Hema speelt in op groeiende online vraag met verbeterde app
- Food-en-retail
- 22 apr 2020 @ 08:34
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodAppsMarketing
- 22 apr 2020 @ 08:34
- Peter van Woensel Kooy
Hema introduceert versneld een nieuwe release van de Hema app. Zo speelt Hema in op de toename van het online bestellen nu een deel van de klanten niet naar de winkel kan of wil.
Om aan de toenemende vraag te voldoen heeft Hema een aantal maatregelen genomen zoals het openen van een extra e-dc en 20 orderpicklocaties in de grote vestigingen verspreid over Nederland. Winkels blijven open en spelen nog steeds een belangrijke rol in het dagelijks leven van veel klanten. Met de nieuwe release van de app speelt Hema beter in op de het 24/7 beschikbaar zijn voor klanten. Doordat de app stabieler is en door de nieuwe look overzichtelijker, kunnen klanten makkelijker zoeken op winkels en vouchers activeren. Hema zet hiermee een belangrijke stap in de verdere ontwikkeling van de online activiteiten van de winkelketen.
Raph Schröder, hoofd e-commerce: 'Wij zijn blij dat we juist nu extra veel mensen gebruik maken van onze app, de vernieuwde versie versneld kunnen invoeren. We hebben de feedback van de gebruikers verwerkt om de app te verbeteren. De verbetering zit met name in de stabiliteit van de app. De klant blijft beter ingelogd en kan makkelijker winkels zoeken en vinden. Als je wilt kijken welke vouchers je hebt of in de winkel staat en je voucher wilt activeren, dan gaat dat nu makkelijker doordat de app overzichtelijker is.'
De Hema app
Bij de introductie van meer Hema, het loyaliteitsprogramma van Hema in 2016, werd de app ingezet met als doel: altijd de digitale klantenpas op zak. Als gevolg van het succes van zowel het meer Hema programma alsmede e-commerce als geheel, hebben de Hema digital en e-commerceteams de handen ineen geslagen om een nieuwe app in de markt te zetten die zich focust op de Hema product fans die graag online winkelen via een mobiele app, Met de release van 14 april zet Hema een app in de markt die nagenoeg dezelfde functionaliteiten bevat als de oude app, maar met een fris nieuw design en een nieuwe code base waardoor de app veel prettiger en stabieler is voor de gebruiker.
De technische kant
Door een zogenaamde BFF (Back-end For Front-end) toe te voegen, hoeven de apps (versie voor Android en iOS) niet meer individueel de logica bepalen, maar gebeurt dit centraal via deze BFF. Naast meer uniformiteit zorgt dat ook voor een stabielere basis en apps die makkelijker te onderhouden zijn. 'Deze nieuwe basis gaat ervoor zorgen dat na de release van deze eerste versie verder gebouwd kan worden aan andere functionaliteiten die bijdragen aan de groeiende vraag van onze klanten. Het uiteindelijke doel is apps te realiseren die de mobiele Hema klant de kans geeft om snel en makkelijk te kunnen shoppen', aldus het geliefde warenhuis.
Beide apps zijn volledig native ontwikkeld en zijn verkrijgbaar in de Appstore en Google Play.
(PvWK, rookworstbeeld: Hema)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- deel
- winkel
- marketing
- versneld
- wil
- winkel
- Hema
- klanten
- retail
- Hema
- food
- digital
- bestellen
- Hema
- online
- app
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Bol laat Sinterklaas en Kerstman samenwerken in nieuwe...
- [marketeer 235] Barbara van Schuppen - marketeer McArthurGlen...
- Albert Heijn viert komst Sint met nieuwe actie
- Action en Bol uitgeroepen tot 'beste retailers' bij ABN Amro...
- Bacardi en Coca-Cola lanceren kant-en-klare baco-cocktail
- Albert Heijn lanceert vernieuwde exclusieve verzorgingslijn Care
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Hema zet duurzame beauty in de... 14-11-2025
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve... 14-11-2025
- Action breidt Europees netwerk... 14-11-2025
- Albert Heijn viert komst Sint met... 13-11-2025
- Dille & Kamille lanceert... 13-11-2025
- Marketeer Mariëlle Rooswinkel: 'Meer... 13-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




