[update] Flitsbezorgservice 'Churundy' blijkt nepnieuws Dubbelfrisss - reactie DDB

[update] Flitsbezorgservice 'Churundy' blijkt nepnieuws Dubbelfrisss - reactie DDB
  • Food-en-retail
  • 2 feb 2022 @ 09:45
  • 26829 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • DistributieFoodNieuwkomers

Golfcoach en Olympisch hardloper Churandy Martina start het nieuwe flitsbezorgingsplatform Churundy met 100 hardlopers, werd begin deze week als serieus nieuws verkondigd. Het blijkt om een flauwe grap van Dubbelfrisss te gaan. Wellicht wordt het nu een toch een pilot.

Het plan zou zijn om binnen drie maanden in vier grote steden een belangrijke rol te gaan spelen in de flitsbezorging. De boodschappen zouden niet per fiets of auto worden bezorgd, maar door hardlopers. Het PR bureau bleef na double check aan diverse media verkondigen dat deze informatie juist was. Een omslachtige manier, blijkt nu, om via nepnieuws te communiceren dat Churandy Martina het nieuwe gezicht wordt in een campagne van Dubbelfrisss.

Een gat in de markt
De pilotversie van het Churundy-platform is naar eigen zeggen intussen uitgebreid getest, meldde (ook) MarketingTribune. 'Met deze officiële aankondiging is Nederland dus nog een nieuwe flitsbezorgservice rijker. Daarentegen onderscheidt Churundy zich duidelijk van de bekende spelers zoals Gorillas en Getir. Het ene type food leent zich beter voor de renbeweging dan het ander. Net als bij fietsflitsbezorgers is de verkeersveiligheid ook een gemeentelijke zorg. Uitbreiding van darkstores die de flitskoeriers bevoorraden, werd in de hoofdstad recent beperkt.'

Loos alarm
Nader spitwerk door diverse media wijst nu uit dat het initiatief, gecommuniceerd via Patricia Bruens van Trianglepr.nl,  een misplaatste grap betreft. Het betrokken bureau is DDB Unlimited, dat nu triomfantelijk over de 'geslaagde' misleiding via eigen kanalen publiceert. Blijkbaar 'ter promotie van Dubbelfrisss'.

[Update 2/2/'22]

Reactie managing director DDB Unlimited

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken