Nivea komt met nieuwe brand purpose
- Food-en-retail
- 12 feb 2021 @ 10:05
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Merken
- 12 feb 2021 @ 10:05
- Sjaak Hoogkamer
De komende vier jaar zet Nivea zich in voor het individuele welzijn van ten minste 150.000 mensen met projecten die menselijke aanraking bevorderen. Uit wereldwijd onderzoek van het merk blijkt dat de helft van de mensen zich nu tijdens de pandemie eenzamer voelt dan ooit.
In de aanloop naar 2025 trekt Nivea 20 miljoen euro uit om bij te dragen aan bewustwording over het belang van menselijke aanraking.
#CareForHumanTouch
Volgens onderzoeken van Niveau over de staat van menselijk contact voor en tijdens corona blijkt dat het tekort aan fysieke aanraking bij veel mensen resulteert in gevoelens van eenzaamheid. Bijna de helft van de mensen die deelnamen aan het onderzoek (12 landen, per land ruim 1000 respondenten) geeft aan zich nu eenzamer te voelen dan ooit tevoren. Het onderzoek laat een connectie zien tussen die gevoelens van eenzaamheid en het uitblijven van fysiek en emotioneel menselijk contact.
Huidcontact
‘Bewustwording van de behoefte aan en de gezondheidsvoordelen van huidcontact is cruciaal. We nemen deze rol op en blijven de bewaker van menselijk contact en saamhorigheid. Hoewel we tijdens de pandemie gedwongen zijn om van elkaar verwijderd te blijven, moeten we onze hechte relaties onderhouden en verdiepen als een schild tegen eenzaamheid. Binnen onze naaste familie is huidaanraking daarom belangrijker dan ooit,’ zegt Ralph Zimmerer, Vice President Global NIVEA Brand Identity & Brand Capability.
Met het nieuwe initiatief #CareForHumanTouch ondersteunt NIVEA skin-touch-projecten om de kwaliteit van leven te bevorderen van mensen die het risico lopen op eenzaamheid, zoals te vroeg geboren baby’s, slechtzienden en ouderen met dementie. Nivea streeft er ook naar om tegen 2025, 100 miljoen mensen bewust te maken van de bewezen gezondheidsvoordelen van huidaanraking.
Nivea trapt de lancering af met een documentaire die het waargebeurde verhaal laat zien van een te vroeg geboren tweeling uit Hamburg, en hoe het leven van een van de tweelingzussen in de couveuse werd gered door de huidaanraking van haar tweelingzus.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- Dirk krijgt hoogste score in YouGov / Distrifood-rapport
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Shein krijgt 40 miljoen boete voor... 07-07-2025
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers