Nieuwe Pets Place Sneek vult gat in de markt
- Food-en-retail
- 1 okt 2021 @ 10:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingWinkelen
- 1 okt 2021 @ 10:30
- Peter van Woensel Kooy
Dierenbenodigdheden vormen een gat in de markt. Als teken aan de wand opent speciaalzaak Pets Place de deuren van zijn nieuwe, veel grotere winkel aan het Normandiaplein in Sneek. Er komt een hondenwasstraat en -trimsalon en een enorm uitgebreid assortiment
De oude winkel, op vijf minuten loopafstand, was vanwege de toenemende vraag naar dierenartikelen uit zijn jasje gegroeid.
De officiële opening op 30 september werd groots gevierd met onder andere een gratis was- of ontvlooibeurt voor de hond en een kleurplatenwedstrijd voor kinderen. Verder is er een speciale ballenbak voor honden en een proeverij van hondenvoer.
Nieuwe locatie
De nieuwe winkel is volledig opgezet volgens Pets Place nieuwe stijl. Dat betekent dat de winkelketen naast een uitbreiding van het assortiment meer diensten gaat leveren aan dierenliefhebbers. 'Wanneer het bijvoorbeeld tijd wordt dat je hond naar de kapper moet, kan dat binnenkort bij ons in de winkel', vertelt Rikke Doornbos, bedrijfsleider Pets Place in Sneek.
Daarnaast biedt de nieuwe vestiging in het centrum van de stad een betere service aan haar klanten dan de oude locatie. 'Ten eerste is deze winkel qua oppervlakte ruim twee keer zo groot, waardoor we veel meer ruimte hebben om bijvoorbeeld benches en krabpalen tentoon te stellen. Ten tweede is er op deze locatie meer én gratis parkeergelegenheid', vertelt Doornbos. Omdat er een toenemende vraag naar hondenvoer, kattenvoer en kattenbakvulling is, kunnen klanten bij Pets Place nu grotere voorraden inkopen. Doornbos: 'Vooral de vraag naar natuurlijke diervoeding is sterk toegenomen en daarom bieden we tegenwoordig ook een breed assortiment aan natuurlijke voeding voor huisdieren.'
Van dogwash tot knaagdierenhuis
Opvallend zijn de extra diensten die Pets Place Sneek zijn klanten gaat bieden. Voortaan kan iedere hondeneigenaar zonder afspraak zijn hond komen wassen. 'Een aantal Pets Place-vestigingen in Nederland, waaronder Sneek, heeft een zogeheten Dogwash staan waar je zelf snel en makkelijk je hond kunt wassen. Je kunt zelfs je eigen programma kiezen, bijvoorbeeld met of zonder shampoo', vertelt bedrijfsleider Doornbos. En elke donderdag kan een afspraak ingepland worden met een hondentrimmer.
Naast het leveren van extra diensten worden de aquaria en het knaagdierenhuis uitgebreid. Het assortiment van aquaria is anderhalf keer zo groot en naast de verscheidenheid aan vissen komt er een planteneiland met ruim negentig waterplanten. Het knaagdierenhuis wordt zelfs verdubbeld. Doornbos: 'We gaan van tien kleine hokken naar twintig ruime hokken en dat is vooral voor onze dieren heel erg prettig. Extra leuk is dat we in onze openingsweek veel nieuwe bewoners krijgen, namelijk cavia’s, gerbils en degoes.'
(PvWK)
Over Pets Place
'Pets Place is onderdeel van IJsvogel Retail, marktleider op het gebied van dierenspeciaalzaken in Nederland. Het bedrijf heeft 175 dierenwinkels door het hele land en is van plan om in de komende vier jaar het aantal vestigingen uit te breiden naar 230. In 67 winkels in het zuiden van Nederland zit Pets Place onder één dak met Boerenbond, eveneens onderdeel van IJsvogel Retail. Daarnaast heeft het bedrijf een groothandel en een zeer sterk groeiende webshop. In 2019 steeg de consumentenomzet van het bedrijf naar ruim 180 miljoen euro. De omzet van de groothandel was dat jaar 45 miljoen, wat omgerekend naar consumentenomzet nog eens 100 miljoen euro opleverde. Pets Place, waarvan het hoofdkantoor gevestigd is in Ede, heeft ongeveer 1200 werknemers in dienst.'
(bron: Pets Place)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- speciaalzaak
- dierenbenodigdheden
- assortiment
- trimsalon
- Pets Place
- verzorging
- huisdier
- food
- hondenwasstraat
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en ‘Tranquilo’
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Directeur Marketing Jorieke de Vries verlaat Jumbo
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Heinz lanceert Europese campagne... 14-07-2025
- Consument wacht op last-minute... 14-07-2025
- René Repko tijdelijk aan het roer... 11-07-2025
- Koninklijke Eru smelt erfgoed en... 11-07-2025
- [marketeer 227] Ragna Hes en Kees... 11-07-2025
- Louise Picquet van Kellanova:... 11-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers