Dr.Oetker: VAR-gebaar wordt oven gebaar
- Food-en-retail
- 5 jun 2021 @ 08:25
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Campagnes
- 5 jun 2021 @ 08:25
- Sjaak Hoogkamer
Tijdens het EK voetbal wordt de VAR ongetwijfeld weer regelmatig ingeschakeld. Het door de scheidrechter uitgebeelde rechthoekje is de kern van een speciale EK-campagne van de pizza’s van Dr. Oetker. Bureau Being There tekende voor de uitvoering.
Het merk brengt toparbiter Roelof Luinge terug naar het betaalde voetbal om het VAR-gebaar als oven gebaar te claimen. Elke keer als een ingreep van de Video Assistant Referee wordt gevraagd, kunnen kijkers de oven claimen op Claimdeoven.nu en pizza-prijzen winnen.
VAR = Oven = pizza
Als niet officiële sponsor van het EK probeert Dr. Oetker zo alle scheidsrechters – waaronder Björn Kuipers en Danny Makkelie – om te turnen in ambient mediakanalen. VAR gebaar = Oven gebaar = pizza gebaar. Een campagne met een knipoog. Een beeldgrap in plaats van een woordgrap. ‘De meeste mensen vinden het VAR-moment een saai en vervelend moment. Wij proberen er met de campagne een leuker moment van te maken. Er is wat te winnen en we herinneren je er aan, dat je tijd hebt om de oven aan te zetten voor een heerlijke pizza. Bij voorkeur die van ons,’ aldus Stefan van Lint, senior brandmanager Pizza bij Dr Oetker.
Roeloef Luinge gezicht van de campagne
Roelof Luinge is het gezicht van deze campagne-met-een-knipoog. Hij is met meer dan 845 gefloten wedstrijden recordhouder in het betaalde voetbal. Hij is hartstikke blij dat hij weer mee kan doen aan het EK: ‘Ik was groot voorstander van de VAR, maar heb de invoering in 2016 op een haar na gemist. Ik fluit nog steeds, maar in het amateurvoetbal worden dat soort moderne snufjes helaas niet gebruikt. En nu ik dit EK een actieve rol krijg rondom de VAR is de cirkel rond. Behalve het gezicht van de actie ben ik namelijk ook juryscheidsrechter. Kom dus maar op met die potentiële rode kaarten en schwalbes en claim de oven! En hou je aan de regels, want ik check alle claims en zoals jullie weten ben ik niet bang om mensen terug te fluiten.’
Het is een digital/social campagne die met tv, pr en influencer marketing wordt ondersteund. De campagne start maandag 7 juni.
Credits
Klant: Dr. Oetker
Concept en productie: Being There
Social Media: Lijm Amsterdam
Website: Partout Digital Agency
Media: OMD
PR: exPRtease
Editor: Asura
Audio: AMP Amsterdam
Fotografie: Tobias Reymond Foto|Fil
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en ‘Tranquilo’
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- René Repko tijdelijk aan het roer... 11-07-2025
- Koninklijke Eru smelt erfgoed en... 11-07-2025
- [marketeer 227] Ragna Hes en Kees... 11-07-2025
- Louise Picquet van Kellanova:... 11-07-2025
- Snackmerk Rewind onthult maïschips... 10-07-2025
- ACM waarschuwt: winkeliers moeten... 10-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers