Nivea komt met nieuwe brand purpose

Nivea komt met nieuwe brand purpose
  • Food-en-retail
  • 12 feb 2021 @ 10:05
  • 6886 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Merken

De komende vier jaar zet Nivea zich in voor het individuele welzijn van ten minste 150.000 mensen met projecten die menselijke aanraking bevorderen. Uit wereldwijd onderzoek van het merk blijkt dat de helft van de mensen zich nu tijdens de pandemie eenzamer voelt dan ooit.

In de aanloop naar 2025 trekt Nivea 20 miljoen euro uit om bij te dragen aan bewustwording over het belang van menselijke aanraking.

#CareForHumanTouch

Volgens onderzoeken van Niveau over de staat van menselijk contact voor en tijdens corona blijkt dat het tekort aan fysieke aanraking bij veel mensen resulteert in gevoelens van eenzaamheid. Bijna de helft van de mensen die deelnamen aan het onderzoek (12 landen, per land ruim 1000 respondenten) geeft aan zich nu eenzamer te voelen dan ooit tevoren. Het onderzoek laat een connectie zien tussen die gevoelens van eenzaamheid en het uitblijven van fysiek en emotioneel menselijk contact.

Huidcontact

‘Bewustwording van de behoefte aan en de gezondheidsvoordelen van huidcontact is cruciaal. We nemen deze rol op en blijven de bewaker van menselijk contact en saamhorigheid. Hoewel we tijdens de pandemie gedwongen zijn om van elkaar verwijderd te blijven, moeten we onze hechte relaties onderhouden en verdiepen als een schild tegen eenzaamheid. Binnen onze naaste familie is huidaanraking daarom belangrijker dan ooit,’ zegt Ralph Zimmerer, Vice President Global NIVEA Brand Identity & Brand Capability. 

Met het nieuwe initiatief #CareForHumanTouch ondersteunt NIVEA skin-touch-projecten om de kwaliteit van leven te bevorderen van mensen die het risico lopen op eenzaamheid, zoals te vroeg geboren baby’s, slechtzienden en ouderen met dementie. Nivea streeft er ook naar om tegen 2025, 100 miljoen mensen bewust te maken van de bewezen gezondheidsvoordelen van huidaanraking.

Nivea trapt de lancering af met een documentaire die het waargebeurde verhaal laat zien van een te vroeg geboren tweeling uit Hamburg, en hoe het leven van een van de tweelingzussen in de couveuse werd gered door de huidaanraking van haar tweelingzus.

 

 

 

 

 

 



Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken