Horecapartners slaan handen ineen met Help de Horeca
- Food-en-retail
- 19 mrt 2020 @ 15:27
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MVOFoodMarketing
- 19 mrt 2020 @ 15:27
- Peter van Woensel Kooy
Met een nieuw initiatief genaamd ‘Help de Horeca’ steunen Koninklijke Horeca Nederland en partners de Nederlandse horeca. Door een waardebon te kopen, die later verzilverd kan worden, krijgen ondernemers nu toch de broodnodige inkomsten binnen.
Samen sterker
Veel horecaondernemers verkeren momenteel in zwaar weer. Dirk Beljaarts, algemeen directeur van Koninklijke Horeca Nederland: “Horecaondernemers hebben te maken met een omzetdaling van meer dan 50%, terwijl hun vaste kosten gewoon doorlopen. Dit leidt tot acute liquiditeitsproblemen en elke vorm van hulp is op dit moment nodig om ervoor te zorgen dat cafés en restaurants blijven bestaan en een goede start kunnen maken na deze crisis. Het is hartverwarmend om te zien dat zoveel horecapartners zich bij dit initiatief hebben aangesloten, samen zijn we sterker en kunnen we écht het verschil maken.”
Help de Horeca
Via het nieuwe platform www.helpdehoreca.nl kunnen waardebonnen aangeschaft worden door iedereen die de horeca in Nederland een warm hart toedraagt. 'Deze waardebonnen helpen de ondernemers aan inkomsten, ook nu ze gesloten zijn of alleen voor afhaal en thuisbezorging operationeel zijn. Horecabezoekers kunnen de bonnen verzilveren zodra de cafés en restaurants hun deuren weer openen. De bonnen zijn in feite een vooruitbetaalde reservering. Zo kan iedereen hun favoriete café of restaurant door deze lastige tijd heen helpen', aldus Beljaarts.
(PvWK, foto: Unsplash)
Aanmelden als horecabedrijf
Horecaondernemers die zich willen aanmelden, kunnen vanaf vandaag hun gegevens achterlaten via www.helpdehoreca.nl.
Support jij de horeca?
'Samen kunnen we ervoor zorgen dat we binnenkort weer kunnen genieten van de Nederlandse horeca. Koop vanaf vrijdag 12:00 een waardebon voor jouw favoriete café, restaurant of kroeg via www.helpdehoreca.nl. KHN werkt hiertoe samen met haar zeer gewaardeerde partners aan dit mooie initiatief voor de horeca: Heineken, Vrumona, Van Duijnen installaties, Unilever, Swinkels, Sligro, Sir Joe, Red Bull, Maxxium, Makro, Nederlandse Brouwers, Grolsch, Gifty, Friesland Campina, Foox, Eijsink, Diageo, De Kweker, De Klok, CCE, Ad van Geloven, ABI, Makro en Duvel Moortgat. Daarnaast lanceert KHN HorecaHelpt; een online platform via Facebook, waarop iedereen die de horeca een warm hart toedraagt zijn/haar initiatief kan delen. HorecaHelpt biedt een plek om vraag en aanbod samen te brengen, ideeën te delen en met elkaar het gesprek aan te gaan. Deel jouw initiatief via Facebook en gebruik op social de #HorecaHelpt.'
(bron: KHN)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Sligro
- horeca
- mooi initiatief
- Gifty
- KHN
- partners
- Heineken
- Sir Joe
- Nederlandse Brouwers
- Unilever
- Red Bull
- Help de Horeca
- Swinkels
- Makro
- Vrumona
- Maxxium
- Grolsch
- Van Duijnen installaties
- samen
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn viert komst Sint met nieuwe actie
- [marketeer 235] Barbara van Schuppen - marketeer McArthurGlen...
- Action en Bol uitgeroepen tot 'beste retailers' bij ABN Amro...
- Hema zet duurzame beauty in de spotlight met nieuwe make-uplijn
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve Naturals: 'Mijn meest...
- Hema zet in op innovatie en duurzaamheid; begint programmatic...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- 42 organisaties lanceren GroenGezond19-11-2025
- Hema zet duurzame beauty in de... 14-11-2025
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve... 14-11-2025
- Action breidt Europees netwerk... 14-11-2025
- Albert Heijn viert komst Sint met... 13-11-2025
- Dille & Kamille lanceert... 13-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




