Rituals Cosmetics is B Corporation
- Food-en-retail
- 10 jan 2022 @ 10:56
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 10 jan 2022 @ 10:56
- Sjaak Hoogkamer
Rituals sluit zich met de certificering aan bij een groeiende beweging van bedrijven die zich inzetten om een meer inclusieve, eerlijke en circulaire economie te realiseren.
B Corp-gecertificeerde bedrijven voldoen aan de hoogste normen op het gebied van maatschappelijk en duurzaam ondernemen.
De certificering is niet het einddoel, ‘maar markeert een nieuwe fase in de transformatie van Rituals richting een purpose driven bedrijfsmodel.’
Zo zal het bedrijf elk jaar meer ambitieuze doelstellingen ten aanzien van duurzaamheid opstellen.
Voor Rituals is de B Corp-certificering naar eigen zeggen ‘de erkenning van zijn ambitie om luxe producten te bieden die bijdragen aan welzijn en een bewuste levensstijl, en die tegelijkertijd geproduceerd zijn met aandacht voor de planeet.’ Er zijn meer dan 4.000 B Corps in 153 branches en 77 landen.
‘Ik ben enorm trots op de B Corp-certificering voor Rituals. Het laat zien dat wij ons als merk actief inzetten voor een duurzame toekomst. Rituals wil méér doen en verder gaan voor mens en planeet. Het is dan ook een eer om deel uit te maken van een wereldwijde beweging van organisaties die de uitdagingen waar we allemaal voor staan effectief willen aanpakken en hun verantwoordelijkheid nemen,’ aldus Raymond Cloosterman, oprichter en CEO van het iconische welzijnsmerk.
Rituals heeft drie concrete pijlers gedefinieerd die de basis vormen voor zijn duurzaamheidsambities. Bij 'Clean' (schoon) draait het om betrouwbare, hoogwaardige producten die zorgvuldig zijn samengesteld uit bestanddelen van natuurlijke oorsprong. De pijler 'Conscious' (bewust) richt zich op duurzame keuzes voor verpakkingsmaterialen en het bedrijf. Binnen de pijler 'Caring' (zorgzaam) ondersteunt en ontwikkelt Rituals programma's die bijdragen aan een bewuste maatschappij.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn viert komst Sint met nieuwe actie
- Hema zet duurzame beauty in de spotlight met nieuwe make-uplijn
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve Naturals: 'Mijn meest...
- Black Friday groeit uit tot Black November
- [column] Waarom authentiek zijn niet meer genoeg is
- Action breidt Europees netwerk verder uit
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] ABN Amro: 'Populariteit... 24-11-2025
- Lynn Trum (Nederlandse Loterij):... 24-11-2025
- Sinterklaascampagne van Raak zoomt... 21-11-2025
- [marketeer 237] Patricia Douma -... 21-11-2025
- Disney heropent pop-up in Batavia... 20-11-2025
- 42 organisaties lanceren GroenGezond19-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




