DDMM-onderzoek uitgebreid met mobiel bereik
- Media
- 13 mei 2014 @ 18:00
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - DoelgroepenBereikOnderzoekMobile
- 13 mei 2014 @ 18:00
- Redactie Media
VINEX en PMA presenteren woensdag 21 mei de eerste mobiele meetresultaten van het digitale bereiksonderzoek DDMM. Voor het eerst kan het netto bereik van websites en apps worden bepaald voor de combinatie van pc, smartphone en tablet. Met ingang van de aprildata worden de meetgegevens, verzameld door GfK, bovendien verrijkt met meer dan 300 achtergrondkenmerken van de bezoekers. Alle data zijn beschikbaar voor mediaplanning.
Het publiceren van de mobiele bereiksdata is een belangrijke stap in MULTI-device measurement. Het integreren van web- en mobiele bereiksdata is een technisch complex proces dat wereldwijd nog maar op beperkte schaal wordt toegepast. Voor de meting van het gebruik van mobiele devices is een geavanceerde techniek ontwikkeld. Daarnaast is de integratie van web- en mobiel bereik middels modellering een technische uitdaging geweest.
Voor het eerste kwartaal van 2014 zijn de geïntegreerde bereiksdata op maandniveau beschikbaar. Met ingang van de aprildata verschijnen de gegevens op gedetailleerd niveau in de planningssoftware, inclusief de uitgebreide set achtergrondkenmerken.
Het DDMM (Dutch Digital Media Measurement) onderzoek is door GfK ontwikkeld in opdracht van VINEX, de vereniging van internet exploitanten en van PMA, de overkoepelende organisatie van media adviesbureaus. Doel van dit initiatief is het ontwikkelen van een branchebreed gedragen standaard voor digitaal bereiksonderzoek.
De eerste geïntegreerde onderzoeksresultaten worden gepresenteerd voorafgaand aan het Digital Marketing Live congres in de Beurs van Berlage.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Management neemt PXR Media over19-12-2025
- Aandacht voor advertenties blijkt... 16-12-2025
- Paramount mengt zich in strijd om... 10-12-2025
- Podimo bereikt 300K betalende leden... 10-12-2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max... 05-12-2025
- Jong talent en Nederlandstalig valt... 05-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

