Chicken Sensation terug dankzij fanactie

- Food-en-retail
- 8 jan 2025 @ 11:42
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Campagnes
- 8 jan 2025 @ 11:42
- Kel Koenen
Na jaren van afwezigheid keert de Chicken Sensation terug op het menu van McDonald’s. De roep om de herintroductie van deze burger werd de afgelopen jaren luider, met fans die sociale media overspoelden met verzoeken, petities en berichten.
McDonald’s heeft geluisterd en viert de terugkeer van de Chicken Sensation met een opvallende reclamecampagne waarin fans zelf centraal staan. De terugkeer van de Chicken Sensation begon met een actie op Instagram op 19 november. McDonald’s kondigde aan dat de burger terug zou komen als de post genoeg likes kreeg. Het resultaat: meer dan 30.000 likes en enthousiaste reacties, waaronder van diverse bekende Nederlanders. De actie onderstreepte de brede populariteit van de burger en de fastfood-gigant besloot de iconische klassieker opnieuw te introduceren.
Voor de bijbehorende reclamecampagne koos McDonald’s ervoor om fans een prominente rol te geven. Superfan Tjeu, voormalig medewerker van McDonald’s én groot liefhebber van de Chicken Sensation, is het gezicht van de campagne. ‘Toen de Chicken Sensation van het menu verdween, heb ik McDonald’s een bericht gestuurd met de vraag wanneer hij terug zou komen. Dat ze hebben geluisterd en dat ik nu zelfs in de reclame zit, vind ik geweldig’, vertelt Tjeu.
In de campagne worden ook talloze reacties en berichten van andere fans getoond als dank voor hun betrokkenheid. De Chicken Sensation is vanaf nu tijdelijk verkrijgbaar. Voor een periode van tien weken kan de burger los, in een menu, in de McDrive of via bezorging worden besteld.
Credits
Opdrachtgever: McDonald’s
Bureaus: TBWA\Neboko, Blauw Gras, Content Icons, Glasnost
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Let It Rib viert spareribs zonder gene
- [onderzoek] Pasen: Chocola blijft favoriet bij elke generatie
- [column] Minder wijzen meer verbinden: duurzaam merkdenken in...
- Retailmedia: La Place lanceert app met loyaliteitsprogramma...
- Albert Heijn lanceert digitale keukenhulp Steijn
- Waarom chocolade met Pasen meer is dan een zoete verleiding
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Quest en Ron Blaauw ontwerpen... 28-04-2025
- MediaMarkt lanceert eigen mobiel... 28-04-2025
- Hands Off kiest koe als boegbeeld in... 28-04-2025
- Fritz-kola en Laser 3.14 vieren... 25-04-2025
- Albert Heijn introduceert vernieuwd... 25-04-2025
- [marketeer 223] Sophia Tienstra -... 25-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management