Blendle gaat 28 april open voor iedereen
- Media
- 16 apr 2014 @ 09:29
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - JournalistiekVerdienmodellenOnlineMedia
- 16 apr 2014 @ 09:29
- Redactie Media
Blendle, de digitale kiosk voor kranten en tijdschriften, gaat 28 april live. Het project van internetspecialist Alexander Klöpping en journalist Marten Blankensteijn strooit al gretig met invites, maar het grote publiek moet nog een kleine twee weken geduld hebben.
Gebruikers kunnen in Blendle artikelen lezen uit alle grote kranten en tijdschriften van Nederland. De gebruiker betaalt een klein bedrag per artikel. Het concept is gebaseerd op de online muziekdiensten iTunes en Spotify.
'Een krant is toch een beetje het hele muziekalbum dat je moet kopen voor die één of twee leuke nummers', aldus Blankensteijn tegen Het Parool. 'Er zijn nog zat mensen die gelukkig zijn met hun krantenabonnement, maar ons punt is dat daarnaast nog een hoop mensen zijn die af en toe een stukje willen lezen, maar nooit een abonnement zullen nemen.'
Blendle wordt ook internationaal met veel belangstelling gevolgd omdat het wellicht een serieus online verdienmodel biedt voor uitgeverijen.
Klöpping en Blankesteijn bouwen de spanning langzaam op. Zo begon Blendle eind vorig jaar al met invites te strooien onder influentials. Indertijd meldde Klöpping: 'We zitten met zeven man te beuken om Blendle zo snel mogelijk in je handen te krijgen. Nachten doorhalen, overleven op pizza, dat idee. Blendle is leuk omdat bijna alle uitgevers meedoen, maar dat betekent ook dat het een hele klus is om alle verschillende uitgeverssystemen aan te sluiten op Blendle. En geloof me, er zitten een aantal exotische verschijnsels tussen. We ploegen door.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- Alexander Klöpping
- live
- kranten
- tijdschriften
- kiosk
- lancering
- Blendle
- ondernemer
- journalist
- verdienmodel
- invites
- Marten Blankensteijn
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- RTL AdAlliance benadrukt kracht van vertrouwde media
- Aanzienlijke stijging in positieve houding met de kracht van...
- [column] Welkom in het midfunnel tijdperk
- Short-form kan de basis vormen voor jouw nieuwe IP - zo werkt...
- [column] Quiet culture Waarom Gen Z voor rust en regie gaat
- Talpa Media verbindt versnipperd medialandschap
Laatste Nieuws
- Makers Oogappels benoemd tot Vriend... 19-11-2025
- Talpa Media verbindt versnipperd... 18-11-2025
- Short-form kan de basis vormen voor... 12-11-2025
- Aanzienlijke stijging in positieve... 10-11-2025
- RTL AdAlliance benadrukt kracht van... 07-11-2025
- NRC Vandaag voor derde jaar op rij... 06-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

