Magioni optimaliseert pizzabodem met meer groenten en minder zout
- Food-en-retail
- 4 jul 2022 @ 08:39
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - InnovatieFood
- 4 jul 2022 @ 08:39
- Peter van Woensel Kooy
De vraag naar gezonde alternatieven blijft groeien en dus vond pizzaconcern Magioni het belangrijk haar producten te optimaliseren. 'De pizzabodems van het merk bevatten nu 45% groenten en zijn daardoor weer een stukje gezonder', vertelt Renske Meens, brand manager Magioni.
'Na een lang ontwikkelingstraject is het eindelijk gelukt om nog meer groenten toe te voegen aan onze pizzabodems. Bij Magioni vinden we het belangrijk een bijdrage te leveren aan een gezondere levensstijl die leuk en écht lekker is. Vanuit die ambitie zijn we gestart en we blijven ons continue ontwikkelen. Onze bodems bevatten nu 45% groenten en minder zout (-29%), maar behouden ook die echt lekkere pizza-smaak', aldus Lisa Veen, Head of Magioni.
Groeiende vraag
Dat is volgens haar een belangrijk punt voor het pizzamerk. 'Consumenten kiezen niet voor niks voor pizza als avondeten. Dan wil je ook een écht lekkere pizza eten en genieten van elke slice. Hoog op smaak is dan ook altijd ons uitgangspunt. Met deze nieuwe, geoptimaliseerde range waarborgen we dat en zijn onze bodems toch weer een stukje voedzamer. Groeiende vraag naar gezondere alternatieven Slechts 16% van de Nederlandse volwassenen eet zijn of haar dagelijks aanbevolen hoeveelheid groenten volgens bron "Wat eet Nederland". Een probleem dat al jaren gaande is en waar diverse voedingsmerken op inspelen'
Beter alternatief
Door ‘ongezondere’ producten aan te passen en groenten toe te voegen, trachten veel foodmerken the better alternative te bieden. Zo ook Magioni met haar pizzabodems. Door een deel van het meel te vervangen door groenten, hebben de bodems een hogere voedingswaarde en zijn ze lager in calorieën. 'Zo maakt ons pizzamerk het voor de consument heel eenvoudig om wat meer groenten te eten. Meer groenten, minder zout De verhoging van het groentepercentage naar 45% is fors. Bij de courgettebodem betekent dat een stijging van 32%, bij de bloemkoolbodem 22% en bij hun paprikabodem maar liefst 41%. De bodems waren al 100% vegan en hadden al een NutriScore-A. Door deze optimalisatie bevatten de pizzabodems tevens 29% minder zout. De vernieuwde pizzabodems van Magioni liggen vanaf week 27 in de schappen bij de retailer, waaronder Albert Heijn, Jumbo, Picnic en Plus. Ook bij Flitsbezorgers als Gorilla’s en Flink zijn de pizzabodems van Magioni te bestellen', besluit brand manager Renske Meens.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en ‘Tranquilo’
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [marketeer 227] Ragna Hes en Kees van Dorp - founders Instama
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Bol lanceert online én fysieke... 16-07-2025
- Campina serveert ontbijt op Lowlands... 15-07-2025
- Balr failliet - focus verschuift... 14-07-2025
- Heinz lanceert Europese campagne... 14-07-2025
- Consument wacht op last-minute... 14-07-2025
- René Repko tijdelijk aan het roer... 11-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers