Procter uitgeroepen tot 'Marketeer van het Decennium'

Procter uitgeroepen tot 'Marketeer van het Decennium'
  • Food-en-retail
  • 29 jun 2020 @ 08:13
  • 6758 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • AwardsMarketingCannes

FMCG-gigant P&G is door de Cannes Lions organisatie uitgeroepen tot internationale 'Brand Marketeer van het Decennium'. Op de tweede plaats na Procter volgt Nike en plek drie krijgt automerk Volkswagen.

In het afgelopen decennium heeft Procter & Gamble 7 Grands Prix, 1 Grand Prix for Good, 3 Creative Effectiveness Lions, 2 Titanium, 49 Gold, 4 Glass, 77 Silver en 100 Bronze Lions gewonnen, beargumenteert Cannes Lions de keuze. Daarmee komt het fmcg-concern, dat ook wel eens bekritiseerd werd om zijn functionele productreclame, die de laatste jaren flink aansprekender en creatiever is geworden, op de eerste plek terecht wereldwijd qua Leeuwen. Niet slecht.

Dierentuin aan eremetaal
'P&G heeft overal met humor en toewijding in de marcom gewerkt aan sociale en milieukwesties', aldus Cannes Lions. Marc Pritchard, Chief Brand Officer, Procter & Gamble die vaak sprak in het Palais des Festival en nu de decenniumprijs mag ontvangen, reageert: 'Het is nu net zo belangrijk om onze stem en creativiteit te blijven gebruiken als een kracht voor het goede, een kracht voor groei en een kracht voor verandering. Namens allen van onze P&G merkbouwers en creatieve partners: we voelen ons humble en vereerd om erkend te worden als de Lions Brand Marketeer van het decennium.'

10-jaars rapporten
De Cannes Lions organisatie verraste in de week dat normaal aan de Cote d'Azure kennis, drank en prijzen worden gedeeld met het 'The Lions Creativity Report of the Decade', waarmee het gevoel toch een beetje naar je toe komt. Per continent zijn winnende bureaus aangewezen. Klik hier voor het hele rapport.
(PvWK)

Brand Marketeer van het Decennium (2010-2020)

1e plaats: Procter & Gamble

2e plaats: Nike

3e plaats: Volkswagen

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken