Lidl lanceert een met Coca-Cola rivaliserende kersttruck
- Food-en-retail
- 13 nov 2024 @ 08:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - CreatieKerstCampagnes
- 13 nov 2024 @ 08:30
- Peter van Woensel Kooy
Enkele dagen nadat Coca-Cola de terugkeer van zijn eigen beroemde kersttruck in de UK aankondigde, onthult discountretailer Lidl nu ook met zo'n eigen vrachtwagen te verschijnen. Huismerk Freeway staat hierop centraal.
'Het lijkt het erop dat Coke dit jaar een rivaal heeft. Ja, Lidl komt eraan. De supermarkt heeft zijn eigen grote rode kerstcola-truck gelanceerd die op tournee gaat.' Een volledige lijst met Britse locaties en data waar wordt gestopt, wordt binnenkort onthuld, verwacht sensatieblog uit de UK LadBible.
Freeway toert rond
Op basis van het coladrankje Freeway van eigen merk, gaat de rode Lidl-kersttruck vanaf deze week negen Britse steden aandoen. Bij elke halte deelt de supermarkt ruim 2.000 cadeaudozen en samples uit. 'Ook kun je je eigen kleine kerstwens indienen, waarvan Lidl er blijkbaar een aantal gaat vervullen', stelt LB.
Joanna Gomer, marketing director bij Lidl UK, vult aan: 'Teruggeven aan de gemeenschappen die we bedienen, is erg belangrijk voor Lidl. Met onze opwindende nieuwe Freeway-truck kunnen we dit jaar recht hun hart binnenkoersen. Door langs negen haltes door het land te toeren, gebruiken we onze gigantische vrachtwagen ook om cadeaudozen uit te delen en om wensen in vervulling te laten gaan. Zo gaat Lidl dromen waarmaken. Kortom: kijk uit naar de Freeway-truck in de UK tijdens onze tour en, belangrijker nog: kom meedoen.'
(PvWK | bron: LadBible | foto: Lidl UK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- cola
- Coca-Cola
- Lidl
- LadBible
- truck
- huismerk
- gigantisch
- marketing director
- stunt
- tour
- kerst
- Freeway
- retail
- rood
- UK
- sensatieblog
- Freeway-truck
- Joanna Gomer
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Dille Kamille: groen in plaats van poen
- [column] Hoe kan Black Friday ook minder black?
- Sky: Unilever zet Vegetarische Slager in etalage
- Albert Heijn Nederland behaalt B Corp certificering
- Fabulosa lanceert bijzondere allesreinigers voor Kerstmis
- [onderzoek] Kerstman loopt uit op Sinterklaas - budget wordt...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Kerst 2024: Dibbes doet het voor... 10-12-2024
- Ook moederbedrijf Blokker, Mirage... 09-12-2024
- [marketeer 211] Caroline Rigo - CEO... 06-12-2024
- [onderzoek] Kerstman loopt uit op... 05-12-2024
- Lobke Samallo van Intratuin: 'Onze... 05-12-2024
- Hands Off lanceert sharefunding... 04-12-2024