Blendle gaat 28 april open voor iedereen
- Media
- 16 apr 2014 @ 09:29
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - JournalistiekVerdienmodellenOnlineMedia
- 16 apr 2014 @ 09:29
- Redactie Media
Blendle, de digitale kiosk voor kranten en tijdschriften, gaat 28 april live. Het project van internetspecialist Alexander Klöpping en journalist Marten Blankensteijn strooit al gretig met invites, maar het grote publiek moet nog een kleine twee weken geduld hebben.
Gebruikers kunnen in Blendle artikelen lezen uit alle grote kranten en tijdschriften van Nederland. De gebruiker betaalt een klein bedrag per artikel. Het concept is gebaseerd op de online muziekdiensten iTunes en Spotify.
'Een krant is toch een beetje het hele muziekalbum dat je moet kopen voor die één of twee leuke nummers', aldus Blankensteijn tegen Het Parool. 'Er zijn nog zat mensen die gelukkig zijn met hun krantenabonnement, maar ons punt is dat daarnaast nog een hoop mensen zijn die af en toe een stukje willen lezen, maar nooit een abonnement zullen nemen.'
Blendle wordt ook internationaal met veel belangstelling gevolgd omdat het wellicht een serieus online verdienmodel biedt voor uitgeverijen.
Klöpping en Blankesteijn bouwen de spanning langzaam op. Zo begon Blendle eind vorig jaar al met invites te strooien onder influentials. Indertijd meldde Klöpping: 'We zitten met zeven man te beuken om Blendle zo snel mogelijk in je handen te krijgen. Nachten doorhalen, overleven op pizza, dat idee. Blendle is leuk omdat bijna alle uitgevers meedoen, maar dat betekent ook dat het een hele klus is om alle verschillende uitgeverssystemen aan te sluiten op Blendle. En geloof me, er zitten een aantal exotische verschijnsels tussen. We ploegen door.'
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- Alexander Klöpping
- journalist
- invites
- ondernemer
- Blendle
- kiosk
- verdienmodel
- Marten Blankensteijn
- tijdschriften
- live
- kranten
- lancering
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als Nederlands modeblad
- Onderzoek PepsiCo bevestigt merkimpact via Fast-kanalen Talpa
- Vandaag Inside en Krabbé winnen Televizier-Ring
- Mediabedrijven vrezen forse klap door Google's nieuwe AI modus
- Charelle Akihary over de digitale omslag van de NPO
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten
Laatste Nieuws
- Vandaag Inside en Krabbé winnen... 17-10-2025
- Charelle Akihary over de digitale... 16-10-2025
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten14-10-2025
- Mediabedrijven vrezen forse klap... 13-10-2025
- Onderzoek PepsiCo bevestigt... 10-10-2025
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als... 10-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes

