Procter uitgeroepen tot 'Marketeer van het Decennium'
- Food-en-retail
- 29 jun 2020 @ 08:13
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - AwardsMarketingCannes
- 29 jun 2020 @ 08:13
- Peter van Woensel Kooy
FMCG-gigant P&G is door de Cannes Lions organisatie uitgeroepen tot internationale 'Brand Marketeer van het Decennium'. Op de tweede plaats na Procter volgt Nike en plek drie krijgt automerk Volkswagen.
In het afgelopen decennium heeft Procter & Gamble 7 Grands Prix, 1 Grand Prix for Good, 3 Creative Effectiveness Lions, 2 Titanium, 49 Gold, 4 Glass, 77 Silver en 100 Bronze Lions gewonnen, beargumenteert Cannes Lions de keuze. Daarmee komt het fmcg-concern, dat ook wel eens bekritiseerd werd om zijn functionele productreclame, die de laatste jaren flink aansprekender en creatiever is geworden, op de eerste plek terecht wereldwijd qua Leeuwen. Niet slecht.
Dierentuin aan eremetaal
'P&G heeft overal met humor en toewijding in de marcom gewerkt aan sociale en milieukwesties', aldus Cannes Lions. Marc Pritchard, Chief Brand Officer, Procter & Gamble die vaak sprak in het Palais des Festival en nu de decenniumprijs mag ontvangen, reageert: 'Het is nu net zo belangrijk om onze stem en creativiteit te blijven gebruiken als een kracht voor het goede, een kracht voor groei en een kracht voor verandering. Namens allen van onze P&G merkbouwers en creatieve partners: we voelen ons humble en vereerd om erkend te worden als de Lions Brand Marketeer van het decennium.'
10-jaars rapporten
De Cannes Lions organisatie verraste in de week dat normaal aan de Cote d'Azure kennis, drank en prijzen worden gedeeld met het 'The Lions Creativity Report of the Decade', waarmee het gevoel toch een beetje naar je toe komt. Per continent zijn winnende bureaus aangewezen. Klik hier voor het hele rapport.
(PvWK)
Brand Marketeer van het Decennium (2010-2020)
1e plaats: Procter & Gamble
2e plaats: Nike
3e plaats: Volkswagen
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Brand Marketeer van het Decennium
- prijzen
- Palais des Festivals
- zon
- The Lions Creativity Report of the Decade
- winnen
- Chief Brand Officer
- bureau
- leeuw
- organisatie
- Procter & Gamble
- zee
- Marc Pritchard
- 2010-2020
- Cannes Lions
- netwerken
- strand
- continent
- gevoel
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn viert komst Sint met nieuwe actie
- [marketeer 235] Barbara van Schuppen - marketeer McArthurGlen...
- Action en Bol uitgeroepen tot 'beste retailers' bij ABN Amro...
- Hema zet duurzame beauty in de spotlight met nieuwe make-uplijn
- Albert Heijn lanceert vernieuwde exclusieve verzorgingslijn Care
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve Naturals: 'Mijn meest...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Hema zet duurzame beauty in de... 14-11-2025
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve... 14-11-2025
- Action breidt Europees netwerk... 14-11-2025
- Albert Heijn viert komst Sint met... 13-11-2025
- Dille & Kamille lanceert... 13-11-2025
- Marketeer Mariëlle Rooswinkel: 'Meer... 13-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




