DDMM-onderzoek uitgebreid met mobiel bereik
- Media
- 13 mei 2014 @ 18:00
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - DoelgroepenBereikOnderzoekMobile
- 13 mei 2014 @ 18:00
- Redactie Media
VINEX en PMA presenteren woensdag 21 mei de eerste mobiele meetresultaten van het digitale bereiksonderzoek DDMM. Voor het eerst kan het netto bereik van websites en apps worden bepaald voor de combinatie van pc, smartphone en tablet. Met ingang van de aprildata worden de meetgegevens, verzameld door GfK, bovendien verrijkt met meer dan 300 achtergrondkenmerken van de bezoekers. Alle data zijn beschikbaar voor mediaplanning.
Het publiceren van de mobiele bereiksdata is een belangrijke stap in MULTI-device measurement. Het integreren van web- en mobiele bereiksdata is een technisch complex proces dat wereldwijd nog maar op beperkte schaal wordt toegepast. Voor de meting van het gebruik van mobiele devices is een geavanceerde techniek ontwikkeld. Daarnaast is de integratie van web- en mobiel bereik middels modellering een technische uitdaging geweest.
Voor het eerste kwartaal van 2014 zijn de geïntegreerde bereiksdata op maandniveau beschikbaar. Met ingang van de aprildata verschijnen de gegevens op gedetailleerd niveau in de planningssoftware, inclusief de uitgebreide set achtergrondkenmerken.
Het DDMM (Dutch Digital Media Measurement) onderzoek is door GfK ontwikkeld in opdracht van VINEX, de vereniging van internet exploitanten en van PMA, de overkoepelende organisatie van media adviesbureaus. Doel van dit initiatief is het ontwikkelen van een branchebreed gedragen standaard voor digitaal bereiksonderzoek.
De eerste geïntegreerde onderzoeksresultaten worden gepresenteerd voorafgaand aan het Digital Marketing Live congres in de Beurs van Berlage.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Cosmopolitan wint goud tijdens Mercurs 2025 - Oeuvreprijs Derk...
- [column] Welkom in het midfunnel tijdperk
- Short-form kan de basis vormen voor jouw nieuwe IP - zo werkt...
- [column] Quiet culture Waarom Gen Z voor rust en regie gaat
- Talpa Media verbindt versnipperd medialandschap
- Retailmedia verschuift van search naar full-funnel advertising
Laatste Nieuws
- Cosmopolitan wint goud tijdens... 20-11-2025
- Retailmedia verschuift van search... 20-11-2025
- Makers Oogappels benoemd tot Vriend... 19-11-2025
- Talpa Media verbindt versnipperd... 18-11-2025
- Short-form kan de basis vormen voor... 12-11-2025
- Aanzienlijke stijging in positieve... 10-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

