Bavaria en tonpraters presenteren presco over Carnavalsvirus
- Food-en-retail
- 8 feb 2021 @ 08:21
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketing
- 8 feb 2021 @ 08:21
- Peter van Woensel Kooy
Bavaria introduceert de 'Raad van 11 maatregelen' om verantwoord om te gaan met het ‘carnavalsvirus’. Florent Renders, marketing manager: 'ons doel is een glimlach veroorzaken in deze rare tijd.'
De Brabantse bierbrouwer herkent als geen ander dat dit virus ieder jaar rond deze periode om zich heen grijpt en kruipt waar het niet gaan kan. In een persconferentie met Rutte dun Urste en Hugo mun Jungske van Volks & op je Gezondheid in de hoofdrol, roept de brouwer carnavalsvierders op om op een verantwoorde manier uiting te geven aan deze carnavalskriebels. In samenwerking met onder andere bekende tonpraters Rob Scheepers (als meneer de prinsident Rutte dun Urste) en Dirk Kouwenberg (als biroloog Jaapie) en Bavaria-gezicht Huub Smit (als Hugo mun Jungske) toont Bavaria dat carnaval bij de brouwer in het hart zit. Bekijk de 'persconferentie' in het venster hieronder.
Persconferentie en maatregelen
Tijdens de persconferentie presenteren de karakters een overzicht van symptomen, waarvan verlies van smaak (bijvoorbeeld qua muziek) onderdeel is. Daarnaast introduceren ze een lijst van maatregelen en advies van ‘biroloog’ Jaapie. Via de video stimuleert Bavaria carnavalsliefhebbers om, juist nu, carnaval een warm hart toe te dragen – natuurlijk in lijn met de speciale carnavalsmaatregelen waarin wordt verzocht in quarantaine te blijven onder de rivieren, zodat het virus zich niet verder verspreidt. Het advies is om niet bij de pekskes neer te zitten, maar er een aan te trekken en het ‘carnavalsvirus’ uit te dragen, zowel thuis als online. Hiervoor stelt de brouwerij deze digitale toolkit ter beschikking, met onder andere carnavalsachtergronden voor online meetings en instructies voor de ‘solonaise’.
Florent Renders, marketing manager Nederland bij Swinkels Family Brewers: 'Dat carnaval dit jaar betekent dat we niet met z’n allen in de kroeg staan met een pilsje in ons hand, raakt ons niet alleen als brouwer, maar ook als Brabanders in ons hart. Carnaval zit in ons DNA en ook wij kunnen in deze periode niet om de symptomen van het carnavalsvirus heen. We kunnen ons voorstellen dat dit voor veel carnavalsvierders geldt. Daarom hebben we de Raad van 11 maatregelen opgesteld: op deze manier helpen we de carnavalsvierder om op een verantwoorde manier uiting te geven aan het mooiste feest van het jaar, in lijn met de overheidsmaatregelen. Uiteindelijk gaat deze campagne vooral om het zorgen voor een glimlach in deze rare tijd. We hopen dat we volgend jaar gewoon weer samen, schouder aan schouder, kunnen genieten van dit mooie feest in de horeca.'
(PvWK)
Over Royal Swinkels Family Brewers
'Royal Swinkels Family Brewers Holding N.V. is de holdingmaatschappij van de Swinkels Family Brewers groep. Swinkels Family Brewers is een 100% onafhankelijk familiebedrijf. Al zeven generaties lang leidt de familie Swinkels een groep van ondernemingen die inmiddels beschikt over verschillende brouwerijlocaties: brouwerij Bavaria in Lieshout (Nederland), brouwerij de Molen in Bodegraven (Nederland), brouwerij Palm en de Hoorn in Steenhuffel (België), brouwerij Rodenbach in Roeselare (België) en brouwerij Habesha in Debre Birhan (Ethiopië). Daarnaast werkt de familie nauw samen met bierbrouwerij de Koningshoeven in Berkel-Enschot (Nederland). Gezamenlijk waren deze brouwerijen in 2019 goed voor de productie van acht miljoen hectoliter bier en 818 duizend hectoliter frisdrank. Met Holland Malt beschikt de groep over twee eigen mouterijen, welke samen in 2019 goed waren voor de productie van 395 duizend ton mout. Daarnaast produceert CereX jaarlijks zo’n 4 duizend ton moutextracten en compounds. Bier&cO, een van de grootste importeurs van speciaalbier van Europa, werd in 2018 onderdeel van Swinkels Family Brewers, waardoor de lokale relevantie van haar portfolio verder toeneemt. Wereldwijd werken ruim 1.800 medewerkers binnen Swinkels Family Brewers aan een gezamenlijk doel: de consument voor ieder moment een passend bier bieden. Op 27 maart 2019 ontving Swinkels Family Brewers het Predicaat Koninklijk. Sindsdien noemt het bedrijf zich met trots Royal Swinkels Family Brewers. Voor meer informatie: www.swinkelsfamilybrewers.com.'
(bron: RSFB)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- carnavalsachtergronden
- Raad van 11
- tonpraters
- Huub Smit
- thuis
- Dirk Kouywenberg
- online meetings
- brouwerij
- carnavalsvirus
- solonaise
- online
- digitale toolkit
- dragen
- Florent Renders
- Swinkels Family Brewers
- bier
- Bavaria
- instructie
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn viert komst Sint met nieuwe actie
- Hema zet duurzame beauty in de spotlight met nieuwe make-uplijn
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve Naturals: 'Mijn meest...
- Hema zet in op innovatie en duurzaamheid; begint programmatic...
- Albert Heijn combineert kerst en goede doel
- Black Friday groeit uit tot Black November
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- [marketeer 237] Patricia Douma -... 21-11-2025
- Disney heropent pop-up in Batavia... 20-11-2025
- 42 organisaties lanceren GroenGezond19-11-2025
- Hema zet duurzame beauty in de... 14-11-2025
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve... 14-11-2025
- Action breidt Europees netwerk... 14-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




