Rituals Cosmetics is B Corporation
- Food-en-retail
- 10 jan 2022 @ 10:56
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 10 jan 2022 @ 10:56
- Sjaak Hoogkamer
Rituals sluit zich met de certificering aan bij een groeiende beweging van bedrijven die zich inzetten om een meer inclusieve, eerlijke en circulaire economie te realiseren.
B Corp-gecertificeerde bedrijven voldoen aan de hoogste normen op het gebied van maatschappelijk en duurzaam ondernemen.
De certificering is niet het einddoel, ‘maar markeert een nieuwe fase in de transformatie van Rituals richting een purpose driven bedrijfsmodel.’
Zo zal het bedrijf elk jaar meer ambitieuze doelstellingen ten aanzien van duurzaamheid opstellen.
Voor Rituals is de B Corp-certificering naar eigen zeggen ‘de erkenning van zijn ambitie om luxe producten te bieden die bijdragen aan welzijn en een bewuste levensstijl, en die tegelijkertijd geproduceerd zijn met aandacht voor de planeet.’ Er zijn meer dan 4.000 B Corps in 153 branches en 77 landen.
‘Ik ben enorm trots op de B Corp-certificering voor Rituals. Het laat zien dat wij ons als merk actief inzetten voor een duurzame toekomst. Rituals wil méér doen en verder gaan voor mens en planeet. Het is dan ook een eer om deel uit te maken van een wereldwijde beweging van organisaties die de uitdagingen waar we allemaal voor staan effectief willen aanpakken en hun verantwoordelijkheid nemen,’ aldus Raymond Cloosterman, oprichter en CEO van het iconische welzijnsmerk.
Rituals heeft drie concrete pijlers gedefinieerd die de basis vormen voor zijn duurzaamheidsambities. Bij 'Clean' (schoon) draait het om betrouwbare, hoogwaardige producten die zorgvuldig zijn samengesteld uit bestanddelen van natuurlijke oorsprong. De pijler 'Conscious' (bewust) richt zich op duurzame keuzes voor verpakkingsmaterialen en het bedrijf. Binnen de pijler 'Caring' (zorgzaam) ondersteunt en ontwikkelt Rituals programma's die bijdragen aan een bewuste maatschappij.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Rivièra Maison tot verrassing woonbranche failliet
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- Eén swipe mixt twee bonensoorten: Philips Baristina promoot...
- Dirk krijgt hoogste score in YouGov / Distrifood-rapport
- Krekels op het menu: Kriket komt naar Nederland
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
- Veggies First: van bijgerecht naar... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers