Procter uitgeroepen tot 'Marketeer van het Decennium'
- Food-en-retail
- 29 jun 2020 @ 08:13
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - AwardsMarketingCannes
- 29 jun 2020 @ 08:13
- Peter van Woensel Kooy
FMCG-gigant P&G is door de Cannes Lions organisatie uitgeroepen tot internationale 'Brand Marketeer van het Decennium'. Op de tweede plaats na Procter volgt Nike en plek drie krijgt automerk Volkswagen.
In het afgelopen decennium heeft Procter & Gamble 7 Grands Prix, 1 Grand Prix for Good, 3 Creative Effectiveness Lions, 2 Titanium, 49 Gold, 4 Glass, 77 Silver en 100 Bronze Lions gewonnen, beargumenteert Cannes Lions de keuze. Daarmee komt het fmcg-concern, dat ook wel eens bekritiseerd werd om zijn functionele productreclame, die de laatste jaren flink aansprekender en creatiever is geworden, op de eerste plek terecht wereldwijd qua Leeuwen. Niet slecht.
Dierentuin aan eremetaal
'P&G heeft overal met humor en toewijding in de marcom gewerkt aan sociale en milieukwesties', aldus Cannes Lions. Marc Pritchard, Chief Brand Officer, Procter & Gamble die vaak sprak in het Palais des Festival en nu de decenniumprijs mag ontvangen, reageert: 'Het is nu net zo belangrijk om onze stem en creativiteit te blijven gebruiken als een kracht voor het goede, een kracht voor groei en een kracht voor verandering. Namens allen van onze P&G merkbouwers en creatieve partners: we voelen ons humble en vereerd om erkend te worden als de Lions Brand Marketeer van het decennium.'
10-jaars rapporten
De Cannes Lions organisatie verraste in de week dat normaal aan de Cote d'Azure kennis, drank en prijzen worden gedeeld met het 'The Lions Creativity Report of the Decade', waarmee het gevoel toch een beetje naar je toe komt. Per continent zijn winnende bureaus aangewezen. Klik hier voor het hele rapport.
(PvWK)
Brand Marketeer van het Decennium (2010-2020)
1e plaats: Procter & Gamble
2e plaats: Nike
3e plaats: Volkswagen
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- organisatie
- Chief Brand Officer
- zon
- zee
- Marc Pritchard
- Palais des Festivals
- continent
- prijzen
- Brand Marketeer van het Decennium
- leeuw
- 2010-2020
- bureau
- winnen
- gevoel
- strand
- netwerken
- Procter & Gamble
- The Lions Creativity Report of the Decade
- Cannes Lions
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Thuisbezorgd.nl geeft campagne nieuw geluid met r&b-icoon...
- Gall & Gall kiest nieuwe koers en vernieuwt winkel
- Joost van den Berg van Dr. Oetker: 'Marketeers maken dingen...
- EU-verbod op plantaardige naamgeving: vegamerken reageren
- Albert Heijn, Aldi en Fish Tales winnaars bij MSC Benelux Awards
- Kinderen grijpen naar Whopper in nieuwe campagne
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Chocolatemakers introduceert nieuw... 20-10-2025
- Unox luidt wintertijd te vroeg in18-10-2025
- BenBits eerste partner van 'Stop the... 17-10-2025
- Kruidvat doorbreekt taboe rond... 17-10-2025
- Gall & Gall kiest nieuwe koers en... 17-10-2025
- Intertoys lanceert Speelboek 2025... 16-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes