Nivea komt met nieuwe brand purpose
- Food-en-retail
- 12 feb 2021 @ 10:05
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Merken
- 12 feb 2021 @ 10:05
- Sjaak Hoogkamer
De komende vier jaar zet Nivea zich in voor het individuele welzijn van ten minste 150.000 mensen met projecten die menselijke aanraking bevorderen. Uit wereldwijd onderzoek van het merk blijkt dat de helft van de mensen zich nu tijdens de pandemie eenzamer voelt dan ooit.
In de aanloop naar 2025 trekt Nivea 20 miljoen euro uit om bij te dragen aan bewustwording over het belang van menselijke aanraking.
#CareForHumanTouch
Volgens onderzoeken van Niveau over de staat van menselijk contact voor en tijdens corona blijkt dat het tekort aan fysieke aanraking bij veel mensen resulteert in gevoelens van eenzaamheid. Bijna de helft van de mensen die deelnamen aan het onderzoek (12 landen, per land ruim 1000 respondenten) geeft aan zich nu eenzamer te voelen dan ooit tevoren. Het onderzoek laat een connectie zien tussen die gevoelens van eenzaamheid en het uitblijven van fysiek en emotioneel menselijk contact.
Huidcontact
‘Bewustwording van de behoefte aan en de gezondheidsvoordelen van huidcontact is cruciaal. We nemen deze rol op en blijven de bewaker van menselijk contact en saamhorigheid. Hoewel we tijdens de pandemie gedwongen zijn om van elkaar verwijderd te blijven, moeten we onze hechte relaties onderhouden en verdiepen als een schild tegen eenzaamheid. Binnen onze naaste familie is huidaanraking daarom belangrijker dan ooit,’ zegt Ralph Zimmerer, Vice President Global NIVEA Brand Identity & Brand Capability.
Met het nieuwe initiatief #CareForHumanTouch ondersteunt NIVEA skin-touch-projecten om de kwaliteit van leven te bevorderen van mensen die het risico lopen op eenzaamheid, zoals te vroeg geboren baby’s, slechtzienden en ouderen met dementie. Nivea streeft er ook naar om tegen 2025, 100 miljoen mensen bewust te maken van de bewezen gezondheidsvoordelen van huidaanraking.
Nivea trapt de lancering af met een documentaire die het waargebeurde verhaal laat zien van een te vroeg geboren tweeling uit Hamburg, en hoe het leven van een van de tweelingzussen in de couveuse werd gered door de huidaanraking van haar tweelingzus.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Gall & Gall kiest nieuwe koers en vernieuwt winkel
- Thuisbezorgd.nl geeft campagne nieuw geluid met r&b-icoon...
- Joost van den Berg van Dr. Oetker: 'Marketeers maken dingen...
- Unox luidt wintertijd te vroeg in
- EU-verbod op plantaardige naamgeving: vegamerken reageren
- Albert Heijn, Aldi en Fish Tales winnaars bij MSC Benelux Awards
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Spar breidt bereik in petrolkanaal... 22-10-2025
- Stephan van Ee van Specsavers AI kan... 22-10-2025
- BCG over 'agentic commerce' en de... 22-10-2025
- 'Proteïnehype waait niet snel over'22-10-2025
- Chocolatemakers introduceert nieuw... 20-10-2025
- Unox luidt wintertijd te vroeg in18-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes