Lidl lanceert een met Coca-Cola rivaliserende kersttruck

- Food-en-retail
- 13 nov 2024 @ 08:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - CreatieKerstCampagnes
- 13 nov 2024 @ 08:30
- Peter van Woensel Kooy
Enkele dagen nadat Coca-Cola de terugkeer van zijn eigen beroemde kersttruck in de UK aankondigde, onthult discountretailer Lidl nu ook met zo'n eigen vrachtwagen te verschijnen. Huismerk Freeway staat hierop centraal.
'Het lijkt het erop dat Coke dit jaar een rivaal heeft. Ja, Lidl komt eraan. De supermarkt heeft zijn eigen grote rode kerstcola-truck gelanceerd die op tournee gaat.' Een volledige lijst met Britse locaties en data waar wordt gestopt, wordt binnenkort onthuld, verwacht sensatieblog uit de UK LadBible.
Freeway toert rond
Op basis van het coladrankje Freeway van eigen merk, gaat de rode Lidl-kersttruck vanaf deze week negen Britse steden aandoen. Bij elke halte deelt de supermarkt ruim 2.000 cadeaudozen en samples uit. 'Ook kun je je eigen kleine kerstwens indienen, waarvan Lidl er blijkbaar een aantal gaat vervullen', stelt LB.
Joanna Gomer, marketing director bij Lidl UK, vult aan: 'Teruggeven aan de gemeenschappen die we bedienen, is erg belangrijk voor Lidl. Met onze opwindende nieuwe Freeway-truck kunnen we dit jaar recht hun hart binnenkoersen. Door langs negen haltes door het land te toeren, gebruiken we onze gigantische vrachtwagen ook om cadeaudozen uit te delen en om wensen in vervulling te laten gaan. Zo gaat Lidl dromen waarmaken. Kortom: kijk uit naar de Freeway-truck in de UK tijdens onze tour en, belangrijker nog: kom meedoen.'
(PvWK | bron: LadBible | foto: Lidl UK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- marketing director
- Joanna Gomer
- Lidl
- Freeway
- Freeway-truck
- Coca-Cola
- gigantisch
- cola
- huismerk
- stunt
- truck
- UK
- sensatieblog
- LadBible
- retail
- rood
- kerst
- tour
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Betaalbare diamant centraal in nieuwe Zeeman-campagne
- Albert Heijn kiest Jeroen van Koningsbrugge als nieuwe...
- [marketeer 230] Isabelle Pinckaers - Head of Marketing Podimo
- Horroriconen komen samen op Fanta Halloween verpakkingen
- [column] Zo raakt je duurzaamheidsboodschap wél: menselijkheid...
- Stephanie van Eerd van The Magnum Ice Cream Company: 'Omarmen...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw... 12-09-2025
- Heineken 0 punt 0 bereikt 10K... 11-09-2025
- Kruidvat versterkt... 08-09-2025
- Fritz-kola introduceert Mischmasch... 08-09-2025
- Albert Heijn zet tech in tegen... 08-09-2025
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer... 08-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes