McDonald's brengt nostalgie met Happy Meal voor volwassenen
- Food-en-retail
- 22 feb 2024 @ 15:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingMerkenFood
- 22 feb 2024 @ 15:00
- Peter van Woensel Kooy
McDonald’s biedt de komende maand een Happy Meal voor volwassenen op het menu. 'Dit menu is geschikt voor alle volwassenen met lekkere trek', belooft de restaurantketen.' De marketing insight onder deze actie is 'nostalgie'.
Hierbij heeft de gast de keuze tussen een Big Mac menu of een menu met 9 McNuggets. Daarnaast biedt het menu een speeltje als vanouds, namelijk een speciale collectors item ontworpen door het Amerikaanse talent Kerwin Frost.
Het McDonald’s Happy Meal is een fenomeen bij kinderen én (jong-) volwassenen. Velen hebben als kind gesmuld van het menu met een cadeautje, met mooie herinneringen als gevolg. Vanwege het nostalgische karakter is de maaltijdoptie zelfs zo populair, dat menig volwassene met regelmaat een Happy Meal bestelt, aldus McDonald’s. 'Speciaal voor de fans met een lekkere trek, biedt McDonald’s komende maand een Happy Meal met volwassen porties aan, tot de voorraad strekt. Naast een groter menu biedt de maaltijd ook een collectible voor volwassenen.'
Haal jeugdherinneringen naar boven
Stijn Mentrop, CMO bij McDonald’s Nederland licht toe: 'Wie kan zich niet herinneren dat ze hun eerste Happy Meal bij McDonald's hebben gegeten? We zien in de laatste trends onder jongeren (18-25) een grote hang naar nostalgie. Om hier antwoord op te geven introduceren we een speciale meal in een grote box met een collectible. Onze samenwerking met Kerwin Frost staat voor fun, entertainment en zelfexpressie en dat zie je terug in de collectibles die hij ontworpen heeft. De aantallen zijn zeer beperkt dus download de App en doe mee, op = op!’'
Het Happy Meal voor Volwassenen kost €12,50 en is vanaf dinsdag 27 februari 2024 verkrijgbaar op alle McDonald’s locaties t/m 25 maart*. Het menu is een ‘App Exclusive’ en kan dus alleen met de McDonald’s App besteld worden, meldt de keten nog.
(PvWK)
* uitgezonderd de McDonald’s Locatie Schiphol Lounge.
Over McDonald's Nederland
'Wekelijks biedt McDonald’s Nederland op ieder moment van de dag een geluksmoment. Met gevarieerde keuzes en versbereide, iconische producten die door ruim twintigduizend medewerkers met zorg worden bereid. In Nederland heeft McDonald’s 264 restaurants. Het streven naar kwaliteit en beleving staat centraal in alle facetten van de bedrijfsvoering, evenals het inzetten van onze schaalgrootte om te verduurzamen en een positieve bijdrage te leveren aan de maatschappij.'
(bron: McDonald's)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- nostalgie
- CMO
- keuze
- collectible
- restaurant
- Happy Meal
- volwassenen
- Stijn Mentrop
- hamburger
- act9ie
- big mac
- insight
- McDonald’s Nederland
- trend
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Kinderboekenweek: McDonalds komt opnieuw met boekje bij Happy...
- Frans Bauer rapt voor Uber Eats
- Jumbo verder richting duurzamer voedselsysteem met biologisch
- Consumentenbond Supermarkten oneerlijk over prijsverlagingen
- Levi's lanceert wereldwijde campagne met Beyoncé
- [onderzoek] Jongeren waarderen discount, luxe en tweedehands
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Rituals breidt wellbeing-concept... 09-10-2024
- Bananenredder Sunt verandert van naam09-10-2024
- Rutger Anema CMO Oot Granola08-10-2024
- Jumbo Foodmarkt Scheveningen geopend07-10-2024
- Auping introduceert nieuwe... 07-10-2024
- Michelin voorziet tien nieuwe... 07-10-2024
MarketingTribune Events
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing