Rituals Cosmetics is B Corporation

Rituals Cosmetics is B Corporation
  • Food-en-retail
  • 10 jan 2022 @ 10:56
  • 10907 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Rituals sluit zich met de certificering aan bij een groeiende beweging van bedrijven die zich inzetten om een meer inclusieve, eerlijke en circulaire economie te realiseren.

B Corp-gecertificeerde bedrijven voldoen aan de hoogste normen op het gebied van maatschappelijk en duurzaam ondernemen.

De certificering is niet het einddoel, ‘maar markeert een nieuwe fase in de transformatie van Rituals richting een purpose driven bedrijfsmodel.’

Zo zal het bedrijf elk jaar meer ambitieuze doelstellingen ten aanzien van duurzaamheid opstellen.

Voor Rituals is de B Corp-certificering naar eigen zeggen ‘de erkenning van zijn ambitie om luxe producten te bieden die bijdragen aan welzijn en een bewuste levensstijl, en die tegelijkertijd geproduceerd zijn met aandacht voor de planeet.’ Er zijn meer dan 4.000 B Corps in 153 branches en 77 landen.

‘Ik ben enorm trots op de B Corp-certificering voor Rituals. Het laat zien dat wij ons als merk actief inzetten voor een duurzame toekomst. Rituals wil méér doen en verder gaan voor mens en planeet. Het is dan ook een eer om deel uit te maken van een wereldwijde beweging van organisaties die de uitdagingen waar we allemaal voor staan effectief willen aanpakken en hun verantwoordelijkheid nemen,’ aldus Raymond Cloosterman, oprichter en CEO van het iconische welzijnsmerk.

Rituals heeft drie concrete pijlers gedefinieerd die de basis vormen voor zijn duurzaamheidsambities. Bij 'Clean' (schoon) draait het om betrouwbare, hoogwaardige producten die zorgvuldig zijn samengesteld uit bestanddelen van natuurlijke oorsprong. De pijler 'Conscious' (bewust) richt zich op duurzame keuzes voor verpakkingsmaterialen en het bedrijf. Binnen de pijler 'Caring' (zorgzaam) ondersteunt en ontwikkelt Rituals programma's die bijdragen aan een bewuste maatschappij.

 

 

Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken