Bavaria en tonpraters presenteren presco over Carnavalsvirus

Bavaria en tonpraters presenteren presco over Carnavalsvirus
  • Food-en-retail
  • 8 feb 2021 @ 08:21
  • 11195 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMarketing

Bavaria introduceert de 'Raad van 11 maatregelen' om verantwoord om te gaan met het ‘carnavalsvirus’. Florent Renders, marketing manager: 'ons doel is een glimlach veroorzaken in deze rare tijd.'

De Brabantse bierbrouwer herkent als geen ander dat dit virus ieder jaar rond deze periode om zich heen grijpt en kruipt waar het niet gaan kan. In een persconferentie met Rutte dun Urste en Hugo mun Jungske van Volks & op je Gezondheid in de hoofdrol, roept de brouwer carnavalsvierders op om op een verantwoorde manier uiting te geven aan deze carnavalskriebels. In samenwerking met onder andere bekende tonpraters Rob Scheepers (als meneer de prinsident Rutte dun Urste) en Dirk Kouwenberg (als biroloog Jaapie) en Bavaria-gezicht Huub Smit (als Hugo mun Jungske) toont Bavaria dat carnaval bij de brouwer in het hart zit. Bekijk de 'persconferentie' in het venster hieronder.


Persconferentie en maatregelen
Tijdens de persconferentie presenteren de karakters een overzicht van symptomen, waarvan verlies van smaak (bijvoorbeeld qua muziek) onderdeel is. Daarnaast introduceren ze een lijst van maatregelen en advies van ‘biroloog’ Jaapie. Via de video stimuleert Bavaria carnavalsliefhebbers om, juist nu, carnaval een warm hart toe te dragen – natuurlijk in lijn met de speciale carnavalsmaatregelen waarin wordt verzocht in quarantaine te blijven onder de rivieren, zodat het virus zich niet verder verspreidt. Het advies is om niet bij de pekskes neer te zitten, maar er een aan te trekken en het ‘carnavalsvirus’ uit te dragen, zowel thuis als online. Hiervoor stelt de brouwerij deze digitale toolkit ter beschikking, met onder andere carnavalsachtergronden voor online meetings en instructies voor de ‘solonaise’.
 
Florent Renders, marketing manager Nederland bij Swinkels Family Brewers: 'Dat carnaval dit jaar betekent dat we niet met z’n allen in de kroeg staan met een pilsje in ons hand, raakt ons niet alleen als brouwer, maar ook als Brabanders in ons hart. Carnaval zit in ons DNA en ook wij kunnen in deze periode niet om de symptomen van het carnavalsvirus heen. We kunnen ons voorstellen dat dit voor veel carnavalsvierders geldt. Daarom hebben we de Raad van 11 maatregelen opgesteld: op deze manier helpen we de carnavalsvierder om op een verantwoorde manier uiting te geven aan het mooiste feest van het jaar, in lijn met de overheidsmaatregelen. Uiteindelijk gaat deze campagne vooral om het zorgen voor een glimlach in deze rare tijd. We hopen dat we volgend jaar gewoon weer samen, schouder aan schouder, kunnen genieten van dit mooie feest in de horeca.'
(PvWK)


Over Royal Swinkels Family Brewers 
'Royal Swinkels Family Brewers Holding N.V. is de holdingmaatschappij van de Swinkels Family Brewers groep. Swinkels Family Brewers is een 100% onafhankelijk familiebedrijf. Al zeven generaties lang leidt de familie Swinkels een groep van ondernemingen die inmiddels beschikt over verschillende brouwerijlocaties: brouwerij Bavaria in Lieshout (Nederland), brouwerij de Molen in Bodegraven (Nederland), brouwerij Palm en de Hoorn in Steenhuffel (België), brouwerij Rodenbach in Roeselare (België) en brouwerij Habesha in Debre Birhan (Ethiopië). Daarnaast werkt de familie nauw samen met bierbrouwerij de Koningshoeven in Berkel-Enschot (Nederland). Gezamenlijk waren deze brouwerijen in 2019 goed voor de productie van acht miljoen hectoliter bier en 818 duizend hectoliter frisdrank. Met Holland Malt beschikt de groep over twee eigen mouterijen, welke samen in 2019 goed waren voor de productie van 395 duizend ton mout. Daarnaast produceert CereX jaarlijks zo’n 4 duizend ton moutextracten en compounds. Bier&cO, een van de grootste importeurs van speciaalbier van Europa, werd in 2018 onderdeel van Swinkels Family Brewers, waardoor de lokale relevantie van haar portfolio verder toeneemt. Wereldwijd werken ruim 1.800 medewerkers binnen Swinkels Family Brewers aan een gezamenlijk doel: de consument voor ieder moment een passend bier bieden. Op 27 maart 2019 ontving Swinkels Family Brewers het Predicaat Koninklijk. Sindsdien noemt het bedrijf zich met trots Royal Swinkels Family Brewers. Voor meer informatie: www.swinkelsfamilybrewers.com.'

(bron: RSFB) 



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken