Horecapartners slaan handen ineen met Help de Horeca

Horecapartners slaan handen ineen met Help de Horeca
  • Food-en-retail
  • 19 mrt 2020 @ 15:27
  • 13792 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MVOFoodMarketing

Met een nieuw initiatief genaamd ‘Help de Horeca’ steunen Koninklijke Horeca Nederland en partners de Nederlandse horeca. Door een waardebon te kopen, die later verzilverd kan worden, krijgen ondernemers nu toch de broodnodige inkomsten binnen.

Samen sterker
Veel horecaondernemers verkeren momenteel in zwaar weer. Dirk Beljaarts, algemeen directeur van Koninklijke Horeca Nederland: “Horecaondernemers hebben te maken met een omzetdaling van meer dan 50%, terwijl hun vaste kosten gewoon doorlopen. Dit leidt tot acute liquiditeitsproblemen en elke vorm van hulp is op dit moment nodig om ervoor te zorgen dat cafés en restaurants blijven bestaan en een goede start kunnen maken na deze crisis. Het is hartverwarmend om te zien dat zoveel horecapartners zich bij dit initiatief hebben aangesloten, samen zijn we sterker en kunnen we écht het verschil maken.”
 
Help de Horeca
Via het nieuwe platform www.helpdehoreca.nl kunnen waardebonnen aangeschaft worden door iedereen die de horeca in Nederland een warm hart toedraagt. 'Deze waardebonnen helpen de ondernemers aan inkomsten, ook nu ze gesloten zijn of alleen voor afhaal en thuisbezorging operationeel zijn. Horecabezoekers kunnen de bonnen verzilveren zodra de cafés en restaurants hun deuren weer openen. De bonnen zijn in feite een vooruitbetaalde reservering. Zo kan iedereen hun favoriete café of restaurant door deze lastige tijd heen helpen', aldus Beljaarts.
(PvWK, foto: Unsplash)
 
Aanmelden als horecabedrijf
Horecaondernemers die zich willen aanmelden, kunnen vanaf vandaag hun gegevens achterlaten via www.helpdehoreca.nl.
 

Support jij de horeca?
'Samen kunnen we ervoor zorgen dat we binnenkort weer kunnen genieten van de Nederlandse horeca. Koop vanaf vrijdag 12:00 een waardebon voor jouw favoriete café, restaurant of kroeg via www.helpdehoreca.nl. KHN werkt hiertoe samen met haar zeer gewaardeerde partners aan dit mooie initiatief voor de horeca:  Heineken, Vrumona, Van Duijnen installaties, Unilever, Swinkels, Sligro, Sir Joe, Red Bull, Maxxium, Makro, Nederlandse Brouwers, Grolsch, Gifty, Friesland Campina, Foox, Eijsink, Diageo, De Kweker, De Klok, CCE, Ad van Geloven, ABI, Makro en Duvel Moortgat. Daarnaast lanceert KHN HorecaHelpt; een online platform via Facebook, waarop iedereen die de horeca een warm hart toedraagt zijn/haar initiatief kan delen. HorecaHelpt biedt een plek om vraag en aanbod samen te brengen, ideeën te delen en met elkaar het gesprek aan te gaan. Deel jouw initiatief via Facebook en gebruik op social de #HorecaHelpt.'

(bron: KHN)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken