De zomerfavorieten van... Philine van Bilsen (Maxi Zoo)
- Food-en-retail
- 5 aug 2024 @ 08:00
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Marketing
- 5 aug 2024 @ 08:00
- Nanny Kuilboer
Philine van Bilsen is Marketing Manager bij dierenwinkel Maxi Zoo, een betrekkelijk nieuwe naam in Nederland. Onlangs nam het Duitse bedrijf ook de Jumper-winkels over en mede daardoor telt Maxi Zoo nu ruim 60 winkels in Nederland. Hoe druk heeft Philine het in de zomer en wat zijn haar seizoensfavorieten?
Waar ben je op vakantie geweest deze zomer en wat heb je gedaan?
Deze zomer was ik op Ibiza te vinden, een perfect eiland voor een vakantie met een beetje van alles. We wilden een mix van ontspanning, avontuur en lekker op stap gaan. Een van de momenten die mij is bijgebleven, was een wandeltocht die als makkelijk/medium werd aangeduid. Dat bleek een flinke onderschatting te zijn! De wandeling was behoorlijk pittig. Maar ondanks de zweetdruppels en het geklaag, was het uitzicht op de top adembenemend en absoluut de moeite waard.
Welk seizoen is het belangrijkst voor Maxi Zoo?
Voor Maxi Zoo is de lente de topperiode. Na de winter willen huisdierbaasjes weer naar buiten met hun viervoeters. Dit zorgt voor een boost in de verkoop van alles wat je nodig hebt voor een mooie buitenervaring, zoals nieuwe halsbanden, riemen en speeltjes. Ook stijgt de vraag naar verzorgingsproducten, zoals vlooien- en tekenmiddelen. De lente is bovendien het seizoen waarin veel mensen een nieuw huisdier verwelkomen, wat leidt tot een verhoogde verkoop van basisbenodigdheden zoals voerbakken, slaapplaatsen en voeding.
Welke trends spot je op het gebied van huisdieren en hun verzorging?
Er zijn een paar trends te zien in de huisdierwereld. Huisdieren worden steeds meer gezien als volwaardige gezinsleden, waardoor eigenaren kiezen voor gezonde, natuurlijke voeding die bijna vergelijkbaar is met hun eigen maaltijden. Daarnaast willen mensen dat huisdieraccessoires niet alleen functioneel zijn, maar ook bij hun interieur passen. Denk aan hippe manden, design voerbakken en trendy speelgoed.
Wat zijn de plannen op marketinggebied voor najaar 2024 en 2025; gaat er iets veranderen aan jullie marketingstrategie?
We hebben veelbelovende plannen voor het najaar van 2024 en 2025. We gaan een gloednieuwe app lanceren waarmee je eenvoudig aanbiedingen kunt bekijken, je digitale klantenkaart bij de hand hebt en handige tips en tricks ontvangt. Hoewel de webshop nog in de toekomst ligt, zijn we al wel bezig met de voorbereidingen. Omdat Maxi Zoo recentelijk nieuw is in Nederland, ligt de nadruk nu ook sterk op het openen van nieuwe winkels en het vergroten van de naamsbekendheid.
Favoriete zomerdrankje? Pornstar Martini. Deze cocktail smaakt naar passievrucht en ziet er ook nog eens leuk uit.
Favoriete ijsje? Een Solero.
Kamperen of hotel? Ik ga voor kamperen. Super ontspannend om wakker te worden in de natuur, een kampvuur te maken en een potje te kaarten. Het geeft een gevoel van vrijheid en avontuur dat je in een hotel niet vindt, en dat met een wc rol onder je arm.
Favoriete BBQ-gerecht? Een side dish: koude pastasalade.
Boek of badminton? Ik kies voor badminton. Dit is vooral erg leuk om op de camping te doen.
Favoriete vakantieland? Mijn favoriete vakantieland is Italië. Prachtige landschappen, cultuur, heerlijk eten en gezellige mensen. Ik probeer de taal ook een beetje te leren op Duolingo, maar dat gaat nog niet heel voorspoedig.
Natuur of stad? Ik hou van een beetje van beide. Een mix van natuur en stad is top.
Zwembad of strand? Allebei! Het strand voor de zee en het fijne briesje, en het zwembad om even geen zand tussen je tenen te hebben.
Auto of vliegtuig? Vliegtuig.
Fiets of boot? Boot. Heel fijn om op het water te zijn, te varen en een duik te nemen.
Favoriete zomermerk? Abercrombie & Fitch, leuke zomerkleding die perfect is voor op het werk en privé.
Zomer of winter? Zomer. Vaak zijn de mensen een stukje vrolijker als de zon schijnt.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Chocoladeletter D van Dieuwertje uitverkocht na actie voor KWF
- [marketeer 221] Lennart van Bolderick (Boldwool): 'De...
- Dr. Oetker lanceert exclusief 'niet-bestaand' evenement Club...
- Ekoplaza uitgeroepen tot meest duurzame merk van Nederland
- Just Eat Takeaway gaat farmaceutische producten thuisbezorgen
- Tango transformeert tankstations tot moderne ontmoetingsplekken
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Heineken zoekt wereldwijd naar... 17-03-2025
- Ikea Nederland verwelkomt op... 17-03-2025
- Protest tegen 'bedrieglijk groene'... 17-03-2025
- Just Eat Takeaway gaat... 14-03-2025
- Ekoplaza uitgeroepen tot meest... 14-03-2025
- Dr. Oetker lanceert exclusief... 14-03-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center