbo krijgen anti-corona-plexiglas
- Food-en-retail
- 19 mrt 2020 @ 12:15
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MVOMarketingWinkelen
- 19 mrt 2020 @ 12:15
- Peter van Woensel Kooy
Alle checkouts bij 950 Albert Heijns en 670 Jumbo's krijgen speciale plexiglas-constructies om medewerkers te beschermen. Etos en Gall&Gall volgen.
Albert Heijn en Jumbo plaatsen plexiglas-schermen rondom de kassa’s en de servicebalie. 'Op deze manier creëert de supermarkt een fysieke afstand tussen de kassamedewerker en de klant. Het plaatsen van de plexiglas schermen gaat gefaseerd. De komende dagen worden alle winkels voorzien van de schermen. De plexiglas schermen komen ook bij Etos en Gall&Gall', bevestigt AH.
Aanpassingen in de winkels tegen corona
Het gaat om vier schermen per AH winkel. Elke supermarkt krijgt het plexiglas bij drie kassa's en de servicebalie om het fysieke contact tussen de klanten en medewerkers te voorkomen, bevestigt een woordvoerster van Albert Heijn. Jumbo zegt de komende dagen alle kassa's te willen afschermen, als er tenminste voldoende plexiglas leverbaar is. Tevens wordt op de vloer bij de kassa's van de supermarkten tape aangebracht om klanten erop te wijzen dat ze 1,5 meter afstand van elkaar moeten zien te houden. In diverse Plus-winkels is deze tape al aangebracht, hoewel niet iedereen zich daar al te veel aan gelegen laat, zo viel gister in een toch al rustig filiaal te zien.
Digitaal betalen
AH raadt klanten daarnaast aan de boodschappen vooral te pinnen met een bankpas of de mobiele telefoon. Klanten die toch contant afrekenen, overhandigen het geld via het betaalplateau aan de kassamedewerker. De Nederlandse supermarkten pleiten voor een verbod op het betalen met contant geld in de winkels vanwege de coronacrisis. Die oproep doet branchevereniging CBL in een brandbrief aan premier Rutte, meldt het ANP.
Deze voorzorgsmaatregelen communiceert Albert Heijn in de winkels:
- Houd zoveel mogelijk afstand tot elkaar (1,5 meter).
- Bedek tijdens het hoesten en niezen uw mond en neus. Gebruik hiervoor een papieren zakdoek en gooi deze daarna weg. Geen zakdoek in de buurt? Hoest of nies in uw elleboog.
- Gebruik bij voorkeur handscanners en/of reken af bij onze zelfscankassa’s.
- Reken bij een reguliere kassa af met uw pinpas of mobiele telefoon.
- Als u alleen over contant geld beschikt, leg dan het geld op de kassa en pak wisselgeld ook van de kassa.
- Wissel ook uw bonuskaart op deze manier uit met onze kassamedewerker.
(PvWK, bronnen: ANP, CBL en site AH)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- servicebalie
- veilig
- Jumbo
- retail
- Etos
- checkout
- Plus
- corona
- kassamedewerker
- kassa
- marketing
- fysieke afstand
- Gall&Gall
- supermarkt
- klant
- Albert Heijn
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- 'Actionkiller' Die Grenze opent in Amsterdam
- [marketeer 238] Josje Geluk - founder Luck Bag: 'Marketing...
- Sinterklaascampagne van Raak zoomt in op online gedrag
- [retailmedia] MediaMarkt ingezet als non-endemic showroomals...
- Lidl lanceert Let’s Grow: nieuw platform geeft vrouwelijke...
- [onderzoek] ABN Amro: 'Populariteit Black Friday stagneert'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] In groeimarkt on-the-go... 04-12-2025
- [onderzoek] Kerst 2025: wat... 03-12-2025
- Fritz-kola start... 01-12-2025
- 'Actionkiller' Die Grenze opent in... 01-12-2025
- [marketeer 238] Josje Geluk -... 28-11-2025
- [retailmedia] MediaMarkt ingezet als... 27-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




