Dr.Oetker: VAR-gebaar wordt oven gebaar

Dr.Oetker: VAR-gebaar wordt oven gebaar
  • Food-en-retail
  • 5 jun 2021 @ 08:25
  • 12664 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Campagnes

Tijdens het EK voetbal wordt de VAR ongetwijfeld weer regelmatig ingeschakeld. Het door de scheidrechter uitgebeelde rechthoekje is de kern van een speciale EK-campagne van de pizza’s van Dr. Oetker. Bureau Being There tekende voor de uitvoering.

Het merk brengt toparbiter Roelof Luinge terug naar het betaalde voetbal om het VAR-gebaar als oven gebaar te claimen. Elke keer als een ingreep van de Video Assistant Referee wordt gevraagd, kunnen kijkers de oven claimen op Claimdeoven.nu en pizza-prijzen winnen.

VAR = Oven = pizza

Als niet officiële sponsor van het EK probeert Dr. Oetker zo alle scheidsrechters – waaronder Björn Kuipers en Danny Makkelie – om te turnen in ambient mediakanalen. VAR gebaar = Oven gebaar = pizza gebaar. Een campagne met een knipoog. Een beeldgrap in plaats van een woordgrap. ‘De meeste mensen vinden het VAR-moment een saai en vervelend moment. Wij proberen er met de campagne een leuker moment van te maken. Er is wat te winnen en we herinneren je er aan, dat je tijd hebt om de oven aan te zetten voor een heerlijke pizza. Bij voorkeur die van ons,’ aldus Stefan van Lint, senior brandmanager Pizza bij Dr Oetker.

Roeloef Luinge gezicht van de campagne

Roelof Luinge is het gezicht van deze campagne-met-een-knipoog. Hij is met meer dan 845 gefloten wedstrijden recordhouder in het betaalde voetbal. Hij is hartstikke blij dat hij weer mee kan doen aan het EK: ‘Ik was groot voorstander van de VAR, maar heb de invoering in 2016 op een haar na gemist. Ik fluit nog steeds, maar in het amateurvoetbal worden dat soort moderne snufjes helaas niet gebruikt. En nu ik dit EK een actieve rol krijg rondom de VAR is de cirkel rond. Behalve het gezicht van de actie ben ik namelijk ook juryscheidsrechter. Kom dus maar op met die potentiële rode kaarten en schwalbes en claim de oven! En hou je aan de regels, want ik check alle claims en zoals jullie weten ben ik niet bang om mensen terug te fluiten.’

Het is een digital/social campagne die met tv, pr en influencer marketing wordt ondersteund. De campagne start maandag 7 juni.

Credits

Klant: Dr. Oetker

Concept en productie: Being There

Social Media: Lijm Amsterdam

Website: Partout Digital Agency

Media: OMD

PR: exPRtease

Editor: Asura

Audio: AMP Amsterdam

Fotografie: Tobias Reymond Foto|Fil



Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken