Unilever wil éénderde Europese kantoorbanen schrappen

- Food-en-retail
- 12 jul 2024 @ 16:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - PersonaliaMerkenMarketing
- 12 jul 2024 @ 16:00
- Peter van Woensel Kooy
De Unilever-kantoren in Londen en Rotterdam worden het hardst getroffen bij een voorgenomen a.s. personeelssanering, meldt de Financial Times op basis van een interne video. Het gaat in totaal om 3200 banen.
Unilever heeft tegenover de NOS het bericht uit de Financial Times bevestigd. Een woordvoerder zegt dat er de komende weken gesprekken zullen zijn met medewerkers over de mogelijke gevolgen. 'We kunnen nu nog geen specifieke aantallen per land geven, ook niet voor Nederland, omdat het consultatieproces nog moet beginnen.'
In de Europese kantoren van Unilever werken momenteel 10.000 tot 11.000 mensen. Unilever bevestigt de 'grote bezorgdheid' onder het personeel. 'We doen er alles aan om iedereen te ondersteunen tijdens deze veranderingen', aldus de fmcg-merkproducent, die van origine half Nederlands en half Brits was en nog steeds geldt als een kraamkamer van topmarketeers. Merken ontwikkelen, maken en verhandelen is immers Unilevers belangrijkste asset.
In maart 2024 kondigde Unilever al een pittige reorganisatie aan. Wereldwijd zullen ongeveer 7500 kantoorbanen verdwijnen, waarmee het bedrijf hoopt in drie jaar tijd ongeveer 800 miljoen euro te besparen. Activistische aandeelhouders zouden de sanering aanjagen.
(PvWK, bronnen: FT, NOS en Unilever | beeld: Arild Vågen - Unilever House Londen - own work, Wiki commons)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- ESG
- Arild Vågen
- shareholders value
- duurzaamheid
- Unilever |
- sanering
- NOS
- fmcg
- Unilever House Londen
- FT
- menselijke maat
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn lanceert digitale keukenhulp Steijn
- [marketeer 223] Sophia Tienstra - founder LX Matten
- Albert Heijn introduceert vernieuwd kant-en-klaar assortiment...
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker vertrouwd - Sinds 1977'
- DJ ruilt hakken op beat in voor hakken in keuken
- ‘Lipting’ geeft Lipton Ice Tea wereldwijd smoel
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Eerste Statiegeld Retourshops open... 05-05-2025
- Goeiezaak richt The Culinary Agency... 02-05-2025
- DJ ruilt hakken op beat in voor... 01-05-2025
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol... 01-05-2025
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker... 01-05-2025
- Quest en Ron Blaauw ontwerpen... 28-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management