Dr.Oetker: VAR-gebaar wordt oven gebaar
- Food-en-retail
- 5 jun 2021 @ 08:25
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Campagnes
- 5 jun 2021 @ 08:25
- Sjaak Hoogkamer
Tijdens het EK voetbal wordt de VAR ongetwijfeld weer regelmatig ingeschakeld. Het door de scheidrechter uitgebeelde rechthoekje is de kern van een speciale EK-campagne van de pizza’s van Dr. Oetker. Bureau Being There tekende voor de uitvoering.
Het merk brengt toparbiter Roelof Luinge terug naar het betaalde voetbal om het VAR-gebaar als oven gebaar te claimen. Elke keer als een ingreep van de Video Assistant Referee wordt gevraagd, kunnen kijkers de oven claimen op Claimdeoven.nu en pizza-prijzen winnen.
VAR = Oven = pizza
Als niet officiële sponsor van het EK probeert Dr. Oetker zo alle scheidsrechters – waaronder Björn Kuipers en Danny Makkelie – om te turnen in ambient mediakanalen. VAR gebaar = Oven gebaar = pizza gebaar. Een campagne met een knipoog. Een beeldgrap in plaats van een woordgrap. ‘De meeste mensen vinden het VAR-moment een saai en vervelend moment. Wij proberen er met de campagne een leuker moment van te maken. Er is wat te winnen en we herinneren je er aan, dat je tijd hebt om de oven aan te zetten voor een heerlijke pizza. Bij voorkeur die van ons,’ aldus Stefan van Lint, senior brandmanager Pizza bij Dr Oetker.
Roeloef Luinge gezicht van de campagne
Roelof Luinge is het gezicht van deze campagne-met-een-knipoog. Hij is met meer dan 845 gefloten wedstrijden recordhouder in het betaalde voetbal. Hij is hartstikke blij dat hij weer mee kan doen aan het EK: ‘Ik was groot voorstander van de VAR, maar heb de invoering in 2016 op een haar na gemist. Ik fluit nog steeds, maar in het amateurvoetbal worden dat soort moderne snufjes helaas niet gebruikt. En nu ik dit EK een actieve rol krijg rondom de VAR is de cirkel rond. Behalve het gezicht van de actie ben ik namelijk ook juryscheidsrechter. Kom dus maar op met die potentiële rode kaarten en schwalbes en claim de oven! En hou je aan de regels, want ik check alle claims en zoals jullie weten ben ik niet bang om mensen terug te fluiten.’
Het is een digital/social campagne die met tv, pr en influencer marketing wordt ondersteund. De campagne start maandag 7 juni.
Credits
Klant: Dr. Oetker
Concept en productie: Being There
Social Media: Lijm Amsterdam
Website: Partout Digital Agency
Media: OMD
PR: exPRtease
Editor: Asura
Audio: AMP Amsterdam
Fotografie: Tobias Reymond Foto|Fil
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Gall & Gall kiest nieuwe koers en vernieuwt winkel
- Thuisbezorgd.nl geeft campagne nieuw geluid met r&b-icoon...
- Joost van den Berg van Dr. Oetker: 'Marketeers maken dingen...
- Unox luidt wintertijd te vroeg in
- EU-verbod op plantaardige naamgeving: vegamerken reageren
- Albert Heijn, Aldi en Fish Tales winnaars bij MSC Benelux Awards
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Spar breidt bereik in petrolkanaal... 22-10-2025
- Stephan van Ee van Specsavers AI kan... 22-10-2025
- BCG over 'agentic commerce' en de... 22-10-2025
- 'Proteïnehype waait niet snel over'22-10-2025
- Chocolatemakers introduceert nieuw... 20-10-2025
- Unox luidt wintertijd te vroeg in18-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes